DIA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Sekarang ni aku tengah lepak di Restoran Singgah Selalu sambil mendengar ERA.FM Online. Cara terbaik untuk menenangkan fikiran.. Lepak sama kawan dan bergumbiraa.. :)

Emmm.. Aku ada buka DUA BLOG dari kawan2 aku.. Menyedihkan.. Membingungkan.. Tapi aku ndak mau memusingkan kepala memikirkan semua itu.. sebab aku juga ada masalah yang turut membingungkan. Supaya fikiran tidak bercelaru, aku cuba untuk mengambil jalan mudah.. Let's they solve it togather.

Sedar tak sedar aku dah hampir dua tahun menjawat jawatan sebgaai Penerbit Rancangan di Opis aku tuh. Sibuk? Memang sibuk. Gembira?? Kenapa perlu persoalkan perasaan gembira ku sedangkan aku sedang berjalan di atas cita-cita aku?? Dan aku yakin, mesti kamu tau jawapannya.. Kompomnya aku GEMBIRA!! Hahaha

Exam untuk memastikan diri berada pada posisi "selamat" di opis sudah aku jalani. Dan masanya aku redho dan tawakkal dengan keputusan yang bakal diumumkan.. Adakah akan berwarna MERAH untuk kesekian kalinya? Atau memunculkan warna HIJAU yang sentiasa dialu-alukan?? emmm...

Beberapa hari ini aku asyik fikir pasal SCANDAL ku yang mana lepas ini akan aku umpamakan sebagai "DIA". Hehehe.. Ntah lah.. mau cakap rindu bertandang lagi.. memang pun.. mau cakap aku mabuk cinta... endak jugak.. cuma mungkin perasaan ini berbeza daripada biasa. Kalau sebelum ini perasaan RINDU itu menandakan sayang.. tapi aku yakin kali ini, perasaan rindu pada DIA hanya sebagai seorang kawan. Aku teringin untuk melihat mukanya, menatap matanya, memegang tangannya.. hahahaha.. macam aku di dukun-dukun pulak kan.. tapi yang pasti, aku tidak akan menjilat semula ludah yang telah aku ludahkan.

DIA. Terkejut bila aku melihat dia bersama orang yang dia sayang. Sebelum ni memang ada pun juga dia bercerita mengenai si dia yang DIA sayang. Aku macam biasa. Cuba untuk menjadi pendengar yang baik. Tapi, aku ndak pernah mau tahu, siapak si dia yang DIA sayang tu sebenarnya. Dan pada satu hari, aku TERnampak DIA bergambar dengan si dianya.. Alhamdulillah... Semoga mereka bahagia.. sweet jak ku nampak :)

Jelous?? TIDAK!!! aku TIDAK Jelous.. My Name Is SAAT :)

No comments: