DUA HARI CUTI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Olaazz.. Lama ndak menulis.. Lama sangat rasanya.. Dan aku tersanagtlah rindu ngan blog aku ni. Meskipun aku pada ketika ini teda mood untuk menulis.. Uhukk.. Ntah lah.. tetiba lax aku sedey.. Ndak tau apa puncanya ni.. Aishh!!! I hate this feelingz lor..

Cuti Ka'amatan memang sangat menggembirakan bagi mereka yang meraikannya.. Aku?? Menerima dua hari cuti yang balance.. Menceriakan dan membosankan. Tanggal 30 Mei, aku hanya bergolek2 depan tv. Makan keropok.. Minum teh.. Makan nasik.. Tidor.. Sampai tengah malam aku susah mau tidor.. Siyess.. Susah betul mau tidor.. Jam 3 aku masih terjaga.. Sekeliling umah aku sunyi.. Cuma kadang2 ku dengar salakan kawanan anjing.. Nampak setan kali.. Aku berkali2 cuba menutup mata.. Ahh!! Susahnya mau tido..

Aku bosan.. Perasaan masa tu ntah.. Merewang teringatkan seseorang yang gelisah.. Dia sedih katanya.. Tapi dia tak nak bagitau.. Aku malas nak paksa.. Sebab aku juga jenis yang tidak suka dipaksa jugak.. Tapi yang pasti, aku sangat nak tau.. Dan dia janji akan bagitau bila dia dah rasa lega... Hampeh.. Rupanya dia tengah mamai tyme kitorang berbalas sms di awal pagik.. Uhuhuhu.. Redho je lah kan..

Pagi tuh, aku bangun lambat.. Dah namanya cuti.. Tersedar awal gak sebenarnya.. Tapi, rasa malas nak bangun.. Sambung tidow lah.. Dan tau tak, aku bagon jam brapa?? Hahahhaa.. Rahsia.. mana bulih g taw.. Itu baru jam bangon.. Belum lagik jam mandi kan?? Kikikikikikii.. Kesimpulannya.. 30 Mei, memang sangat membosankan.. Hihihihihi

Meniti hari 31 mei.. Jam di dinding, menunjukkan jam 10 pagi.. Mata aku baru terbuka. Ndak sangka, aku bertarung dengan kesengsaraan sebelom aku tidor.. Bencik sungguh.. Aku ndak tau apa punca aku ndak bulih tidur.. Sebelum ni ok ja tidor jam 10 malam.. Sebab my Love pun tido dalam jam 10 - 11 malam tuh.. Hihihihi.. Tapi, lepas dia tidow.. aku tinggal sendiri.. Uhuhuhu.. 

31 Mei, jam 11 pagi, HP aku berbunyi nyaring.. Aku tengah sibuk di dapur.. Bukan masak, tapi berfikir apa yang nak di makan.. Huhuhuhu.. Tertera nama ESAH di HP aku tuh.. So, aku pick-up dengan nada yang agak gedixx~~ "Hellow.. Rumah Urut Tenaga Batin Tanpa Sex.. Boleh saya bantu" Lepas tuh aku ketawa terbahak2.. Hahahaha.. Esah bagitau, kawan aku si Sofiyana akan datang ke KK.. Si Pejok tuh yang memang ada di KK akan menjadi drebar kami untuk kali terakhir sebagai seorang bujang.. Sebab awal bulan Jun ni dia akan kawen.. Ndak dapat nak datang.. Sebab dia kawen di Kalabakan Tawau.. Huhuhuhu.. 

So, hari 31 Mei tuh kami bergilaxx.. Kami mengunjungi Kampung Budaya Kadazan Dusun KDCA di Hongkod Koisaan bersama durang.. Nek MyVi si Pejok.. Keta aku kecik.. Dorang semua gajah.. Aku ja yang masih maintain kiut.. Hihihihi... Nak tengok tak gambar kami??

Saat dan Pejok di Gerbang KDCA ^_^
Esah>Jess>Sofy>Saat ^_^
Lepas aktiviti ni kami pegi makan buntut ayam.. kebab.. dan Yougart.. Semua pun dorang belanja.. Aku?? Ehehehe.. Turn aku malam lax.. Aku belanja makan Ikan Bakar sbb si Sofyana memang kepingin sangat mau makan.. Maklumlah.. Teda jual di Ranau kan.. So, lokasi pilihan adalah Pasar Filipin.. Hihihihi.. Oh, mungkin ada yang tak tahu.. Dorang sumer ni kawan aku tyme blajar dulu.. Di UMS.. Kami lah yang paling bising di kelas.. Ngeee.. Apapun, kehidupan kembali ke sedia kala.. Semalam, aku menghadapi masalah untuk tidor.. Jam 2 pagi mata aku masih terang meskipun aku dah matikan lampu.. Akhirnya, aku hanya boleh melelapkan mata 1 jam 30 minit jew.. Jam 3.30 dah bangun.. Aku dengar lagu kat Sabah.fm siaran automasi yang aku telah susun sendiri.. Sampai lah jam 4.39.. Azan berkumandang.. Lepas semuanya selesai, aku pegi kejew sebab hari ini aku duty awal pagik.. My Name Is SAAT :)


No comments: