MUVIE JIWA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Masa semakin berlalu.. Dan aku masih juga begini.. Sedih, gembira.. Semua bersilih ganti.. Terkadang aku berlakon.. Terkadang juga aku terpaksa.. Tapi yang pasti, semua aku ikhlaskan.. Sebab ini sebahagian daripada proses pembelajaran hidop. Proses mengumpul pengalaman yang sememangnya tidak dapat di beli dari mana-mana sekali pun..

Sekarang sudah berada dalam bilik yang gulap gulita.. Mau utup mata rapat-rapat.. Sunyi betol ni malam.. Baru saja selesai melayan sebuah muvie yang agak sedey.. Of coz kisah pasal persahabatan dan percintaan.. Sangat mengusik jiwa aku yang menyaksikan.. Sendiri lagik.. Yeaa.. Aku nagis!! Cengeng kan.. Huhuhuhu..


Kisah dalam muvie ni sedikit sebanyak menceritakan kisah aku.. Hurmm.. Memisahkan antara jiwa dan jasad.. Susah!! Melakukan sesuatu kepada orang yang di cinta.. Biarkan benda itu salah.. Tetap juga dilakukan dengan ikhlas.. Sebab, cinta itu memungkinkan apa sahaja..

Oh! Bercerita mengenai kehidupan hari ini, 7 Ramadan 1433.. Tiada apa yang menarik.. Biasa saja.. Agak kelam kabut jugak kehidupan.. Tapi, masih bulih di kawal selia seperti selalu.. Perasaan berkecamuk bersilih ganti.. Memikirkan banyak perkara di kepala.. Hurmm.. Sampai bila?? Tunggu syak la.. Mendung pasti berlalu..

Kehidupan tidak pernah menjanjikan apa-apa.. Cuma kita sebagai pelakon dunia yang suka berjanji itu dan ini.. Walau terasa pahit bila janji itu dimungkiri, namun.. Terkadang hati pandai rindu dengan 'janji manis' yang belum tentu dapat tertunai.. Penghujungnya nanti.. Nangis sendiri.. Sudah lah..!! Sambung tengok TB sambil layan mata.. Tidow laaa wahai mata ku!!.. Gud Nitezz.. :((

No comments: