Oh! HP

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyeppzz!!
Hurmm.. Not in mood.. Ndak tau.. Tapi, sekarang aku sangat not in mood.. Mau tidor jak ku rasa meski aku langsung ndak rasa mengantuk.. Sesambil ni, aku melayan lagu Cinta Diam Diam by Ferbian.. Siok gak lagu nih.. Ndak pa lah.. Lebih suka begini.. Hurmm..

Hari ini, aku kerja pagi as usual hari ini kan hari Isnin.. Sepatotnya hari ni aku bertugas sendiri sebab patner aku bercuti.. Tapi, atas belas kasih dan kasihan, Mak Hayy temankan aku bertugas sehingga jam 10 pagi.. Lepas tuh, rest jap di ohpiz dengan menikmati sarapan pagi.. Hari ni Makan Nasi Lemak.. Sebab semalam langsung ndak makan apa pun yang diberi nama nasik.. Tiada!


Lepas makan tuh, aku duduk bersembang ngan si Jiran.. Jam 11 lebih, gerak lagi pergi lokasi untuk aktiviti Ging Bubut.. Kali ini kami pigi ke Alam Mesra.. Aku, Mak Hayy, Hani dan Esna.. Beraktiviti di sebuah restoran sambil menikmati Sanggar Cheese.. Sumpah ndak sedap! Lagi siok yang Tawau punya.. Windu lah pulak..

Not in mood sebab aku asyik teringat dengan HP aku yang ada di rumah.. Tertinggal bah.. Mau jugak balik awal untuk mendapatkan HP.. Namun, ku pendam saja niat tuh sebab aku terasa sangat sibuk hari ni.. Lepas ja berGing Bubut tuh, aku ngan ging yang laen bergerak pulang.. Dekat jam 3 jugak baru sampai ohpiz.. Then terus mengisi borang claim OT.. Sebab hari ini kira last day untuk kami menghantar.. Aku mesti juak buat tuntutan, sebab kalu aku ndak buat, maka duit makan untuk bulan ni kira berkurangan.. Yepzz.. Gaji aku bukan banyak mana pown.. Gaji pokok pun tak cecah seribann.. Ndak percaya?? Cuba check pekeliling..

Dan semuanya siap dekat pukol 5 petang. Ah! Mau balik sangat-sangat.. penat!! Tapi, memikirkan aku akan terperangkap di jalan, maka ku matikan niat itu begitu saja.. Tapi, siyes.. Aku rindu dengan HP aku.. Benar! Sebelum ni aku pernah tinggalkan dia seminggu dekat rumah.. Masa tuh aku ndak rasa apa-apa pun.. Ndak rindu pun.. Tapi, kali ni laen plak.. Aku takut kalau dia antar mesej, lepas tuh aku ndak balas.. Dan dia merajok lagi.. Hurmm.. Aku ndak mau kasi alasan lagi.. Tapi, itu plak yang jadi.. So?? Siyes.. Perasaan ini keliru dan berkecamuk..

Jap lagi aku rasa dah boleh gerak balik.. Rasanya jalan dah kurang jamp nih.. Malas mau balik kalau jamp.. Tension sendiri ja dalam kereta.. Huh~~ Dan nanti mau singgah jap di Giant.. Cadang mau beli bahan-bahan untuk masak bubur kacang.. Esok mau jamu kawan dekat ohpiz.. Hurmm.. Lepas tuh, tidor.. Yeeppzz!! 

No comments: