Si COMEL

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Olaa.. Tinggalkan semua kesedihan dan mulakan keceriaan yang sebenar!!! Yeah.. Semangat itu penting.. Ngeee.. Sekarang ni aku alergi dengan perkataan 'Babe' , 'Cyg' sound effect ketawa 'Miakakaka' dan 'Xoxoxoxox' and of coz Tinted Boyz. Apa lagi erk?? Banyak lagi kot.. Tengok HP pun macam ndak sanggup dah.. Maaflah kalu ada yang call tapi tak berangkat atau terus touchling tu erk.. Hp i off.. Takder mud mau kasi idop beliau.. Hihihi

Eh, Keluar tajuk lax.. Hari ni, lagi entry aku nak kongsi pasal si Comel.. Ada yang tau dan ada yang tak tahu kan?? Si Comel tu adalah nama keta aku.. Hihihi.. Dia sihat lor,. Cuma nak war-warkan dia dah berusia 1 Tahun!! Awal Mei yang lalu.. Tu la.. Sibuk sangat melayan perasaan sedih kan.. Sampai melupakan si Comel.. Padahal, si Comel yang banyak membantu dan menemani aku idop di KK ni. Mesti korang ndak percaya, si Comel boleh 'bercerita' dengan aku. Dan kadang2 kami ketawa bersama.. Especially bila dia menggoyangkan stereng tak tentu pasal.. Hahaha.. Aku sayanggggggggggg si Comel..



Kisah hitam pasal si Comel eksiden ada ku garab kat sini. Antara hal yang menyedihkan aku. Dua kali dah. Pertama, bumper belakang kene hentam oleh mat rempit yang mabuk. Masa tu memang aku blurr gila. Nasib baek ada kawan aku, Mohd Zhafrin masa tuh. Kalau nak harapkan aku, confirm, aku suh ja mat rempit tu berambus sebab dah melukakan si Comel aku dengan teruk sekali.. Kedua, Cermin hadapan si Comel dipecahkan. Entah perlakuan insan mana lah tuh. Dekat riab-riban jugak aku abiskan.. Weee.. Lepas tuh, si Comel dah memperbaharui 'Pasport' dia supaya aku bebas membawa dia berjalan2 di seluruh Malaysia tanpa di tahan oleh encik Trafik.. Dekan seriban jugak.. Uhukk.. Terbatuk laxx..

Si Comel dah berjalan hampir 26,000 km skung nih. Ulang alik Tawau dah 4 kali ndak silap. Dan skung ni, si Comel lah kawan ku yang paling baik. Ndak pernah pun kasi sakit hati.. Mudah2an ya si Comel ndak buat perangai.. Di Tawau si Comel ada dua orang kawan. Spesis yang sama. Cuma durang warna putih.. SI Comel warna Itam.. Nama durang si Tokke' dan si Babe.. Ohh!! Babe.. pida ko tukar lah nama ketamu tuh.. Hahaha..

Aku selalu belai si Comel. Aku ndak suka suruh orang lain cuci si Comel. Aku suka cuci dia. Supaya aku boleh kesan kalau ada luka-luka baru di badan dia.. Ngee.. Yang pasti si Comel adalah harta pertama aku yang paling mahal.. My Name Is SAAT :)

No comments: