PULIH

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Cingggg!!
Ehehehehe.. huh.. Baru selesai bergembira bermain buih sabon dengan si Chomel yang terchenta.. Skung ni, dia ja peneman aku di kala sepi dan sedih.. Best gak bercakap dengan benda bisu nih.. Dia hanya boleh mendengar tapi tak leh nak argueing me.. Siok!!

Walaupun pada ketika ini ibu jari kaki aku masih lagi sakit.. Tapi dek kerana inginkan keseronokan dan tidak mau bersedirian aku gagahi juga berjalan dan beraktiviti meskipun terhinjut-hinjut macam pokcik.. Huhuhuhu~~ Jadual sangat padat membolehkan aku melupakan seketika semua yang menghurungi jiwa aku..


Semalam sibuk shooting dekat KDCA dan Sawah Padi dekat Papar.. Ndak pernah-pernah keringat aku menitis jatuh ke kaki.. Ni semua gara-gara baju Kadazan yang aku pakai tu lah.. Aku rasa macam berada dalam sauna pulekk.. Abis ja shooting, tanpa segan silu aku buka baju tuh.. Hoh! Kurus kering sungguh aku.. Thankz to Lee yang kasi pinjam vase dia untuk aku pakai seketika sementara menanti badan dan baju aku kering.. Perghh~~ Siyes! Panas gilaaa..

Walaupun semalam aku demam.. Tapi kerja tetap juga di teruskan.. Ibu jari kaki aku tu kelihatan kebiruan sebab berjalan ja kerja.. Mesti di paksa supaya ndak jadi manja.. Kira ini sebahagian daripada rawatan kimoterapi lol.. Huwahuwahuwa~~ Saja jak bah exercise.. Kalau duduk ja pun teda guna.. Sure pikiran terdampar ke satu daerah yang kusam iteww.. Jadi, penawar untuk semua itu adalah menyibukkan diri.. Sampai umah dalam jam 9 malam.. Lepas mandi, aku terus tido.. Zzzzz

Dan, hari ini.. Pegi kerja awal.. Badan masih terasa lenguh.. Tetapi yang menggembirakan, demam aku dah ilang, luka dekat tangan dah semakin kering dan lebam kat kaki dah beransur hilang.. Alhamdulillah.. Kengkawan semua sibuk suh aku pergi klinik.. As usual, klinik bukan tempat aku.. Ubat?? Memang bukan kawan aku.. Uhuhuh~~ Tapi, jalan masih lagi terhinjut-hinjut gak la.. Cuma kali ini aku control sikit supaya nampak natural jer.. For sure aku sungguh merasai azab bila memasukkan kaki ke dalam kasot pagi tadi.. Fuh.. Namun, alah bisa tegal biasa.. Muncul tengahari, aku dah rasa biasa.. Nasib baik masih bley drive.. Uhuhuhu..

Ari ni juga aku ndak pigi solat jumaat.. Aku pergi satu tempat yang lain.. Makin dajal lak ku rasa perangaiku sekarang nih.. Oh! Sedar akan kesilapan, tapi masih jua melakukan kesilapan.. Bengap la tuh kau saat!! Glup~~ Sampai bila? Uhuhuhu.. Soalan itu bertandang lagi.. Tapi, 'malas tah ku igau' bilang orang Brunei..

Dekat ohpiz, sibuk berstory mory glory dengan kengkawan.. Hari ini suara aku agak gempita.. Berteriak sakan.. Mak Hayy balik KB.. Aku hantar di ke Airport dalam jam 11 pagi.. Siyes! Aku sedey.. Mulut dia jahanam gak.. Namun hati dia baek sangat.. Dia banyak kasi advice dengan aku.. Thankz makk.. Selamat hari Ibu.. Kekeke..

Apaun yang terjadi, berjalan lah tanpa henti.. Insya-Allah.. Semuanya akan baik saja.. Rahsia Tuhan itu hebat.. Dan kelak, kita akan mengetahui hikmah di sebalik semua ini.. Kesakitan cinta kali ini adalah yang paling parah pernah aku lalui.. Kerana aku ndak pernah menyayangi hamba Allah seperti aku menyayangi dia.. Aku ikhlaskan semua ini.. Semoga kami semua di lindungi.. Amin..

Sudah 10.35pm.. Jom tidoe.. No more hujung minggu.. Aku kerja!! Huhuhuhu..

>> My Name Is SAAT

No comments: