KERJA TERUS!!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Uhuii.. Wink~ Wink~ Eh, aku sedang main mata ngan kamooo!! Rindu lor.. Ye lah.. Rindu dengan Blog. Erk.. Nak rindu ngan sape lagi kan?? Yang nak di rindu dah merindui orang laen.. Huhuhu.. :P

Hari ni, aku kerja lagik. Tiga hari berturut2 aku kerja pagi. Jam 4.30 pagi dah bangun terus mandi. Tapi hari ini aku lambat.. Jam 5.20 baru tersedar.. Amik masa 5-10 minit ja mandi. Selalunya aku menikmati masa mandiku supaya ndak mengantuk.. Selalu bawak bekal. Hari jumaat lepas bawa Mee Goreng, Hari sabtu Hafrina belanja KFC a.m Twister, dan Hari ini bawa bekal Nasi putih, Telor Goreng dan KICAP!! Hahahaha.. Memang ndak sempat buat apa2. Nasib baik nasi dah masak semalam.. Sebab aku memang begitu. Malam dah prepare semua. Ingatkan hari ni nak bawak nasi Goreng Kampung.. Sekalinya Nasi Telor Kicap.. Kah Kah Kah..

Tapi kan, masa aku buka bekal aku tuh, nak makan lah ni masa news break jam 7 pagi, tetiba aku seolah2 terbawa ke zaman kecil ku. Aroma Nasi, Telor dan Kicap tu bersatu. Betul2 sebijik mase aku kat skolah rendah dulu. Ye lah.. Kami dulu di ajar bawak bekal ke sekolah. Lepas tu duit 20sen jer.. Adik2 aku skung ni, kalu takder RM 1 kompom tak gi skolah.. Belom sampai skolah, duit tu kompom dah abis. Sebab kat skolah dorang ader RMT (Program Bantuan Kerajaan) mengasi makan gratis.. Ehee.. Kalau kami dulu.. Seringgit untuk seminggu!! Titik.. Tapi kalau di ingat balik, its soo sweet :) Tapi kalau nak taw, aku ni, sampai ke Tingkatan 6 Atas, aku masih bawak bekal ke sekolah ok.. Korang adoo?? Hohohohoho

Tetiba aku sakit hati lax baca itu "Lahad Datu" Erk~~

Pasal kelmarin, aku dah cerita di entry sebelum ini. So, skung aku nak pokos cerita untuk hari ni pulak. Hari ini, keje abis awal sejam sebab nak bagi laluan dengan Siaran Langsung TV-i (saluran 180 Astro) mengenai Dj2 Sabah.fm.. Bermula awal Mei hari itu, program i-Bagus Bah ini diketengahkan. Minggu ini, Dj Honey dan Dj Lai Manja bersama anda. Dan satu debaran yang kian kencang menanti aku minggu hadapan. Aku dan Sofea bakal muncul di kaca tv anda.. Hahahaa.. Aku belom bersedia!! Aku malu!! Sangat!!!

Dan, jangan tak tahu, ini adalah kemunculan aku yang pertama secara SAH. Sebelum ni menyubuk-nyubuk ja.. Owh.. U olz jangan tengok k.. Huwahuwa.. Sebab sebelum ni aku ada muncul kat myMetro-TV. Lepas tu si "dia" mengasi komen yang cukup pedas. Tapi aku suka.. Pasal penampilan juga pasal aku yang kononnya terlampau kontrol.. Iya meh?? Cube korang tengok...


Tapi yang pasti, aku nampak comel kan?? Wakakakaka!!! As usual, aku memang suka puji diri sendiri.. Sebagai motivasi bah tu.. Walaupun kenyataannya kamu jeles kan?? Ko ada?? Hahaha.. So, bayangan untuk siaran minggu depan sudah ada. Jelas dan Nyata. Malas nak cerita panjang2.. Kalau ada yang berminat, jangan lupa saksikan ok.. Nanti jam 9.15 pagi sampai jam 10.00 pagi di Saluran 180 (astro) pastinya TV i-Bagus Bah!!

Yang pasti, lepas ja abis kerja tadik, aku cuba melihat kelincahan Dj Hani dan Dj Lai.. Pandai mereka bermain dengan kamera. Bagaimana dengan aku nanti?? Owh.. Malu dowh.. Pliss.. Anyone yang nak ganti?? Aku ok ja ni.. Ehekk~~ Tutup cerita pasal i-Bagus Bah.

Sedang aku membuka FB yang semakin malas aku tatap.. aku teringat ngan si Buddy yang Wonder!! Aku tetiba laju buka blog beliau.. Ahaaa.. What is that?? "Die" hilang kasih sayang?? Alalala.. Besalah.. Kasih sayang "dia" ada kat LD kan. So, suh la "dia" pegi. Kompom tengah counting days ni.. Ker, nak i tolong kasik reminder?? Huwahwuahuwa.. Sakit hati lax kan.. Ntohh :P

WonderPet!! Ko memang suka bagi aku rasa sayang yang susah orang laen nak kasi. Meskipun getaran kesedihan tu masih adew, tapi ko sering muncul pada waktu2 aku desprate. Aku banyak kenangan dengan ko ni.. Ntah laa.. Eh, ko mesti tau satu.. Walau apa pun kenyataan yang cuba ko paparkan, demi tuhan.. AKu langsung tak salahkan ko ok.. Cuma terkadang aku ni ja yang emo lelebih.. Maklumlah, belum matang lagi.. Lepas kawen kot baru matang.. Eheekk.. LOL (Lots of Love ker.. Bukan LEAKs of Love?? :P)

WonderPet, kalu ko nak tau, aku ngan si Sabahan "die" tuh ok jer.. Kami takder apa2 pun yang nak di gaduhkan.. For sure, kami masih berkawan dengan baik. Tau tak apa yang aku mesej ngan dia?? Aku suh Sabahan tuh jaga si "dia" dengan baik. Sampai skung dia blom reply lagik.. Ehee.. Aku dah tak kisah.. Hidop dia.. Walaupun aku terasa sakit, nak buat macam mana kan?? Takkan aku nak paksa "dia" suka aku?? Hellow.. Ingat aku ni kejam sangat ker?? Aku dah di ludah.. Takkan "dia" nak jilat balik?? Wink~ Wink~ I like jilat2.. Hahaha..

Pasal CD tuh.. Its up tu u dude.. Nak kasi ker tak.. Dah jadi hak u.. Aku cume boleh senyum jer.. U know what.. Aku tetiber teringat ngan lagu pebret u.. Lagu dari Arrora Salwa "Ahmad" kan?? Tadi aku putar.. Siap membayangkan ko sedang menari dengan gedixx.. Ekekeke.. Pasal perubahan lax.. Mesti ko pernah dengar pujangga ini, "Allah takkan merubah nasib sesuatu kaum, melainkan mereka mengubahnya sendiri.." Naa.. Dalam kes kamurang ni, aku cume nasihat jer. Sebab sampai skung, aku raser aku bangga ada kawan macam kamu.. Yang tak pernah jumpa, tapi rapat sangat.. Meskipun kuat memberontak, namun, Jiwa kamu tidak mati.. TAHNIAH untuk anda berdua :)

Dan satu berita yang gembira agaknyer.. Hari ini aku dah redho segala2nya pasal "dia" pet.. Tapi yang pasti, hati i memang tak nak kehilangan "dia".. Larik!!!~~~~ My Name Is SAAT :)

No comments: