PUTARAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Setelah sekian lama membisu di lama ini, aku kembali untuk menceritakan sedikit pasal diri aku yang telah'hilang'.. Satu ketika dulu, aku begitu suka untuk bercerita dan berkongsi rasa di sini.. Namun, sekarang ini, faktor tolakan itu terasa begitu kuat.. Ah!! Terpulang pada aku sebenarnya.. As usual, suka sangat melayan perasaan.

Hari ini sudah masuk 30 Oktober 2012 (14 Zulhijjah). Bebaru umat Islam seluruh dunia meraikan Raya Aidiladha. Raya Korban. Best mendengar cerita kengkawan. Meski ramai yang mengatakan Raya Haji ni tidak begitu hapening macam Aidilfitri, namun keseronokan dia masih ada. Kengkawan sibuk bercuti especially mereka yang tak cuti tyme Raya Aidilfitri yang lepas. Aku?? Duk umah saja dan tidak kemana-mana..

Masa banyak ku lampiaskan dengan mengikuti drama bersiri Korea menerusi DVD. Aku pinjam DVD Hani bah tu.. Dah tau kalau aku akan bohsan dekat umah nanti. So, di kasi pinjam lah.. Tengz Hani.. So, tengok DVD, makan, tidor dan semua aktiviti rutin dalam rumah aku buat. Teda yang spesel bha.. Tu pasal diam-diam,,

Ngelamun sambil melayan perasaan. Berfikir dari mana punca,, Dan bagaimana aku harus keluar dari kepompong masa lalu.. Susah jugak ni.. Kalau dah follow aku via blog since kewejudannya, maka korang harus tahu aku ni jenis yang macam mana.. Huhuhuhu~~

Tadi, lepas duty Bos panggil masuk bilik dia. Hurmm.. Perkhabaran yang ntah bagaimana harus aku ungkapkan. Sekali lagi aku akan mengikuti sepasukan pegawai DBP untuk melaporkan Jelajah Bahasa yang akan bergerak ke seluruh kota di Sabah. Aduii~~~ Sibuk lah aku ni.. Huhuhuhuhu.. Ndak pa lah.. Tugas..

Dan aku harap kesemua aktiviti ini nanti boleh memberikan sedikit jalan untuk aku keluar ke daerah yang baharu.. Penyakit rindu ini sungguh sakit. Tangisan tak berlagu ini juga sunggu perit untuk aku lalui.. Huhuhuhuhu.. Bagaimana agaknya aku nanti?? Hurmmm..

Jumpa lagi..

No comments: