PEMINTA SEDEKAH

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Urghhh~~ :((
Tetiba aku sedar kalau selama ini aku umpama peminta sedekah.. Meminta untuk diberi perhatian.. Sedangkan aku ragu dengan rasa dia atas permintaan aku itu.. Malah, kehinaan ini terasa sangat terserlah bila aku semakin tidak malu untuk memulakan segalanya..

Sebenarnya aku berlagak boleh! Semua pun aku boleh lalui.. KONON!! Padahal, disebalik rasa 'boleh' aku tu.. Tersimpan banyak rasa takut.. Takut untuk memulakan segalanya.. Taruma.. Fobia..!! Yea.. Semua rasa itu milik aku sepenuhnya.. Aku takut memulakan semuanya.. Kerana kepura-puraan itu boleh merosak segala rasa bahagia yang mungin datang sekejap cuma..


Bila aku tanya pada diri.. Benar.. Aku sunyi.. Sangat lonely.. Namun, apa yang boleh aku lakukan selain bersefrah?? Pilihan apakah yang masih ada untuk aku ni?? Takkan aku nak terhegeh-hegeh meminta perhatian daripada mereka yang tidak sudi??

>> Hoi budak!! Sedar diri tu sikit.. Mungkin kau lebih hina daripada peminta sedekah yang ada.. Atau juga lebih kutuk dari sang pelacur tua..

>> Tapi, kamu jangan lupa.. Aku masih punya hati dan maruah.. 

>> Jadi?? Macam mana kau jaga??

Dan bahasa aku terhenti disitu.. Kerana aku sangat tahu.. Kamu sedang menipu!! :((

No comments: