30 APRIL 2014

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia

Hellow!!~~ Penatnya kepala aku berfikir.. Hehehe.. Lama rupanya aku ndak update Blog ni kan.. Ntah apa yang aku sibukkan.. Banyak benda sebenarnya sedang bertapak di kepala.. Ndak tau mana satu yang mau di selesaikan dulu.. Huhuhu


SHOOTING
Belakangan ini aku sibuk shooting di beberapa lokasi yang jauh. Di Kota Belud dan di Tenom. Dua-dua pun aku rakaman Sioknya Bayu. Bezanya, yang di KB tu aku drive sendiri.. Pulang jauh malam.. Jam 12.30 baru sampai rumah. Sementara yang di Tenom, mau ndak mau terpaksa jugak aku bermalam dengan kru di Keningau. 


Di Kota Belud coverage pasal Carta Lagu Popular Bajau. Di Tenom pula pasal Carta Lagu Popular Murut. DI KB aku snediri.. Di Tenom aku dengan Jimmy Pamo. 


Alhamdulillah, dua-duanya berjaya aku lakukan. Seronok bila di dedahkan dengan perkara baru. Sedar ndak sedar, sudah masuk 3 tahun aku menjadi pengacara Sioknya Bayu. Bezanya, si Wani sudah menarik diri dari rancangan ini. Bebaru dia mengamuk dengan Bos Narry pasal gajinya. Kalau di fikirkan balik, betul juga tindakan si Wani tu. Cuma yang salahnya dia.. Dia mengamuk. Kenapa ndak di bawa bincang bagus-bagus? Mungkin dia sudah penat mau menahan. Sebab benda ni bukan sekali dua berlaku.. Banyak kali sudah..

KARNIVAL
Minggu ini sibuk dengan karnival. Aku handle bahagian Publisiti. Agak tertekan dengan banyak benda yang aku simpulkan sebagai last minutes. Tapi ndak pa lah.. Selagi aku boleh handle, aku akan handle pelan-pelan. Janji semuanya bergerak dan tiada casualty berlaku.

RESTORAN

Ini yang memeningkan aku. Sekarang ni aku sudah terlalu malu mau berhadapan dengan si Hani dan si Hajirin. Hurmm.. Ntah la.. Aku la jugak banyak salah.. Tapi kalau di tanya, siyes, semangat itu sudah lama hilang. Sekarang ni dalam proses menjual balik kedai tu. Mudah-mudahan ada lah pembeli. 

Ya Allah~ Permudahkan lah urusan hambamu ini.


DIRI
Hahaha.. Sangat tidak terurus sebenarnya. Kalau mau di gambarkan bagaimana keadaan rumah aku kini, memang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Jadual yang semakin cantik, aku rosakkan balik. Hurmm.. Ntah la.. Aku hilang arah sekejap. Tiada tempat mau mengadu.. Allah? Malunya aku.. :(

Ada banyak mau tulis.. Tapi buat masa ni, biar ini jak lah dulu.. Hurmm..


Jumpa lagi!
My Name Is SAAT

No comments: