JALAN-JALAN KAKI PENAT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Ehehehe... Ndak tau macam mana rupaku senyum hari ini.. Jellek bah.. Hohohoho.. Jujur kan.. Tapi ndak boleh sedih.. Mesti kuat semangat.. Sebab sudah janji sama someone nun jauh di sana.. Comel ja dia ni.. Hohohoho.. Alhamdulillah, hari ini berjaya ku lalui dengan penuh sabar dan tenang.. Macam orang gila pun ada.. Dari satu Mall ke satu mall.. 1Borneo dan Suria Sabah ja yang aku ndak jejak.. Yang lain, habis ku langkah.. Semata2 bosan yang teramat sangat..

Pagi ini bangun awal seperti biasa sebab aku kerja pagi... Jam 5.45 dah sampai konti.. Sempat lagi update FB.. Suh ramai2 post komen dan like page aku.. Wink~~ Kalau yang sedang baca ni belum like, di persilakan untuk like yea.. Dj SAAT di FB.. Mioww~~ Lepas Macam biasa, kalau ari minggu ada TV-i .. So, aku bertugas sampai jam 9 pagi ja.. So, ada masa 1 jam untuk standby di konti.. Menjelajah FB, Tagged, Friendster dan Tweter.. Walaupun ndak aktif kan.. Paling aktif di FB saja..

Lepas abis kerja.. Baring2 di Opiz.. Kosong ja opiz.. Damai sungguh.. Sampai aku ndak sedar, aku tertidur dengan nyenyaknya.. Jam 12 baru tersedar balik.. Itu pun sebab si Saitoh bukak pintu terlampau ganas.. Jap ja dia di opiz.. Ndak becakap pun.. Aku pun masa tu piow-piow lagik.. Baru bangun.. Ndak lama lepas tuh, aku update status.. Mau gi tengok wayang konon.. Namun, ndak jadi.. Sebab aku ni bukan kaki pencinta wayang.. Lebih rela tunggu kluo di TV atau tunggu kawan2 edar via external etc..

Jam 1.30 aku bergerak meninggalkan opiz.. Dalam perjalanan meninggalkan opiz, lebih kurang jam 1.45, HP aku berbunyik.. Nyaring.. Terkezut aku seketika.. Ah! Nombor si dia.. Angkat ker tak ni?? Kompom salah call lagik.. Tak pun nak bagi aku dengar lagu.. Sebab dia ni pemalu.. Ndak mau kedengaran suara dia.. Ntah, agaknya gegendang telinga aku ni akan pecah kalau dengar suara dia yang cute tu kan?? Hihihihi.. Aku biarkan saja HP itu bernyanyi riang.. Ndak lama berhenti.. Upzztt Ada sms lax.. "Darlsss im sorik.." katanya.. Hurmm.. Aku kebingungan seketika.. "Kenapa lax nak say sori ni???" Jawab aku.. Mesti pasal kes semalam.. Aku ndak nafikan, yang aku sungguh jelous.. Arghh!! Tapi nak buat macam mana kan? As i said, Terima Kasih Kerana Berlaku Jujur.. U tak salah lor.. Cuma i jer yang tak boleh kawal perasaan cemburu.. Dan i tak boleh matikan perasaan ini secara total.. Sebab cemburu itu kan tandanya sayang.. Bayangkan kalau i dah tak cemburu...

Lepas jah aku sms tuh, ndak da pulak reply.. Hurmm.. BZ kot ngan budak CIMB tuh... Ah, biarlah.. Dia pun nak enjoy dia punya life kan.. Tak mo kongkong dia.. So, aku teruskan dengan penjelajahan aku.. Jalan macam orang gila.. Sesekali aku terpandang budak2 lelaki yang begitu pandai berfesyen.. Mix and Match.. Pandai wo diorang.. Aku pandang balik diri aku.. Pakai jeans, baju kaler biru muda yang polos dan sandal.. Hurmm.. Sangat simple.. Entah kenapa masa tu aku terlalu menitik beratkan pasal fashion lax.. Hurmm.. Rendah diri terus.. Aiyoo~~ Like want to cry lor.. Cengeng lagik!!..

Dari satu mall aku pergi.. Ntah apa yang aku carik pun aku ndak tau.. Last2 aku makan takoyaki boat dengan minum air papermint.. Warna ijau.. Pelik ja rasa.. Hohoho.. Tapi sodap!! Sebab pedas.. Uik.. Sos jipun tuh lain sangat pedas dia.. Lupa lah nama nya.. Sapa tau?? Warna ijau.. Uhuhu.. T cek kamus balik.. Lepas abis makan, aku jalan lagik.. Sampai jam di tangan menujukkan waktu hampir jam 5.00 petang.. OMG!! Lama gila aku berpeleseran.. Sebelum balik aku nampak HP aku.. Rindu sangat dengan dia.. "Abgggg" Lama gak aku lepak dalam keta menanti jawapan.. Ah.. BZ lagi agaknya dengan kawan dia.. Hurmm.. Ok, dan sampai sekarang ni, aku masih lagi menunggu jawapan sms tuh.. Hurmm.. Malas dah nak menulis.. My Name Is SAAT :)))))))))))))))) <-- Dah janji tak nak sedih

No comments: