HANDPHONE KU SAYANG..

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hye olz.. Pe khabo?? Sihat memudahan hendaknyer.. Macam tulis surat lax aku kan?? Ngee.. Teringin nak tulis surat kepada si DIA lagik.. Huwahuwa.. (Maluu dowhh).. Eh, hari ni aku nak share cerita pasal HP aku lor.. Yang baru berusia 2 bulan lebey.. HP Murah jer pown.. Tapi kaya dengan kenangan.. I Like :)

Semakin di sayangg... :)

Untuk makluman korang, HP aku ni model Sony Ericsson. Kan.. Model biasa2 aja.. Cuma, itulah.. Kaya dengan Kenangan Terindah.. Sebelum ni aku amat benci HP aku ni. Sampai aku terasa nak jual jer ngan korang.. Ade berann nak beli ker?? Huhuhu.. Kompom HP korang lagi canggeh dari HP aku ni kan??

Sebagai permulaa.. HP aku ni baru je aku beli selepas kejadian aku kene rompak hari tuh.. Aku beli dengan sangat tergesa2.. Sebab ada someone yang menanti sms aku.. Hihihi.. Dan aku juga sangat rindu dengan dia dari hari itu.. sampai sekarang ni.. (Blushhhhed) Tapi entah dia masih rindu ataupun tidak.. Ndak kisah lah.. Harga dia RM 5++. Sakit jugak aku tyme membeli tuh.. Baru kene rompak kan.. Sib baik ada duit simpanan sikit-sikit.. Hihihi.. 

HP aku tu selalunya akan berbunyi pada jam 11 pagi sampai 2 petang.. Lepas tu jam 5 sampai 8 malam atau mungkin sampai jam 11 malam.. Sebab selalunya dia akan tidur awal.. Esok kan dia nak keje.. Sedang aku tido jam 12 malam.. SHarp!! Kadang2 kalu dah tak tertahan sangat rindu, HP ni akan berbunyi sesuka hati dia.. Hihihihi.. Aku suka sangat.. Sebab aku suka baca sms dia. Ialah.. Sebelum ni baca PM jer kan.. :P Aku save semua sms yang dia bagi ngan aku. Belom padam lagik. Dia pun begitu jugak.. Tapi ntah la sekarang ni.. Masih simpan atau dah buang.. Kalu aku rindu, aku bacer lah.. Tapi, macam hati tu tambah sakit lax.. Hihihi..

Itu cerita dulu..
Cerita sekarang ni pulak..

Selepas aku ngan dia tu broke-up, aku rase macam nak jual ja HP tuh. Tapi lepas tuh, aku belek2 HP tuh.. aku fikir2 balik sampai jadi bubur.. Aku buat keputusan.. Ndak jadi jual.. Aku terokai HP itu.. Wah!! Banyak function yang tersembunyi.. Hihihi.. Aku semakin jatuh cinta.. Bleh FB guna HP ni jugak.. Dan paling best.. Kalau aku sunyi, aku akan bermain dengan HP aku.. Bermain YouTube lor.. Dan aku pastikan aku carik video "Maharaja Lawak" yang sungguh sakit perott.. Aku ketawa solo2 jer di rumah.. Hahaha..

Tapi, sejak dua menjak ni, aku menerima seorang lagik kawan baru. Ntah, dia kenal ker tidak ngan si Kazen. Tapi yang pasti, dia sangat kenal dengan si sepupu. Katenyer kawan baek dari sekolah.. Memula aku takut utk sms ngan dia. Tapi, dek kerana masa tuh HP aku macam rosak.. Langsong tak berbunyi sehari aku beranikan diri.. Itu pun selepas dia 'paksa' aku untuk sms dia.. Katanya "awk nti msj saye k..,plzzzzzz..........." (May 20 at 3:59pm via FB).. 

Dek kerana malam yang terlalu sunyi.. Terkena lax aku rindu setengah mati ngan WonderPet ngan kazen .. Macam mo gila aku tu malam... Aku sms dorang dua ni.. Tapi tak membalas.. Aku nages kuat2.. Macam laki mati bini kot.. Huwarrrgggg..  So, ntah mengapa tetiba aku meluah lax ngan si 'X' ni.. Hahaha..  Yang pasti, dia baik dan pandai amik hati.. Cuma aku jak yang masih dengan perangai lama.. Suka sakitkan hati orang.. Yang pasti, dia berminat untuk menjadi kawan baik aku. Seperti aku berkawan baek ngan WonderPet.. Tapi pelik, dia macam takot kalu dia akan mengganggu perhubungan aku ngan WOnderPet lax.. Hurm.. Dan dia takut kalu WonderPet marah aku kawan ngan dia.. Hellow.. Takkan lah kot.. Sebab WonderPet takkan buat macam tu okey..

Sejak hari tuh, ada lah dua tiga kali kami mesej.. Tapi yang pasti, bukan aku yang mula dulu.. Nampak sangat kesungguhan dia untuk menjadi kawan baik aku.. Abis?? Takkan aku nak mengecewakan dia kan?? So, aku akan cuba jadik kawan baik ko 'X' :) Dia budak Pahang.. Dah bertunang.. kenal dalam Facebook gak.. Hihihi.. Nop!! I will not love 'X' as what i did to kazen. This my promise. Kazen will be the last.. 

Semalam WonderPet gak ader sms. Tanyer bila nak kluo TV. Aku gtau lah.. Then, dia bagitau kazen demam.. Oh!! Syukur sangat.. So, dia takkan ke Valencia.. Aku tak mo dia p sana.. Kalau AKu lah.. Tapi kalau DIA mau jugak.. What to do kan.. Semalm aku nak sangat sms kazen.. Aku dah siap type.. Lepas tu aku padam balik.. Type lagik.. Padam balik.. Sebab aku tak berani nak tekan butang "send".. Sebab aku takut dia marah lagik ngan aku.. Sedar diri okhey.. 

Pagi tadi, si X sms lagi.. Amik berat sangat.. HP aku terus berbunyi riang.. Dan setiap kali dia sms.. Aku pasti bingung dan senyum untuk membalas.. My Name Is SAAT :)

No comments: