AKU BERUBAH?

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Huhaii.. Semalam ada orang cakap ke aku kalau aku dah tidak seperti dulu.. Dah dua orang ni cakap macam aku begini.. Yang pertama si Sahabat lah.. For sure dia sampai mo buang aku sebagai kawan sebab katanya dia sudah tidak kenal dengan aku.. Hahaha.. OMG!! Iya meh aku sudah berubah?? Hurmm.. Antara perkara yang buat aku berfikir panjang.. Iyakah aku berubah?? Aku rasa biasa saja.. Tapi aku ndak menidakkan atau mengiyakan apa yang diorang cakap.. Aku fikir dulu.. Biarkan mata 'berfikir' dan biarkan hati yang menilai..

Aku rasa aku masih seperti dulu lah.. Cuma mungkin nasihat2 yang aku kasi sama kamu tu terasa macam aku dah berubah.. Aku masih lagi gila.. Masih lagi samseng dan masih lagi sempoi macam dulu.. Cuma mungkin dulu aku tidak terlalu menonjolkan sifat aku yang sebenar kot.. Yea lah.. Makin lama kita kenal, makin banyak yang kita tau kan.. Macam u jugak.. Dulu i sangat tak tahu kalau u ni seorang yang sungguh sensitif.. Tapi, semalam aku dah tau.. Hahaha.. Jiwa Kapas jugekkk u ni erkk.. I ngan si Sahabat, berjiwa Farmville.. :P

Ntah ar.. Kekadang aku cuba untuk memuaskan hati semua orang.. Tapi aku selalu ndak sedar kalau cara aku tu sedang menyakitkan hati orang2 di sekeliling ku.. Bebaru ni aku gaduh ngan Honey.. Sebab mulut aku yang kekadang kurang siuman ni kan.. Ingatkan dia ok macam selalu kami main serang2 hendap pakai mulut.. Tapi, entah kenapa dia terasa betul hari tuh.. Sampai sms sama aku.. "Apa jua masalah mu sama aku ni?" Aiyoo~~ Seriusly, aku buntu terus.. Nasib baik benda tuh ndak berjalan lama.. Besalah.. Sedangkan lidah lagi tergigit. Inikan pula kuih apam kan.. Miakakaka :P.. Tak arr.. Mulut aku memang begini.. Ramai yang dah tau kalau aku menyindir memang cukup pedas dan kekadang panas.. TAPI, untuk orang2 tertentu saja.. Yang sudah lama di kenal dan selalu bergurau senda dengan diorang kan.. For sure.. Aku senang jerk.. Ko nak buat apa dengan aku tak kesah.. Tapi, ko kena jugak bersedia dengan balasan daripada aku.. Syaratnya mudah.. Kalau ko rasa ko boleh kata aku, kenapa aku tidak diberi hak yang sama untuk mengata ko plak?? Keh keh keh..

Diorang cakap aku berubah.. Berubah cara on-air di radio.. Huwaaa.. Iya meh?? Berubah meh aku?? Terasa macam biasa jugak.. Masih jugak gedix di radio.. Masih juga minta puji.. Masih jugak ceria.. Dan masih jugak dengan gurauan yang agak 'bersopan' kann.. Tettt.. Iya bah.. Sangat sopan.. Cuma mungkin pembawakan tu kot yang tidak sama.. Sebab di sini ndak bulih main hantam kromo.. Ndak macam di Tawau kan.. Maklum ja lah.. Sini ada Pengarah, Ada Banyak Bos Jabatan.. Dan ada banyak MENTERI.. Huhuhu.. Sakit ni kalau buat salah.. Aiyarkk~~ Kalau di Tawau, gasak ko lah.. Janji ndak langgar peraturan negara sudehh~~

Ada lagi yang cakap aku berubah.. Jarang call dan sms diorang.. Konon semenjak aku di KK ni aku sudah semakin sombong.. Aiyoo.. Masalahnya masa aku di Tawau dulu kamu selalu kah call atau sms aku?? Masa aku di Tawau dulu, kita selalu kah bersms?? Hahaha.. Bingung kan karenah orang ni.. Ndak pa lah.. Aku cuma perlu minta maaf saja walaupun ada segelintir yang menganggap kata maaf itu sebagai sampah.. Terpulang lah.. Janji aku dah memohon maaf dan cuba untuk menjadi yang terbaik.. Aku ndak berubah lah.. Cuma mungkin tahap identiti aku yang ada pada kamu itu sedang di update.. Dengan kata lain, semakin lama, kamu semakin mengenali aku.. Jadi?? Wajar aku berubah kepada sesuatu yang bagus kan.. Tapi.. Kenapa semua orang cakap aku berubah ke sesuatu yang buruk?? I need an explanation! My Name Is SAAT

No comments: