HUJUNG JULAI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Hari ini (31 Julai) aku datang ohpiz lewat.. Jam 11.30 baru sampai ohpiz.. Semalam langsung tak tidoe sebab menunggu mesej dari someone.. ENtah mengapa aku care sangat pasal dia nih.. Padahal, kami just kawan jerk pun.. Tapi, aku bley rasa, kalu dia ni kawan yang lain daripada yang lain untuk aku.. Sebab dia ni kira kawan aku yang special.. Kawan yang paling aku sayang stakat ini..

So, tidor selepas jam 6 pagi memang memberi tekanan yang cukup hebat.. Bilang mau bangon jam 8 pagik.. Sekali terlajak sampai jam 10.30.. Punya huru hara aku pagi tadi.. Mandi ala kadar saja.. Sebab subuh tadik dah mandi sebelum solat.. Tu yang rasa segar bugar saja.. Teringin jugak mau datang ohpiz awal.. Tapi, takot kesannya lain lak.. So, amik keputusan untuk tidor dua jam.. Tuhan yang menentukan.. Huhuhuhu


Perasaan yang agak bercampur baur semalam.. Bukan niat untuk merajuk atau apa pun.. Sedar jugak aku kalau aku sudah tiada immunity untuk merajuk.. Im no one! Malam yang cukup panjang ku rasa.. Di isi dengan menonton muvie yang ada tersimpan dalam lappy nih.. Ketawa dan menangis sendiri.. Habis ja terus layan lagu.. Karoks secara berbisik lah pulak.. Sampai ndak sedar hampir 2 kotak cigeratte aku belasah semalam.. Semuanya sebab menunggu mesej.. Oh! Dia memang sibuk..

Walaupun dia larang aku untuk mengejotkan dia pagi untuk bersahur, tapi aku tebalkan muka jugak.. Semuanya sebab sayang.. Sayang as kawan lol.. Kan aku cakap aku care dengan dia.. Terkejut jugak bila dia cakap dia baru sampai umah.. Kije punya pasal.. Hurmm.. Tak leh nak cakap apa lol.. Sebab aku pun kekadang macam tu jugak.. Huhuhu..

Sebelum gerak pegi ohpiz, sempat lagi tolong kasi panas enjin kereta diorang usin.. Hoh! Salah aku.. Batteri dah weak.. Sebab aku tak off betol-betol ari tuh.. Mana lah aku tau.. Bila aku call Usin, then barulah tau cara dia.. Maka, kena lagi cari jumpper nih.. Huhuhu.. Hari ni takder.. Esok kowt.. Kawan ohpiz aku punya jumper kenak pinjam.. Okiezz..

Masa dekat ohpiz sibuk uruskan proses dokumentasi yang terbengkalai.. Kan nak cuti.. So kenelah settle everything sebelum balik.. Typing and printing saja kerja aku ni hari.. Lepas asar, aku ajak Kak Mas pergi bazar.. Lucu lah Kak Mas tuh.. Semua yang kelihatan 'cantik' mesti dia beli.. "At!! Cantiknya ikan tu dek..".. "At!! Cantiknya beehon tuh.. Nah!! Agar-agar tu jugak.." Lol!! For sure, aku beli roti jhon, sambal belachan, hati ayam dan air kelapa.. Sambil tunggu waktu berbuka, aku tengok tv cerita pasal animasi Nabi Yunus yang di telan oleh Ikan Nun.. Siok jugak cerita tuh..

Bila sudah berbuka.. Sambung kijap kerja.. Dalam jam 8 aku tinggalkan ohpiz.. Sampai umah, tengok tv dan call makcik aku.. adik aku.. dan mak aku.. Sunyi banget dehh.. Lepas tuh lepak dalam bilik.. Macam bertapa pulak rasanya.. Sepi.. Dan terkejot dengan bunyik sms dari dia.. Eh! Tak tido lagik??

No comments: