KUAT!!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hurmm.. Agak sedih hari ini walaupun sepatutnya aku melontarkan mood yang ceria kepada orang sekeliling.. Di tambah dengan tugas aku untuk menjadi tetamu jemputan dalam rancangan tv-i untuk siaran hujung minggu ini.. Urgh!! Sangat tension dengan perkara yang berlaku.. Sebenarnya aku boleh ja mengelak untuk tidak memikirkan perkara ini, namun ia melibatkan orang2 yang aku sayang.. Jadi, aku tak boleh diam saja.. Mesti melakukan sesuatu.. Sekurang2nya dengan meminta sesuatu daripada Tuhan...

Hari ini aku bangun awal.. Badan terasa sungguh lenguh.. Jam 6.30 aku macam biasa dah gerak ke opiz.. Yang tidak biasanya apabila aku terperangkap dalam jamp menyebabkan aku tiba lewat di opiz.. Jam 8.15 sharp aku sampai.. Kaki aku dah sangat lenguh menekan clutch.. Ditambah dengan kepenatan seluruh badan.. Sepanjang perjalanan aku menguap.. Setaip kali jumpa round about, mesti berbaris panjang.. Aku pun tak tahu kenapa dengan hari ini..

Sampai di opiz, aku terus naik ke pejabat.. Huh!! Lega sangat sebab dah sampai.. Aku regang2kan kaki dulu.. Relax dan menarik nafas panjang.. HP seolah2 hiasan.. Sunyi tanpa sebarang bunyi.. Serius, sejak akhir2 ini, HP aku hanya berbunyi jika si dia sms.. Lain2?? Jarang sekali.. Aku pejam mata.. Hampir nak tertidur lagi.. Satu persatu kawan aku masuk.. Semua dari lepak di Kantin la ney.. Aku tak selera nak makan lor.. Minum air jer.. Jam hampir kepada angka 9. Masanya untuk aku pergi make-up.. Cik Lee Erra yang make-up kali ni.. Pucat jer muka aku di buatnya.. Dia tanya jugak, kenapa macam monyok, aku cakap aku tak cukup tido.. Uhuhuhuu..

Lepas make-up, aku ada perbincangan dengan pengacara rancangan, Suaran Shah.. Katanya rancangan minggu ni memberi fokus pada Dj Muda.. So, aku jawab ok.. Dia menjelaskan beberapa soalan yang bakal dia tanya ke aku.. Suapa aku bersedia dengan jawapan.. Thankz Suaran.. Jam 10 pagi.. Rakaman siaran lansung bermula.. A bit nervous juga sebenarnya.. Huhuhu.. Jam 10.35 begitu, akhirnya rakaman tamat.. Ingatkan kene redue.. Namun, penerbit cakap perfect.. Ok... Aku bersalam dengan si Suaran Shah tu juga pada semua krue.. Berterima Kasih pada Penerbit program "Kami Bah.. Ini" Encik Sugiman Rafai.. 

Balik opiz.. Terus aku ke ruang belakang.. Ade kengkawan aku di sana.. Tengah bergosip lah tu.. Jiran aku pun ada sekali.. Aku suh Jiran aku pindah tempat duduk sebab aku nak tido.. Sambil aku mendengar diorang bercerita bergosip sana sini tuh, mata aku semakin layu.. Kebetulan, semua bos aku hari ini sedang menghadiri mesyuarat di Kota Belud.. Ntah bila detiknya aku tertidur.. Jam 1 lebih, si Saitoh kejutkan aku.. Nak pinjam lighter katanya.. Lepas aku bagi dia Lighter tuh, aku sambung tido lagi.. Sampaiiiii lah jam 2 petang.. Waaa!! Lama gila aku tido.. Mata dah naik bengkak.. Jiran aku tanyer gak, asal aku ngantuk gile hari ini. Sekali lagi alasan aku tak cukup tido.. Dia mengangguk jer...

Lepas tuh, aku bukak FB.. Hurmm.. Masih deactuve lagik.. Owh.. Perlukah aku meneruskan rasa egoku dengan dia?? Hey!! Aku cuma nak dia tahu kalau aku sayang dia. Aku nak dia belajar dan mengenali hikmah sabar.. Aku minta maaf.. AKu terpaksa.. Bukan bermaksud aku tak sayang dengan u.. Sangat sayang.. Tapi, u kene jugak belajar hormat dengan keinginan i sebagaimana u nak orang lain hormat dengan kehendak dan keinginan u.. I tak kisah sebenarnya kalau unak alamat blog tuh.. I boleh bagik.. Tapi, i nak u tahu, kalau ego boleh membuat seseorang musnah tanpa dia sedari..

Termenung seketika.. Blog Si TiNTED akan aku private kan.. So, aku jer yang boleh baca.. Macam blog aku yang satu tuh.. Namun, akhirnya aku menerima sms yang membuat aku tersenyum.. Thankz lor.. I akan pegang pada janji i.. U jangan risau k.. Tugas u sekarang, u kene ingatkan i bila masa itu sudah tiba :)

Cahaya hati mulai bersinar.. Tetiba perut terasa sangat kosong.. Aku turun ke Kantin.. Mengajak Niza bersama.. Dia nak makan jemput2 sayur-sayuran.. Aku belikan ar.. Di samping aku memakan buah betik jer petang ini dengan milo ais.. Kenyang jugak pown.. Hurmmmm.. Kesian kat u kan.. Terpaksa melalui kehidupan u sendiri di sana.. Weyh.. Jangan sedey sangat k.. Sepupu ok lor.. Sekarang kita semua dah tau dia kat maner.. Tak yah nak risau2 lagi.. U kene jalankan tugas u sebagai menggantikan sepupu untuk menghantar Mian lax.. U bersabar k.. Tabah.. Sepupu tengah tenangkan diri.. Lelama ok lah tue.. Hati dia lembut.. Jangan presure sangat k.. Walau bagaimanapun i cakap dengan u, i tahu kalau u sangat sengsara di sana.. Sebab bercakap tidak sama dengan merasa.. Take Gud Care.. My Name Is SAAT

No comments: