PENAKUT vs KEDEKUT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Aku rajin lax menulis entry hari ini kan.. Alhamdulillah.. Daripada tido jak kerja.. Bagus ku tulis sesuatu.. Sekurang2nya boleh menjana minda aku.. Kasi dia bergerak sikit.. Elakkan bertagar bah.. Ehee.. Entry ini sangat berkait rapat dengan si Chomel.. Uhukk.. Memulakan cerita, si Chomel dah berusia setahun.. Aku kasi keluar duit untuk minyak, service, tinted, sound system, dashboard cover, foot carpet, erm.. Itu jer kot.. Nak tambah upgrade Rim, fooklamp, lowered spring, spoiler, touch-up sticker dan apa2 yang patut.. Tapi aku lagi selesa kalau dia 'standard'. Bukan seperti kereta si Azizan yang baru masuk 6 bulan tapi dah cukup "rare".. Simple and Smart.. Hurmm.. Mau jugak aku.. Tapi aku berfikir dan bertindak berlandaskan kemampuan aku.. Banyak benda mau di fikir sebelum aku melakukan sesuatu.. Adakah itu bermaksud aku kedekut?? Atau aku penakut?? Hohohoho...

Hari ini si Azizan datang KK.. Tengok kereta dia.. Fuulllawei~~ Semmat bro.. Persoalan timbul di benak ku.. Dia ndak kerja, tapi dia boleh buat keta dia cute.. But me, kerja tapi keta aku masih begitu.. Jawapannya adalah Hobi.. Yeah.. Azizan sungguh minat dengan dunia kereta.. Suka buat experimen.. Skung dia dah tukar warna meter kelajuan kepada caler biru.. Standard punyer warna oren.. Dia nak jugak buat pada keta aku.. FREE.. Aku tolak.. Entah apa yang mendorong aku untuk tolak..

Satu masa tuh, aku makan kat satu restoran dengan dia.. Banyak yang dia cerita dengan aku.. Dia umpamakan kereta bagaikan wanita.. Someones u love bilangnya.. Aku tersedak sket.. Buduh ni orang!! Dia hanya ketawa.. So, pliss explain futher.. Dia cakap.. Bini, kalau ko sayang ko buat apa?? Terdiam jugak aku.. Aku bujang lor.. Malas mau kasi lama.. Aku cakap ja, "If U??" Dia cakap, Service of coz, Jenjalan, Pakai, Makan, Make-Up, Jewellery, etc.. Ketawa besar aku di buatnya.. Sounds like terkena ke batang idong aku kan.. Dia cakap lagi, kita sayang kereta, kena jugak kasi cantik.. Bukan asal pakai dan asal jalan saja.. Umpana seorang isteri yang di tugaskan untuk masak dan kerja2 rumah lain tanpa di berikan ganjaran.. Soalannya pada aku "Ko rasa si BINI akan rasa bahagia kalau ko buat begitu dengan dia?" OMG!! Dia ni.. Umur setahun muda dari aku.. Tapi fikiran.. Perghh~~ Aku geleng..

Dia cakap lagi dengan aku.. Ko tidak perlu terlalu kedekut soal make-up kereta.. Aku yang ndak kerja ni pun boleh buat.. Aku mencela laju2.. "Bapak mu kaya" Dia balas.. "Itu bapak ku".. Malas mau berdebat, aku iyakan saja.. Jangan terlalu Takut untuk hias kereta.. Sikit2 kita buat.. Aku iyakan saja.. Sebab aku rasa, apa yang di cakap ni ada betulnya jugak.. So, aku kasi tau dia pulak sebab2 aku..

Penghalang paling besar ialah, gaji aku ciput.. Duit aku abis dengan bayar hutang saja.. Dia mengangguk tanda paham. Adik aku ada 8.. Walau aku ndak tanggung mereka secara total, tapi aku harus juga sumbang untuk membantu.. Dia mengangguk lagi.. Dan, di penghujung perbualan kami dia cakap dengan aku.. "Geng, dimana ada kemahuan, di situ ada jalan" Waaaaaaaaaaa kata2 itu menusuk jantung!!... Dia memang seorang kawan yang baik.. My Name Is SAAT

No comments: