PENAT + HARI BAPA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hyepzz..
Aku penat betol hari ni.. Huh! Sejak dua menjak ni aku selalu ja mengadu kepenatan dekat sini kan.. Entah apa jak yang aku buat.. Lari 100 meter pun tidak.. Angkat beban seberat 20 kg pun tidak.. Hurmm.. Begitu maksud aku 'tidak tahu' Tapi, rasanya hari ini aku tau apa yang buat aku penat.. Duty awal pagi sehingga jam 10 pagi.. Lepas tuh bersambung shooting sampai jam 4 petang.. Rakaman carta sejurus sampai di ohpiz dan terus editing sehingga sekarang ini.. Hurmm..

Badan aku sungguh berbau sekarang ini.. Goshh~~ Aku sheremm sendiri.. Teda orang pown di ohpiz.. Naseb baik tadi shooting kejap jak di luar.. Kalu tidak, sure bacin dia lagi terok kowt.. Huhuhuhu~~ Jap lagi baru bulih dapat balik rumah.. Owhh.. Windu sama mantal meloxx aku.. Semalam aku buang dia jejauh.. Semalam aku merajok ngan semua benda dalam bilik aku.. Huhuhuhu~~ Jahat diorang semua ndak peduli sama aku.. Last-last tido atas lantai dengan kain pelikat.. Blurrr~~


Gara-gara penat berjalan semalam bah tu.. Kaki aku panas dia laen macam.. Nasib baik awal pagi dah ok semula.. Alhamdulillah.. So, malam ni, mungkin terus balik umah kot.. Mau rest cukup-cukup.. Sebab again bisuk awal bangon.. Misi mencari ketenangan di teruskan lagi.. Susah sket nak sembuh sebab aku sensorang jak di sini.. Teda kawan bah.. Uhuhuhu.. Mengeloh jak suka.. Lagipun, macam best jak rasanya.. Semua pun ikut suka.. Ndak paya gaduh atau bertengkar-tengkar.. Ndak payah mau jaga hati.. Ndak payah berkerja keras.. Biasa-biasa pun cukup.. Janji hati puas sudah laa... Kan? Kan? Kan?

Hurmm.. Hari ni Hari Bapa.. Dan ada seorang daripada beribu manusia yang aku kenal tidak celebrate Hari Bapa.. Nasihat aku masih sama macam dulu.. Kita bukan siapa-siapa di akhirat kelak jika memusuhi Bonda dan Ayahanda tercinta.. Tidak hilang 'mata', tidak jatuh 'hidung' dan tidak tanggal 'jari' jika keegoan itu di letakkan di bawah.. Kalaulah Rasa dia boleh ku rasa.. Mungkinkah aku jadi selembut ini?? Hurmm...

Bapak aku.. Acho Bin Bolle.. Masih lagi menjadi pemandu lori.. Bapak aku kuat.. 3 Perkara yang buat aku bangga dengan bapak aku.. Semangat kental dia.. Daya kreativiti dia dan Rasa sayang dia.. Yupz.. Dia memang ndak pernah tunjuk.. Tapi, sebagai anak, aku boleh rasa.. Dan aku berdoa, semoga bapak aku panjang umur lebih dari aku.. Aku rela sumbangkan sebahagian umur aku untuk mak dan bapak aku.. Sebab, aku tiada apa nak bagi atas jasa mereka mendidik dan membesarkan aku..

Dan sekarang ini.. Aku rindu mau dengar dengkuran bapak aku tyme tidor.. :((


No comments: