PLOK-SOT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyeppz Buddy!!
Jam 10.45 sharp aku berdiri de depan muka pintu umah aku.. Sudah mandi dan tengah melayan sekotak Starwberi Dutch Lady dan sebungkos Chipsmore.. Sekejap ada.. Sekejap tiada!! Alhamdulillah.. Tu rezeki aku malam ni.. Semalam macam dah nekad nak naekkan berat badan.. Who knows petang hari ini langsung teda nafsu mau makan nasik.. 

Hupzz.. Masuk kotak yang kedua.. Strawberi Dutch Lady.. Haus sangat ker?? hahaha.. Minuman ni bagus untuk membersihkan usus.. Kalu aku minom mase nak tido.. Sure esok pagi lancar jak proses pengeluaran berlaku.. Tapi, takot jugak kalu dia lambat berlangsong.. Kenak tyme aku bertugas.. Glup!! Parad doxx~~ Cakap pasal strawberi ni, teringat lax zaman muda-muda dulu melancong ke Cameron Highlandz.. Siok oh sana.. For sure, aku yang ndak tahan sejok ni mengigil tyme malam bertandang.. Sempat menghabiskan semalaman di sana.. Bila lagi ah akan ku jejak kaki ke tanah besar itu? Hurmm.. Satu hari nanti.. Yeah!! Aku mau menjelajah ke sebuah negeri di sana.. :)


Tadi, masa aku di ohpiz ada kelibat Abg Fazley.. Dia berGing Bubut ngan Saitoh dan Fatien.. Dia perlu lagi sorang.. So, diorang rembat aku plak.. Katanya kebetulan.. Huhuhu.. Plok-Sot la tuh.. Nasib baik ndak jauh.. Dekat Lok Kawi, Sabindo.. Sebenarnya aku sungguh penat.. Tapi aku rasa perlu untuk pergi sebab diorang nak serang rumah anak-anak yatim.. Jadi, aku decide untuk join sekali.. Walau cuaca hujan petang tuh, namun misi kami untuk bersama adik-adik di Rumah Anak Yatim As-Sakinah langsung tidak terganggu.. Jam 4 petang kami sampai sana.. Dan aktiviti pun berlangsung sehingga jam 6 petang..

Dalam jam 7 malam aku sampai di ohpiz.. Sambung buat kerja sket mengedit rakaman carta yang akan di siarkan esok seawal 9.15 pagi.. Plus, esok aku bertugas lagi bersama Hani.. Sure ada cerita baru menanti aku.. Isu kacang hangus aku dah malas mau hirau.. Biarlah sana.. Mengalah jak la.. Teda mood mau cari pasal..

Lepas siap kerja tuh.. Ake memandu ke tepi laot.. Kuatkan semangat untuk menghadapi sebarang kemungkinan.. Seperti yang aku jangka, angin laut yang sejuk selepas hujan membawa bersama kenangan aku dulu.. Semuanya cuba aku rungkai balik.. Tersenyum.. Tersengih dan bersedih.. Ndak la sampai menangis.. Hampir-hampir sak.. Hahaha.. AKu rindu sangat dengan dia.. RINDU SANGAT!!

Hampir sejam aku lepak di sana.. Aku mengambil keputusan untuk pulang.. Ingat tadi mau singgah di McD membeli bubur ayam dia.. Tapi, aku rasa macam kenyang jak.. Sungguh tidak merasa ingin untuk makan.. So, singah dekat kedai keling di kawasan bawah taman perumahan aku ni membeli dua kotak Stawberi dan Chipsmore.. 

Hurmm.. Sudah seminggu laa.. Dan rasa ini semakin membunuh aku.. RINDU KAMU PADA TINGKAT YANG PALING DALAM.. :((

>> Sejujurnya TiNTED

No comments: