16 April 2014

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Elloppzz!! Apa khabar hari ini? Memudahan semua pun sihat lah kan.. Ehehehe~~ Aku? Alhamdulillah.. Seperti biasa sihat walafiat! Semalam sampai rumah jam 9 malam. Makan pisang ijau yang sudah aku beli kelmarin. Simpan dalam peti sejuk jugak pun. One of traditinal buginese food. Enak banget!! Makan sambil tengok tv. Itulah dinner aku.. Ehehehe

Semalam aku ada buat aktiviti baru. Semalam dengan si Hani, kami pigi eksersais Cardio Muay Thai.. Punya main penat! Bayaran RM 15.00 saja. Alhamdulillah.. Ndak juga telampau sakit ni badan. Mungkin sebab sudah buat warming up awal-awal kan.. Start jam 6.30 sampaiiii jam 8.30 malam.. Penat sangat!! Sampai tangan rasa berat mau putar tu stering kereta.. Huhuhu.. Mau pigi lagi?? Of coz laaa..!!


Dalam perjalanan balik selepas menghantar si Hani, dalam kepenatan tu aku drive lah.. Macam biasa relax sambil dengar lagu.. Lupa sudah apa fokus aku semalam tuh.. Tapi, pemanduan yang sangat berhemah.. Ehehee.. Selepas traffic light tebobon, ada satu kereta yang dipandu oleh peremuan. Aku perasan perempuan walaupun masa tu malam sebab dia bertudung. Dia sedang pegang handphone.. Maksudnya, dia memandu sambil bertelefon. Kancil kaler gold. Dia masuk jalan utama dari arah Sepanggar dan terus nak masuk lorong kanan. Maka dia ndak nampak kereta aku.. Terasa macam di himpit jugak la.. Kereta yang baru memecut selepas traffic light aku break tiba-tiba. Alhamdulillah teda apa yang terjadi. Nyaris-nyaris.. Nasib baik teda kereta dari arah belakang.. Huhuhuhu

Semalam tidur ndak mandi pun. Sebab ada terbaca ndak baik mandi selepas Asar, Selepas Maghrib dan Selepas Isya'. Selepas jam 12.00 baru boleh mandi. Tapi, dalam keadaan penat begitu, mampukah aku menunggu? Jawapannya.. Aku tidur tanpa mandi.. Lepas landing-landing di sofa depan tv tuh.. Aku merayap-rayap ke tilam yang terletak depan sofa tu jugak.. Hahahaha.. Getek plak bunyiknya kan.. Hahaha.. Tapi itulah yang terjadi..

Sebelum tidur, jawab teka-teki emotikon si Hani dulu di grup wasep Sabahfm Divas. Dalam jam 10.30 lebih-lebih aku tidur. Wayang best dekat HBO tuh.. Aku rakam dulu baru tidur.. Alarm pun aku set jugak. Sekali tengok, aku bangun sebelum jam 4.. Hahaha~~~

Jam 5.30 pagi tadi bergerak ke ohpiz sebab aku kerja awal pagi dengan si Lai.. Lepas duty direct terus pegi mesyuarat. Dan beberapa orang bikin hati aku panas tyme mesyuarat tuh.. Ndak boleh sudah ku tahan rasa meluat dengan dorang tuh.. Tapi aku keep on main HP jak.. malas mau sibuk-sibuk. Fokus dengan arahan yang di kasi untuk aku jak.. Nanti di cakap pulak Lebih Sudu dari Kuah kan.. Hurmmm..

Ok lah.. Mau pi kedai dulu.. Petang nanti main badminton pulak.. Lepas tu terus balik rumah lah.. Kepala aku semak.. Ndak tau mo fokus apa.. Cuma aku rasa, baik aku dahulukan mana yang penting.. Yang kurang penting tu.. Maaf lah..

INGAT!! Ini rahsia kita okeh..
My Name Is SAAT

No comments: