KISAH BUBUR KATCHIAM

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyeppzz!!
Bohsan dowh~~ Ndak tau apa ja yang aku buat hari nih.. Hurmm.. Datang ohpiz jam 10.30 pagi dengan membimbit bag berisi bubur katchiangg.. Seperti yang aku janji, kawan aku Zana.. Dia mau betol makan bubur kacang.. So, awal pagik bangon untuk menyediakan lor.. Akibat hujan yang turun awal pagi, maka agak lewat aku sampai ke ohpiz hari ini.. Uhuhuhu~~

Sampai ja ohpiz, terus serve panas-panas.. Even bagik aku sedap lagi kalu makan sejok-sejok bubur katchiang  hijau ini.. Seperti biasa, aku menantikan respond.. Ramai yang kasi respond positive.. Mungkin sebab diorang saja nak jaga hati kot.. Sebab bagi aku sendiri si tukang buat nih, ada banyak gak kekurangan tuh.. Manis? Bagi aku dah cukup manis.. But them says.. Its gud sebab tidak terlalu manis.. gud untuk kengkawan yang ada diabetes.. Goshh~~ Manis dah la wei.. Aku letak gura melaka, gula perang dan gula tebu tuh.. Still ndak manis lagik?? Korang pakai lidah apa?? huhuhu


Lemak?? Diorang caakap perfect! Aku cakap.. No.. Its should be more.. Sebab aku terlupa membeli susu cair.. Uhuhuhu.. Lepas tuh, aku tak guna santan ori.. Aku pakai dalam kotak dan santan packet.. So, rasa dia agak laen lol.. Aku sendiri rasa laen.. Diorang cakap, biasa lah.. Santan skung ni susah dapat.. Kena bangun awal subuh ke pasar then baru leh dapat.. Huhuhu.. Saja jerk nak amik hati kan?? Cuma diorang setuju kalau sagu aku letak lebih sket.. Hurmm.. Aku letak separuh packet jerk.. Sebab ndak mau kalau dah sejok, bubur tuh akan jadi pekat sangat.. Sebab sagu ni kan agak likat.. Kira sagu ni jugak yang membantu agar bubur ni kelihatan sedikit likat.. tidak cair lol.. Dan, semuapun said ok.. Kira ok lah kalau tangan lelaki yang buat.. Ist just nice.. Alhamdulillah..

Esok diorang nak order lagik.. Katanya mau bubur pisang lax.. Uhukk~~ Esok tak boleh lor kengkawan.. Esok aku kerja awal pagik.. Khamis kot.. Tapi, rasanya nak masak lauk lax.. Ihihihi~~ Makan sambil beborak.. Memang siokzz.. Lepas makan, terus lentok tang tu jugak.. Ndak pindah kemana pun.. Huwahuwa..

Puan Sofea dan Cik Niza hari ini belanja KFC.. Diorang kan baru jak dapat duit seriban sorang.. Thatz why belanja.. Thankz to both of them.. Ye ar.. Rezeki Tuhan kena lah share-share kan.. I liokeee!!! Bab makan, aku tidak pernah mengecewakan.. Huwahuwahuwa~~

Eh, macam ndak kerja lax aku nih hari kan.. Actually, tugas aku hari ni baca berita jer.. Jam 8 pagik aku miss.. Hani yang tolong.. Thankz Hani.. Walaupun ko terpaksa.. Hahaha.. Jam 1.30 tengahari, 4.30 petang dan 7.30 malam.. Jap lagi lor.. Lepas baca berita, terus balik umah.. Sejok jer envio dekat Sabah hari ni.. Kebanyakan suasana hari ni mendung jerk.. Tu sebab napsu makan naik mendadak.. Hihihihi..

TAPI!! Jam 12 lebih hingga jam 2 lebih-lebih aku jadi hilang mood sekejap.. Patah leher.. Mode sendu menyerang aku.. Hurmm.. Semua pun aku ndak layan.. Tapi, bila si Jiran buat muka, sebab aku ndak jamah KFC dia, maka aku mula berpura-pura.. Alhamdulillah.. Lepas tuh terus back to normal balik.. Yeaaa. Dia tau apa yang buat aku begini.. Dan dia suh aku jadik kuat.. Hoh!! Lepas tuh, gelak sakan lor kami..

Dan sekarang nih, semua pun dah balik ke rumah masing-masing.. Aku lagian sunyi sendiri di ohpiz sambil menanti detik 7.30 malam.. Sure, lepas baca berita aku balik umah.. Rindu tilammm dan bantal buch-buch aku.. Uhuhuhuuu~~

No comments: