NAK DIJADIKAN CERITA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Haluuuuu olz.. Hari ni Hujan!! Sangat sejuk owh Sabah hari ini.. Uhuhuhu.. Sedang melayan lagu kat blog aku ni.. Sambil menaip new entry.. Tiba2 aku suka sangat.. Sebab si dia suka sangat bagi kejotan.. Korang tau tak.. Hari ini dia berpuasa.. Waaa... Im so surprised lor...

Hahaha.. Bukan apa bah.. Sebelum ni aku yang beriya2 mau berpuasa.. Sekalinya aku yoyo-o jaa.. Dan sungguh ku tak sangka.. Dalam diam dia melakukannya hari ini.. Thank God.. Yang pasti, aku semakin jatuh cinta dengan semangat dan perubahan dia.. Kalau dulu, dia suka kasi kejutan dengan cerita2 dia yang aku langsung tak terfikir orang yang urban macam dia akan lakukan.. But now, dia kejutkan aku dengan pelbagai tingkah lakunya.. Siyess.. Aku dah balik2 jatuh tangga.. Eh, maksud aku, jatuh cinta.. Hihihihi..

Aku tahu dia puasa hari ini dan tetiba aku juga berniat untuk puasa. Sekalinya aku teringat, aku sudah minom air pagi tadik.. Hahahaha.. So, aku takkan letak botol mineral tu sebelah tilam aku lagi.. Aku nak letak poster lax.. Poster PUASA.. Hahaha.. Dear, im so happy lor.. Ntah kat mana nak klik LIKE.. Ade ker?? :P

Hari ini, aku datang keje lambat.. Semalam dia buat perangai.. Dan aku jam 9 lebey dah tido.. Langsung tak mandi.. Lampu on lagik.. Ntah kenapa aku leh tido begitu cepat.. Mungkin sebab cuaca yang sejok kot.. Uhuhuu.. Sampai 3 sms masuk dalam HP pun aku tak sedar.. Pagi, aku dikejotkan ngan si Blusher Mascara.. Dia sms aku.. Katanya aku dah lama senyap. Kat FB pun aku jarang sesame begilax ngan diorang.. Uhuhuhu.. Im sory bah.. Nanti aku catch-up the news story k.. Hihihihi.. Mizz yeaa..

Sampai opiz dalam jam 11 pagik.. So, balik kene lah lambat.. AKu masih lagik di opiz masa aku type new entry nih.. Dan, mungkin sampai jam 9 malam baru balik.. For sure, esok pagi aku kene datang awal.. Sebab aku keje pagi bersama si Jiran.. Huwaaa.. Dan, kami akan berduet bersama sampai jam 10 pagi.. U olz nak tau tak, hari ini aku melakukan sesuatu yang lucu dan sedikit memalukan.. Aku pegi bank.. Nak kluarkan cash.. Aku memang set akaun kat bank tu just utk simpanan dan tidak menggunakan kad. So, setiap kali transaction kene melalui counter.. Tapi sebelum ni, aku dah pernah kluarkan cash kat akaun tuh bile aku kene rompak last tyme kan.. SO, balance tinggal ciput jer.. 

Ahahaha.. Malunyerr!!!
Nak dijadikan satu cerita, aku yo-yo-o pegi ke bank tuh, isi form witdrawl untuk dapatkan cash. Sebab aku yakin, dalam akaun tuh ader cash. Sebab duit OT semua aku point kat akaun tuh.. Dah dua bulan duit OT masuk kat akaun tuh.. SO, confirm banyak cash kan.. Huwahuwa.. Dengan yakin aku mencatit nilai cash yang aku nak kluarkan.. Sebab ari ni aku nak belanje kengkawan. Sekalinya, wanita kat counter tuh cakap "Sory kawan, u tak cukup cash" Wallaweyy!!! Aku dengan selamba menjawab "Is it?" Owh.. Its Fine.. So, can i issuing an ATM card..?" kata ku "Sure" jawabnya ringkas.. Aresssooo!!! Punya lah aku maluu tyme tuh.. SIb baik tak banyak orang di kaunter..

Dalam keta aku mati2 ketawa.. Sampai si dia puji aku dalam sms pun selamba jer aku jawab "Ahahahaha.. U baru tau ker?? Miakakaka".. Padahal dalam hati, OMG, betol ker apa yang aku tulis tuh?? Dan sejurus selepas itu.. Datanglah SMS kritikan.. Opstt.. Only i dan dia ja yang boleh tau.. Hihihi... Yolah.. Dah aku tak comey.. Nak lagu mana?? Ngeee.... Tapi, niat aku untuk belanja kawan2 tu tetap di teruskan.. So, kitorang pegilah makan di Karamunsing tuh.. Ihihihi..

Dan aku perasan hari ini kami banyak menghabiskan sms bersama2.. Kebetulan dia duk kaunter.. Sempat complaining seorang makcik yang sedang siuk makan depan dia.. Mengunyah jeruk asam kelubi.. Luper nak tanyer.. Asam Kelubi tu mendew?? Sms i k.. Biasalah tu.. Dugaan berpuasa bah.. Lagi kuat dugaan puasa bila kita puasa bukan di bulan puasa.. Sebab setan2 tak di ikat.. Hihihihi...

Yang pasti, aku sungguh gembira hari ini. Walaupun ada beberapa perkara yang terdetik di hati yang mencalar kegembiraan itu.. But then, aku dah janji dengan dia, aku tidak akan bersedih lagi.. Sebab, kalu aku sedey, nanti dia dah tak nak couple dengan aku dah.. Gileee nak sedih lagi?? Aku sayangggg dia weiii.. My Name Is SAAT :)

No comments: