AKU NDAK SUKA CUTI!!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Owh.. Aku masih lagi di Opiz.. Ntah ndak tau mo buat apa.. So, aku coret-coret lagi lah blog aku ney.. Aku kemas2 meja di opiz ni.. Aku tengok ngan month planner aku.. OMG!!! Esok dan lusa (30 & 31 Mei) adalah hari cuti.. Apa mau buat arrr?? Adusss.. Tiba2 hal ini buat aku runsing.. Mana taknyer.. Aku teda kawan yang rapat di sini.. Jadi, apa aku mau buat untuk tempoh dua hari bercuti ney?? Adesss... Malasnyaa!!

Miahahaha.. Mesti korang pelik kan.. Selalunya korang sangat gumbira bila tibanya hari cuti.. Tapi aku??.. The answer is YES.. Aku sangat tidak suka cuti semenjak aku stay di KK ni.. Walaupun banyak pusat hiburan dan pusat shopping, aku rasa macam takder makna lax untuk aku.. Sebab aku bukan jenis orang yang suker ngan sumer tuh.. Kalau aku jenis kaki wayang, of coz hari esok adalah hari yang aku tunggu. Kalau aku jenis kaki shopping, esok adalah hari yang paling aku suka.. Kalau aku sorang kaki jalan, sah2 aku akan manfaatkan hari esok dan lusa dengan pelbagai aktiviti.. Masalahnya, aku BUKAN jenis begitu.. Aku akui, aku suka window shopping.. Tapi, kalau jenjalan sorang2.. Cepat ja rasa penat.. Kalau jalan ramai2.. Of coz akan begilaxx sepanjang hari.. Masalahnya skung, aku teda kawan yang mau di ajak jalan..

Pernah kamu jumpa orang malas cuti selain aku?? ^_^

Adoi.. Apakah yang melanda aku ni??  Mau jugak ku rasa balik Tawau. Tapi dua hari ja cuti.. Kompom ndak cukup untuk aku melepaskan rindu kepada semua kengkawan aku.. Adoii.. Sandinya jugak.. Takkan aku abiskan masa di rumah ja esok?? Tengok TB, makan, tidor.. Lepas tu?? Melakukan aktiviti yang sama untuk tempoh 48 jam?? OMG!! Begitukah kehidupan ku??

Ahhh!! Ndak sukanya aku!! First tyme ku rasa cuti yang sungguh tidak hebat. Kalau di Tawau, ada ja aku buat. Kalau ndak balik kampung, konfirm lepak2 ngan member t-vac (Tawau Viva Auto Club) sambil kutuk mengutuk dan ketawa kuat2.. Uhuhuhu.. Kalau endak pun, pegi berenang di Shan-Shui atau di Bombalai sambil makan2.. Aduyayy!! Bingungnya aku menghadapi cuti dua hari ini.. Rumah dah siap kemas dah semalam.. Kain sumer dah bercuci.. Akibat kebosanan semalam.. So, hari esok mau bikin apa dong?? Ayarkk.. Tetiba aku jadi buntu memikirkan hari cuti ni..

Apa ku mau buat ah?? Datang opiz?? Takkan lah aku begitu rajin?? Hurmm.. Tapi itu juga satu option kan?? Datang opiz, buat playlist, jingle dan Log Siaran Automasi.. Ngeh Ngeh Ngeh.. Mau ndak mau.. Aku terpaksa.. Kan bagus kalau Tawau ngan KK ni dekat jak.. Ini tidak.. 8jam perjalanan jugak baru sampai.. Adess.. Bingungnyaa!! My Name Is SAAT :)

No comments: