LAST NiGHT STORY

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyep Folkz!!
Hari ni dah masuk hari Rabu.. 25 April 2012.. Baru ja selesai menjenguk FB seseorang yang aku sayang.. Membaca post2 lama memang membuatkan hati tersenyum riang.. Best ja masa tuh.. Terlihat post pertama dia di FB aku.. 12 Jan 2011.. Katanya tak sangka dia akan post something dekat wall aku.. Owh.. Rindunya masa itu.. 

Hari ini aku bertugas pagi.. Lambat bangon! Semalam aku lewat tido.. Nangez jer keje.. Rindu bah aku dengan dia.. Kenapa terlalu cepat aku kehilangan dia ah? Siyes, sampai skung pun aku rasa susah untuk melupakan dia.. Susah untuk aku menerima keadaan semasa.. Ya!! Aku memang terpaksa melangkah.. Dan aku telah melakukan beberapa langkah ke hadapan.. Kekadang aku berlari supaya aku dapat pergi jauh. Namun hakikatnya, aku tidak kemana-mana. Aku masih tetap di situ.. Semuanya masih ada di situ.. Cinta.. Sayang.. Rindu.. Kekadang aku benci pada diri ni bila memikirkan rasa tidak tahu malu.. Meludah kelangit.. menjilat sesuatu yang sudah jauh.. Mengadu domba dia demi untuk mendapatkan cinta semula.. Hurmm..


Semalam hampir semua kawan aku di opiz geram dengan sikap aku yang mematikan HP.. Ntah lah.. Aku ndak kuat lor.. Bukan saja2 pun aku kasi mati HP ni.. Itu hanya alasan.. Sebab sebenarnya adalah HP aku sudah kena Bar.. Dan aku tiada sen nak bayar.. Dalam wallet pun ada 17 hinggit jer.. Semua dah aku labukan untuk kasi 'minum' si Chomel.. Sebab bagi aku itu lagi penting.. Aku ndak mau wujud casualty pasal kerja aku.. Dan sememangnya hari ini merupakan hari yang sangat aku tunggu-tunggu.. 

Bila semalam muncul.. Ketika sedang asyik menonton drama korea tuh.. Ketika sang lelaki sedang memujuk sang dambaan hatinya, maka hati aku terusik hiba.. Rindu sangat untuk menghubungi seseorang.. Ntah! Hati aku kuat menyatakan aku harus melakukan sesuatu untuk memperjuangkan cinta aku.. Keliru jugak.. Rasa malu pun iya jugak.. Semua bercampur baur.. AKu ndak sanggup merosakkan kebahagiaan dia demi kepentingan diri sendiri. Sedangkan sebelum ini aku sudah bersetuju dengan dia untuk mengutamakan orang lain lebih dari diri sendiri.. Tapi, semua itu gagal untuk aku kawal..

Hujan renyai di luar tidak menghalang aku untuk melakukan sesuatu. Aku call kawan aku guna public phone.. Minta tolong dengan dia untuk bayarkan bill HP aku secara online.. Guna duit dia dulu.. Owh!! Sumpah! Malu gilakk.. Tapi, aku janji untuk melunaskan semua esok (hari ini) dan kata itu sudah aku kota.. Apa pun, thankz pada dia atas pertolongan itu..

Lepas tuh, aku terus kasi on HP menunggu notification.. Banyak pulak aku terima notification dari Celcom.. Missed call.. Suddenly ada sms dari someone.. "Gud Nite Cyg.." Huh!! Tergurisnya hati.. Rindu itu semakin hebat.. Ah! Seketika aku merungut sebab lambat lax memmber aku bayarkan bil nih.. Tapi, adat orang minta tolong.. Kena lah bersabar kan.. Sejam selepas itu, baru aku terima notificaton.. Dan benda pertama yang i send adalah "u" kepada dia.. Ku kirim sehuruf itu dengan jutaan rasa rindu..

Namun, aku salah perkiraan malam tu.. Ntah, cepat sangat terusik dengan bahasa yang dia guna.. Yes! I mengaku salah.. Tapi bukan kehendak i.. Sekali lagi, i diajak memberi alasan.. Dan i tegaskan bahawa alasan itu bukan rekaan.. Namun, i mohon maaf sebab i dah takut sangat dengan gelaran 'org yang paling banyak alasan' yang pernah u berikan ke i satu masa dulu..

I saje nak share benda ni supaya u tahu kalu u sedang berkawan dengan seseorang yang hidop merempat.. Dan i harap pengertian dari u.. I takde mende melainkan hati i.. I takde mende laen kawan.. Takde.. :((

No comments: