MARATHON!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hyeppzz!!
Aku penat!! Siyes aku penat.. Tapi, aku mesti jugak buat.. Nasib baik benda ni aku minat.. Huhuhu.. Semalam tido awal.. Kira awal lor.. Menakutkan jugak hujan semalam tuh.. Petir sambung menyambung.. Memecah keheningan malam.. Aku hanya memandang dari dalam bilik melihat si Chomel aku basah bermandi air hujan.. Kesian lax aku ngan Chomel.. Kalau hujan, maka berhujanlah dia.. Kalau terik mentari menyinar, maka berpanaslah dia.. Hurmm.. Kalau dia boleh berkata-kata, apa agaknya yang bakal dia ucapkan kepada aku??

Tika ini, aku sungguh tidak selesa dengan badan aku nih.. Bau sangat!! Sungguh aku tiada kesempatan untuk pulang rumah dek kerana jadual kerja yang sungguh padat.. Yea.. Inilah hal yang buat aku penat.. Aku kerja non stop hari ini dari pukul 6 pagi sampailah jam 12 tengah malam ini.. Hurmm.. Sekarang barulah relax sket.. Sedang menanti untuk masuk ke konti untuk kali kedua hari ini bermula jam 9 sampai jam 12 tengah malam ni.. Hukk~~ Aku tengah makan Mc D sambil typing story mory glory aku di blog nih..! Dan inilah benda berat yang pertama masuk dalam perot aku hari ini.. Air putih dan fogging jak kerja aku ari nih.. Kalu tak sure aku tidor.. Ngantok gilaaa!!


Pagi tadik jam 4.45 as usual dah bangon.. Jam 5.15 aku dah meninggalkan umah untuk bertugas.. Konti sensorang.. Ntah tersasol jak kerja aku ni hari.. Huhuhu.. Keadaan itu berterusan sehingga jam 10 pagik.. Lepas tuh, bergegas balik ke ohpiz untuk membetulkan Promo iklan Nescafe yang aku buat semalam.. Client nak touc-up sket.. So, ubah ikot kesesuaian yang dia nak lah.. As tyme goes by, jam 11 gitu, aku email balik kepada client.. Hope dia tak reject.. Amin~~

Lepas tuh, get ready lax untuk Ging Bubut.. Hari ni ada program Karnival Amal Masjid Bandaraya 2012.. Berpanas lagik dekat sana.. Menjual soalan dan memberikan hadiah wang tunai.. Happeningg!! Walaupun panas, aku dah tak rasa semua tuh.. Bila aku masuk dalam kereta, barulah aku merasai kesejukan ekon.. Dan barulah jugak aku menciom aroma badan aku yang bau semachemm.. Bau matahari ney!! Yay!! Ingat mau balik umah terus.. Namun, terfikir akan jarak rumah yang jauh dari ohpiz.. Plus, hari ni macam banyak jak road block oleh pihak berkuasa.. Hurmm.. Sure ada perhimpunan lagik nih.. Ah! Malas lah.. Sure terperangkap dengan jamp yang dahsyat..

So, sampai ohpiz, aku just pakai jacket jak.. Baju aku dah masuk dalam bag.. Sure baju tuh bau peloh.. Dan terus editing carta  pulak.. terhangguk-hangguk aku dek kerana mengantuk yang teramat sangat.. Blurrrr~~ Tapi, aku gagahkan jugak.. Mana taknya, kena siar esok.. Gila ndak kasi siap.. Dushh~~ Lepas editing selesai, aku burn dalam CD dan injest lax.. Lepas injest kena susun dalam playlist, masukkan lagu dan atur the flow.. Hoh!! Amik masa 2-3 jam jugak mau buat.. Nasib baik server agak laju dan tidak merisaukan macam selalu.. Alhamdulillah.. Dalam jam 7.00 malam siap.. Fuuuuuhhh..

Means, kerja aku dah siap.. Namun, perot aku sungguh pedih sebab lapar.. Even rasa sakit sejak beberapa hari lepas masih belum kambuh.. Namun tetap juga mintak makanan.. Terfikir.. Mau makan di mana?? Last-last Mc D jugak yang di tuju.. Jalan jamp gilaaa.. Ntah ada pesta apa di KK nih.. Dan sampai di ohpiz dalam jam 7.45 malam.. Terus duduk depan komputer dan update entry sambil makan-makan dan makan.. Baru makan fries aku dah rasa kenyang.. Burger Bandar tuh masih lagi ndak terusik.. Milo tuh dah tinggal separoh.. Satu ja yang aku takotkan malam ni.. Mood aku hilang sebab terlalu mengantok.. Goshh~~ Help!

Sure lepas duty malam ni akan terus balik umah dan limpang atas tilam.. Mandi?? Akan di fikirkan kemudian.. Sebab esok yang pasti, jadual aku pun pack jugak.. Paling takut, aku lambat bangon.. Sebab esok pun aku duty pagi.. Boleh?? Huwaaaa~~~ Pasal esok, maka esok aku cerita.. Sekarang mau touch up playlist untuk malam ni dulu.. Goshh~~ Sibuknya siaaa.. 

Shutttttttt.. Walau sesibuk mana pun aku.. Bibir aku tetap tersenyum bila kepala aku memikirkan tentang dia.. Tentang bahasa yang pernah dia kirim ke aku dolu doluu.. "Kerje kene ikhlas.. tak leh mengeloh.. Tak baek.. Nanti gaji tak halal.." Hurmmm.. 

No comments: