3 MEI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Oikzz~~
Semalam banyak post aku buat.. Ari ni ntah.. Biasa ah.. Kalu dah kebosanan melanda dengan begitu teruk.. Then aku menulis ah.. Itu boleh merawat sedikit kesunyian dalam diri even sedang bercakap dengan something yang 'bisu'..

Kalu semalam dah berhajat untuk sambung menengok drama siri korea tu.. Namun, segalanya meleset bila aku sampai telat ke ohpiz.. Ntah kenapa pagi tadi rasa berat tol mau bangun pagi.. So, jam 10.45 malam baru sampai umah.. Membayar jam lewat lol.. It should enough 9hours to be presented on MTS.. Kalau ndak tengok drama tuh, apa ja aku buat erk??


Banyak masa ari ni aku isi dengan makan.. Makan dan Makannnnn sajaaa.. Hari ni orang di ohpiz semua baek hati.. Bersedekah kunun sama kengkawan laen seisi ohpiz.. Aku yang jadi mangsa berulang alik ke kantin memesan makanan.. Namun, ndak kisah.. At least terisi jugak masa daripada memikirkan sesuatu benda yang semakin menjadi tidak penting dalam idop..

Sehari ni lepak-king ja kerja aku di sofa.. Melayan orang bercerita dengan pelbagai cerita.. Ndak pandai abis.. Sambil makan-makan dan makan.. Ndak risau langsung pasal kenaikan berat badan. Sebab sekarang berat badan dah jatuh mendadak menghampiri 49 Kg!! Goshh~~ Baru dapat tau tadik.. So, mau kasi naik balik ke 55 kg kali ni adalah dengan cara makan lebih banyak.. Apa lagi kalau orang belanja.. Oh! Saya paling suka dekk~~ Miskin bah kasian.. Ndak mampu sapport diri sendiri.. Harap belas kasihan ja ni.. Uhuk~~

Bila tinggal sendiri di ohpiz, maka lagu Jaclyn Victor akan berkumandang dengan dahsyatnya.. Tabiat aku, bila dah jatuh cinta dengan sesuatu lagu, sure aku akan cari lirik dan print sebelum di letak dalam fail.. Dan, hari ni juga aku terdengar lagu dari Jac dan kawan-kawan (3Suara) berjudul 'Semua Isi Hati Mu'.. Hurmm.. Siyes aku sedih mengenangkan semua yang telah terjadi..

Bila semua orang dah balik, aku menghabiskan masa dengan menyusun semula jadual, mencatit segala benda yang akan berlaku sepanjang Mei dalam hidop aku dalam planning scedule, juga membuat sedikit editing process bagi beberapa jingle yang ada dalam sistem.. Sehingga ndak sedar jam hampir menunjukkan jam 10 malam.. Cepat-cepat berkemas sebelum bergegas pulang..

Laluan berbeza aku amik untuk pulang. Selalu ikot jalan Tuaran Bypass, tapi hari ini ikot jalan Sepanggar.. Kalu dulu selalu ikot jalan ni kalau mau melepak tepi laot.. Tapi hari ni, saja mau test-test ketabahan jiwa untuk melaluinya sekali lagi.. Tapi, rasanya ndak boleh singgah di Tanjung Lipat malam ni.. Sebab, semangat aku blom begitu kuat.. Hari ni saja, aku diserang beberapa kali oleh perasaan rindu yang hebat. Pasal tu lah sibuk makan-makan dan makan.. Mulut aku agak lancang hari ini.. Sibuk bercakap ja.. Sebab kalau aku diam, memang kepala akan pointing jauh ke seberang laut.. Huh!!

HP sungguh sunyi.. Beberapa kali dikejutkan dengan deringan sms.. Rupanya dari Sialkom jak.. Cis~~ Terus kasi silent tu HP.. Malas bah.. Bikin sibuk ja.. Si Jiran jugak la yang paling kuat memanggil kalu HP bunyi dalam beg.. Uhukk.. Nyaring bah tu bunyiknya.. Jahat kau jiran.. Misi sampai ujung tahun, mau dapatkan Note.. Paling tidak pun Tab 7Plus.. Mau beli terus aku ndak mampu jiran.. Jadi, mari kita menabung.. :)

Perjalan pulang yang relax.. Sampai rumah yang gulap gulita.. Masuk bilik dan terus update entry.. Rindu oh sama ni blog.. Tempat aku meluah dan berkongsi cerita.. Kejap-kejap lagi ah pigi mandi.. Malam ni macam lewat lagi tido.. Fuuuuuhhh~~

>> My Name Is BUDAK iTAM

No comments: