LIMPAS-LIMPAS BLOG ORANG RAMAI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Olaaa.. Sejukkk!! Aku masih di opiz lagi tyme nih (6.47pm) sejak dari 5.55 am tadi.. Seperti biasa, aku bukan terhengen untuk membolot anugerah cemerlang atau wang OT yang riban-riban.. AKu just malas nak balik umah. SUnyi.. Kalau dah sunyi kompom aku akan terkenang ngan seseorang.. Kalu aku di Opiz ni at least aku ada kawan2 meskipun just singgah-singgah jer.. Lagi sebab aku suka jadik penunggu opiz ni, kat umah aku teda Broadband.. So stay kat opiz leh layan WiFi sampai patah pinggang duduk.. Ngee.. Owh.. Lapar!! Lom makan dari pagik.. Uhukk~~

Semalam dan hari ini, aku just carik idea untuk mencantikkan blog aku nih. Sebab sejak dua menjak ni, aku lagik jatuh cinta ngan Blog.. Cinta ngan FB dah berkurangan sebab dua insan yang ku sayang dah remove aku.. Sob Sob Sob.. (Kalau aku add korang balik, rasanya nak accept ker?? Wink Winkk~~).. So aku limpas-limpas (Sabahan language means 'lalu lalang' dalam bahasa standard) ke blog orang ramai. Nak curik idea dan nak carik ilham serta menambahkan lagi followerz.. Hihihihi.. Maklumlah, Malaysia kan pengguna blogs paling ramai.. :)

Banyak jugak blog yang aku jumpa tuh.. Ada yang skema, ada yang merapu macam blog aku.. Dan ada jugak yang noty-noty.. Hihihi.. Tak baek lorr.. So, dalam aku jalan2 tuh, aku terjumpa blog seorang ni. Dia baru jer kehilangan ibunda tercinta pada 9 Mei sehari selepas sambutan hari ibu. Sadis kan?? Aku tumpang sedih pada dia. Harap dia kuatkan semangat dan tabah menghadapi segalanya.. Jadi, moral of the story, aku di suruh balik kampung!! Hati aku menyuruh aku balik kampung, melihat kelibat keluarga aku di sana.. Stakat pakai telefon jer tak cukup kan?? Contoh dah jelas lagi nyata, cinta pakai telefon hanya bertahan 5 bulan jer.. Uhuu.. Goshh!!

Slurpp!! Bila orang nak hadiahkan aku Kek ni arr?? Anyone??

Tadi, kawan aku call.. Durang sedang lepak2 di Secret Recepie di Tawau.. Ahh!! Perasaan cemburu datang tanpa dipaksa.. Aku sunggu jelous dengan Blusher Mascara dan Miss Angel Fifi yang sedang berasmaradana menikmati Cheese Cake. Marbelcheese Cake.. OMG!! Sedapnyer.. Kalau makan kat sini pun boleh gak. Tapi, sedap dier tuh lain sket.. Sebab kawan2 aku ni nakal.. Sangat nakal.. Ada ja yang buat kami ketawa.. Dan yang pasti, kami tidak menghiraukan orang sekeliling.. Sangat tidak sopan kan?? Of coz kami tak begitu.. Ngeee :P

Cakap pasal cake di Secret ni kan.. Si WonderPet sangat menggilai cake. Dan dia sangat pandai buat cake walaupun aku tengok sangat lah tidak menyelerakan.. HAHAHA.. Sory dear!! I jujur sangat :P But for sure.. I nak rassa Chocolate Cake dier.. Sbb aku memang pencinta Chocolate even aku alergi dengan benda2 yang manis ni.. Tapi kalau Chocolate, aku cair.. Dan kalau korunk dah menyakiti hati si WonderPet, u olz kene slow talk dengan dia.. BUT, make sure bawa cake.. Sebab dia pun akan cair macam aku gak.. Am i right Mr WonderPet?? Ngeeee.. Mizz Kazen.. Opssttt!! My Name Is SAAT :)


No comments: