RAJIN KONON

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Huwargghh.. Satu hari bertapa di rumah.. Badan aku terasa sangat lenguh.. Sebab tidooo saja.. Hihihihi.. Semua kerja pembersihan berjaya ku lakukan. Sampai pili paip sinki umah patah ku kerjakan.. So, terpaksa aku matikan paip utama di bawah.. Aiyoo.. Bagaimana ni?? Peralatan tiada... Huhuhu.. Nasib baik ada tangki.. Tak perlu aku sibukkan diri.. Tapi yang pasti, esok aku kene gak cari pili baru dan gantikan pili yang dah patah tu..
Rajin tak saya?? ^__^
Aku cuci baju yang aku pakai seminggu, towel, dan selimut.. Semua sudah berbau wangi.. Si dia bagi cadangan supaya aku bawa baju ke Dobi.. Tapi, aku rasa tak kot.. Sebab aku takder apa2 xtvt pun nak buat.. Walaupun berat kene gak cuci.. Tetiba ku teringat ngan zaman kecil aku.. Bawa baju ke sungai.. Kekadang lepak sungai sampai satu hari.. Baju yang dah di cuci terus jemur je kat rimbunan belukar yang ada kat tepi2 sungai.. Sambil tunggu kain kering, kami berfoya2 lor di sungai.. Hahaha.. Tetiba aku teringat, si dia tak suka sungai.. Ihihihihi.. Hurmmm.. kasut futsal ku yang dah berkurun tak bercuci pun menerima nasib yang sama hari ini.. Uhuu.. Lamanya dah tak maen.. Dah la aku ndak pandai main, tambah keras la kaki ni kalu tak trainingz.. Uhuuu..

Hari ini, aku bangun lewat. Tu pun selepas ada sorang kawan di LD yang call.. Dua kali dia call.. AKu ndak layan.. Lastly, dia kim mesej.. Katanya, urgent.. Tapi, ada dua mesej lor.. Si dia pun ada kim mesej gak.. Si dia menanya pasal gambar dalam blog.. Ohohoho.. All of them are my famly.. Sebahagian makcik pokcik, sebahagian adik beradik dan ada seorang tuh husband adik aku.. Si budak LD tu pulak menanya kalau aku boleh temankan diorang melawat ke Aquarium UMS.. Aku ok saja.. Tapi aku dah bagitau aku tak janji.. Sebab, scdule bulan 7 belum kluo lagi.. 

Bingkas bangun dan kemaskan tempat tidor.. Sejak seminggu aku tido depan tv.. Tilam aku bawa kluar.. Lama dah tak tido dalam bilik.. Kalau tido dalam bilik, apa2 pun tak dengar.. Kalau hujan pun dengar sayup2 jer.. Tak macam depan tv.. Semua boleh dengar.. Suara jiran tetangga pun jelas kedengaran.. Kemass rumah!! Adess.. Banyak sangat masalah lor.. Tetiba salur aliran air lax sumbat.. Aiyoo.. Pakai pelocok dengan tabah.. Sikit2 ja air tu kluo.. So, esok kene beli banyak bende.. Haiyakkk!!! Koyak kalau gini.. Cash dah sold out kat akaun.. Hurmm..

Dan, setelah semuanya selesai, aku buka laptop.. Mula surfing fashion.. Nak blajar bah.. Sebab ada someone yang care.. Dan suka kritik.. So, aku kene berubah.. Dan aku memilih kpop style.. Waaaaaaa!!! Biru mata aku melihat feshion yang sungguh kiut dan comel.. Kompom mahal.. Ahh!! Relex jaa.. Cuma perlu mix and match.. Kat bundle kompom banyak jual.. Hahaha.. Penat online, aku tidoooo...

KFC!!! Come to papa.. ^__^
Tak makan lagi.. Rasa lapar lor.. Tapi, kat dapur semua ada "haiwan".. Hahaha.. Aku sebenarnya tengah belajar untuk jadi Vegetarian.. Tak terlalu serius kot.. Sebab ada gak aku makan seafood dan ayam beberapa hari lepas. Aku tak leh nak kurangkan terus.. Kene step by step.. For sure, aku kene berdisiplin jer.. Uhuhuhu.. KFC!!!! Arghh.. I Miss You KFC!!! My Name Is SAAT :)

No comments: