KEHiLANGAN

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Its late olready.. Tapi, mata sungguh tidak mahu terlelap.. Mungkin tunggu jam 3 or jam 4 baru mau tidor.. And its will make me dull as usual datang ke ohpiz.. Dan beberapa orang tegor.. Muka macam kusam.. Ndak cukup tidor.. Tapi, aku ndak pula rasa ngantuk.. Hurmm..

Now, 2.40 pagi.. Masih tetap begini.. Asyik memikirkan diri yang begini.. Rasanya, aku semakin benci dengan diri sendiri.. Hari ini, soalan yang aku kemukakan kepada kawan aku itu bermain rancak.. Kalau betul itu terjadi, then, apa yang akan berlaku pada orang sekeliling aku?? Risau lax bah.. Rasa hati sungguh mau melepaskan semua yang terpendam.. Tapi, ada satu faktor yang masih kukuh menahan aku untuk melakukan segalanya.. Walaupun rasanya sudah tidak bermakna 'faktor' itu menghalang aku..


'Tidak akan berubah seseorang jika dia tidak merubah dirinya sendiri'.. Aku tahu itu.. Walaupun aku rasa sangat teruk sekarang, namun.. Aku rela.. Biarlah begini.. Aku ingin melihat dan merasakan sendiri kuasa masa itu.. Mampukah ia merubah segalanya seperti yang sering di canang oleh bahasa manusia? Hurmm..

Sekadar merenung bulan yang masih purnama sejak beberapa hari lepas.. Awal malam tadi hujan membasahi bandaraya.. Dan aku tidak bosan melihat titisan itu jatuh.. Kalaulah boleh isyarat jiwa ku alirkan ke tempat yang jauh seperti susupnya air hujan ke dalam tanah.. Alirannya kencang di atas aspalt.. Namun ghaib di balik kehijauan rumput yang sirna diterangi cahaya lampu jalan.. Kalaulah biasa hati gemerlapan seperti sinarnya bulan malam ini.. Alangkah bahagianya aku menikmati malam.. Tapi, hakikatnya.. Kembangnya bulan itu di hiasi dengan sakitnya hati yang masih kuat terasa.. Gara-gara bius cinta yang semakin pudar kesannya..

Aku sudah terima kehilangan dia.. Tapi kenangan lalu masih tetap mengulit aku di setiap waktu dan ketika.. Dan sehingga kini, aku masih belum menemui sebarang petanda jawapan pada soalan.. 'Samapi bila?' itu..

Hurmm..

.::: KEHiLANGAN :: FiRMAN :::.



Sakit mana rasamu.. Tidak terbanding dengan pedihnya rasaku..

>> Sesungguhnya ..................



No comments: