GERHANA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Uhuk~~
Hyepzz.. Semalam dalam perjalanan balik ke rumah aku hampir terlanggar pembahagi jalan.. Huhuhu.. Sadis lol.. Ini semua gara-gara mata aku yang terlalu fokos melihat keajaiban alam.. Kuasa tuhan.. Semalam berlakunya Gerhana Bulan.. Mata kasar boleh melihat dengan jelas kejadian itu sehingga jam 8.06 minit malam semalam.. Malas mau berhenti, maka aku memandu terus sambil menoleh-menoleh melihat keindahan fenomena itu..

Matchiam mana aku leh tau?? Sebab aku baca berita lor semalam.. Huhuhu.. Sebenarnya aku dah lupa.. Tapi, bila tengah drive tuh, aku terpegun melihat bulan yang begitu besar seolah tergantung dekat atas bukit yang juga boleh di lihat dari tingkap bilik aku.. Cantik lor.. Besar sangat bulan tuh.. Then, semakin lama semakin gelap.. Tertutup sebahagian.. Aku terus menyaksikan fenomena itu sehinggalah sampai umah.. Lepak jap dengan berdiri di samping si Chomel.. Melihat bulan tuh.. Kan bagus kalau masa tuh aku berada di tepian laot.. Huh!! Takkan lah aku mau pegi sana kan?? 


Seketika aku lupa dengan HP aku yang sangat dirindui.. Tetiba, angin bertiup kencang.. Gosh!! Hujan.. Oh Bulan!! Bulan itu semakin diliputi awan gelap.. Dan akhirnya.. Suasana kelam kabut dengan tiupan angin yang agak kencang.. Berterbangan dedaun kering.. Belum sempat rintik hujan membasahi lantai bumi, aku sudah pun berada di bilik.. Aku masih mengharapkan agar aku bisa melihat keindahan fenomena gerhana bulan itu sekali lagi.. Namun, hampa.. Hujan sangat lebat..

Mencapai HP yang berada di sebelah bantal aku.. Ada 2 sms dan 1 mizcall dicatatkan.. Satu sms daripada bahagian Pemasaran.. Mintak aku email pasal iklan Nescafe tuh sekali lagi.. Sebab file dia broken sehingga failed untuk di play.. Dan satu lagi daripada adik aku si Ewan.. Mizzcall dari dia jugak.. Hurmm.. Then, aku call.. Tapi tidak berangkat.. Kenapa erk?? Aku sms dia.. Tanya kenapa.. Sebab bunyiknya macam penting sangat.. Sms tuh aku terima jam 3 petang.. Selesai aku mandi, baru aku check balik.. Ada 2 sms daripada adik aku itu.. Dan, jawapan sms itu sungguh mengejutkan aku.. Sekali lagi, masalah baru datang membunuh aku yang bergelar abang.. :((

No comments: