07 JUN 2010

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Alooohaaa.. hehehe.. Penat sangat lah hari ini.. banyak yang berlaku dan mudah2an membawa seribu pengertian kepada diriku untuk hari ini dan selamanya.. Harap2 juga, hari ini bakal membentuk satu jaringan masa hadapan yang lebih gemerlapan dengan cahaya kegemilangan dan kecemerlangan.. peweeettt..

Hari ini, seperti biasa, aku g kerja awal lah.. spesel skit hari ini, Abg Zhaf yang amik aku.. dia bwa pulang si COMEL ku yang terSintakk.. dan Hari ini juga aku telah menduduki Ujian Amali untuk jawatan B27 di RTM sebagai penjawat awam yang tetap.. Ini merupakan percubaan kali ke-2 dan mudah2an, ianya tidak akan menjadi sekadar percubaan.. Permulaan yang agak mengecewakan jua apabila aku masih tidak mampu untuk mengatasi GEMURUH yang berkocak di dada saat aku menanti giliran untuk menunjukkan bakat yang ada.. dimulakan dengan Teksa Berita Bahasa Melayu, disusuli dengan Teks Bahasa Inggeris dan seterusnya Teks Berita yang diolah sendiri berdasarkan soalan dan keyataan yang diberi, dan yang terakhir adalah aksi lincah aku menayang bakat menjadi penyampai Radio.. Secara keseluruhan, aku menilai diriku masih berada di tahan yang membimbangkan.. Bahasa Inggeris masih belum lancar dan tersekat2.. membaca dalam keadaan Laju dan Gopoh.. emmm.. aku berharap agar aku tidak mengulangi kesilapan silam..

Selepas itu, aku bertugas seperti yang telah aku janjikan dengan Kak Lang, aku amik tugas beliau hari ini, dan Sabtu akan datang, dia bakal menggantikan tempat aku.. Ayok Bah bersama DJ Tamrin dan mengetengahkan tajuk mengenai BEKAL.. hihihihi.. Lawak jugak laa.. dan yang pasti tajuk ini BERJAYA kami sampaikan kepada pendengar :) sukaaa sangat..

Sebelum aku terlupa, cerita pasal 6 JUN 2010, aku pegi jugak ke tempat si Azza tu.. dan ada dua peristiwa penting berlaku di sana.. Yang pertama, di sanalah tempatnya kawan aku (yang sebelum ini meminta masa kepada aku) telah menghulurkan tangan kepadaku secara tiba2.. Aku cukup terharu.. dan sesungghnya, perlakuan itu amat sukar untuk di lakukan melainkan mereka yang Ikhlas.. Apapun, TERIMA KASIH YANG TERAMAT SANGAT kerana masih ingin menerima diriku.. walaupun bukan sebagai "suami" tapi itu sudah cukup membuatkan aku gembira sepanjang perjalanan pulang.. Yang kedua pulak, aku terjumpa dengan salah seorang rakan FB di sama.. DIa mengambil gambar aku.. dan aku mula perasan dengan mukanya apabila dia memanggil namaku.. aha.. tekejut jugak sebenarnya.. fikir punya fikir.. rupanyaaa.. tapi yang pasti AKU MALU untuk bertegur sapa.. mungkin terlalu awal bagi aku :) dan pada tanggal ini juga, Patner aku Ramat Kaparang, menyambut hari jadinya yang ntah keberapa tahun.. hehhe.. Selamat Hari jadi Patner ku.. dan yang pasti kita sudah di senarai pendek untuk mewakili RTM menentang Rakan @ Tawau.Fm dalam perlawanan Badminton Tertutup Rakan@Tawau.Fm nanti.. Gud Luck untuk kita okiess...

OK.. kembali ke hari ini punya cerita, setelah beberapa minggu aku berehat dariarena Badminton, aku mula menjejakkan kaki ke Gelanggang dengan pasukan yang lkama.. tapi dengan PENGURUS PASUKAN yang baru.. Tahniah la kepada Encik Baharuddin Abdul Rashid atas kesudian untuk memikul komitmen ini.. Harap2 lepas ni, tedalah lagi pergaduhan atau seumoamanya yang boleh meragut semangat setiakawan dan kesukana terclar lagik.. Dek kerana aku kerja sampai jam 7 malam, jadi aku lewat sket sampai.. Dalamn jam 8.00 malam baru aku sampai ke lokasi latihan.. agak Publast jugak main.. mana taknya, gelanggang ada 2 sementara pemain adda 8 orang.. memang hebatt.. hehehe

Malam ni, aku ndak lepak dengan abg Zhaf.. sebab dia rasa ndak enak badan.. Terasa rindu seketika dengan mereka meskipu baruu aja jumpa pagi tadi.. Satu lagi peristiwa paling menakutkan, apabila aku terlupa membawa dompet ke lokais latihan badminton.. sampai di lokasi baru aku perasan.. punyalah cuak.. bayangkan, dalam dompet tu ada IC dan Lesen.. sedangkan ketika itu aku sedang memandu?? nasib baik teda apa yang berlaku.. Alhamdulillah..

Hari ini.. merupakan hari yang paling memenatkan, paling membahagiakan, paling mendebarkan dan Hari yang banaykpelajaran yang perlu di teliti dan perhatikan.. yang pasti, CITA-CITA tanpa USAHA, namanya ANGAN-ANGAN.. My Name Is SAAT :)

No comments: