DUA HATI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Tetiba benda itu sangat berat untuk aku fikirkan.. Ianya bukan benda biasa.. Permintaan dari seseorang yang di kasihi harus di tunaikan. Walau aku tidak dengar dari mulutnya sendiri.. Namun, rasa tanggung jawab ini begitu tinggi untuk menunaikannya.. Walau sedar aku ndak mampu.. Tapi, aku masih punya cara lain.. Cuma yang sekarang menjadi persoalan adalah.. Perlu atau tidak? Mampu atau tidak? dan Tahan atau tidak? Beberapa persoalan ni bermain di benak.. 

Pernah satu ketika dulu aku berjanji pada diri untuk tidak memiliki kepingan itu.. Kata orang.. Bagus untuk memilikinya.. Namun, adalah lebih baik jika tidak memiliknya langsung.. Hurmm.. Dan sekarang aku sedang memikir.. Otak aku sedang menganalisa.. Yang penting, aku kena berusaha.. Sebagai anak, rasa bahagia yang paling bererti adalah melihat senyuman yang terukir pada wajah kedua orang tua.. Dan, aku mesti buat keputusan!


Arghh~~ Tekanan sebenarnya memikirkan perkara ini.. Nak mintak pendapat dengan kawan.. Tapi, banyak sangat perasaan yang menghalang.. Takkan lah.. So, diam dan analisis sendiri.. Bercerita dengan someone yang aku ndak kenal adalah lebih baik.. Sebab aku hanya inginkan cerita pengalaman mereka... But, wheres the place?? Hoh!!

Mencari.. Menyelesai.. Merungkai.. Melaksana.. Dan memudahan di redhoi.. Permasalahan dua hati.. Antara iya dan tidak, berbaloi atau endak.. Alasan paling kukuh.. Aku mau tengok mak bapak aku gumbira.. Dear God! Show me the way.. Amin~~

No comments: