G.E.L.A.N.G

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Mesti ramai yang terasa pelik.. Kenapa bha tajuk post ku begitu kan?? Emm.. Aku cuma mau kasi tau kamu.. Aku ada gelang.. Hehehe.. Ada cerita di sebaliknya.. :)

Ketika aku dan kawan-kawanku sibuk melakukan aksi bersama pendengar, tiba-tiba si Amin panggil aku.. Bilangnya "Saat, umumkan dulu, ada kami jumpa gelang ni.." aku membalas.. "Ok".. Jadi aku umumkan lah.. Tapi, semua orang buat donnow jak.. Macam teda satu orang pun yang hilang gelang.. jadi aku pun dengan penuh segan silu.. memakai lah gelang itu.. Ada ukiran Ayam lagik dua ekor.. Akakakaa..

Sambil aku beraksi, aku tidak lupa mengumumkan pasal gelang tu.. Iya lah.. mau di kasi balik pulak sama orangnya.. Tapi, macam jugak aku rasa selesa bila gelang itu aku pakai. Dan mungkin sebab itu jugak, aku semakin lincah beraksi sehingga aku rasa macam aku terover kompiden pulak.. ahakzz..

Setelah hampir kepada jam 3 petang, untuk yang terakhir kalinya aku buat pengumuman.. Pengumumannya lebih kurang berbunyi begini "Perhatian kepada semua pengunjung-pengunjung Karnival Jalur Lebar Sains & Teknologi P.188 Silam, sesiapa yang ada hilang gelang, datang lah sama si saat.. Ada ni di tangannya.. Tapi kalau kamu malu mau mintak, Ikhlaskan lah untuk ku pakai pulang ke Tawau" dengan nada gurauan berbaur serius dalam hati.. akakaka..

Dan sehingga majlis selesai, aku memakai gelang ini.. Dan aku perasan aku betul-betul membawa pulang gelang itu ke Tawau bila berada dalam kereta. Dan aku merasakan kesannya sekali lagi. Dalam kereta tu aku sibuk bercakap. Sampai kawan yang naik keta sama-sama naik bengang, ndak boleh tidur oleh kepetahan mulut ku. Padahal tyme tu kalau di kira, akulah orang yang paling penat sekali. Ajaib kan gelang ni dorang?? macam memang di takdirkan untuk aku sak.. Hahaha :P

Samapi di rumah, aku kasi tau lah macik ku.. "aku ada gelang baru". Dia menengok.. dan di tanyaknya aku "Berapa harganya ni?" Aku dengan selamba berkata.. "PERCUMA.. Pasal di jumpa.." Ahaaa.. Makcikku ketawa.. Bilangnya "Si ASA ndakkan ada gelang kalau dia ndak berjumpa sama ini gelang".. Aku?? Releks laa.. Pasal memang betul pun.. Tapi kan dorang, seriously, gelang ni memang cocok sama aku.. Macam dah di takdirkan pulakk.. :P

Hari itu memang seronok. Dapat berjumpa dan bergambar mesra dengan si tinggi lampai Shawal AF. Meskipun aku ndak sefanatik kawan-kawanku yang perempuan.. Mungkin sebab aku ni lelaki.. Jadi chemistery tu ndak telampau..

Yang pasti, detik itu tidak akan di lupakan. Gelang ini akan mengingatkan aku pada semua detik di sana. Mudah-mudahan dia ndak ilang. Sebab, selain penat berceloteh.. Aku juga penat BERGAMBAR :P.. My Name Is SAAT :)

No comments: