AKU TIDAK KUAT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Urgh!! Minggu yang cukup mencabar bagi aku untuk dilalui.. Saat2 sukar datang bertubi2 dan menyerang di saat aku perlukan sokongan.. Semuanya datang tanpa aku undang.. Aku tiba2 hilang arah di mana harus ku berpegang agar tidak terhanyut dengan kesedihan.. Namun, ranting yang ku harapkan untuk setia bersama ku telah hilang.. Owhh...

Aku masih lagi berada di opiz.. Dan akan terus berada di sini sehingga jam 11 malam.. Sama seperti semalam.. Orang ramai dah berpusu2 mengunjungi Karnival Jom Heboh di Kompleks Sukan Likas.. Namun aku masih tetap dengan semangat kesedihan di sini.. Tadi sempat juga lalu di kawasan yang dimaksudkan, mak aoi.. Ramainya umat.. Tetiba aku rasa ngeri untuk singgah di sana...

Seharian aku dibiar merindu tanpa perkhabaran. Katanya, line Celcom ada masalah.. Thankz to Sepupu yang setia memberitahu.. Aku semakin keliru dan semua yang aku buat kini menjadi celaru.. Terkadang aku kata YA.. dan terkadang aku kata TIDAK bila ada anasir luar yang merasuk ke dalam minda ku.. Dan, aku rasa aku dah sangat teruk! Aku perlukan seseorang...

Di rumah aku kini tinggal bersama adik pakcik aku.. Masuk dua hari dah ni.. Dia masuk bersama dua kawan dia.. Argh.. Tiba2 aku rasa tidak selesa.. Mau saja aku keluar dari kediaman itu.. Namun, takkan aku lakukan begitu melulu?? Relaxx.. Kena jaga hatinya juga.. Walaupun aku tidak begitu rapat dengan dia. Hal ini juga ku jadikan alasan pulang lewat malam ke rumah.. Interview berjalan dengan lancar.. Meskipun aku di serang dengan tohmahan daripada org yang aku sayang.. Namun rasa sayang aku padanya menyeru aku untuk terus bersabar.. 

Ya Tuhan.. Sesungguhnya ujian mu ini amat berat untuk aku lalui.. Berilah aku kekuatan dan kesabaran untuk terus hidup di dunia ciptaan-Mu ya Tuhan ku.. My Name Is SAAT


No comments: