TANYA SAMA HATI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Susahnya mau tido malam ni.. Jdi sambil2 tu buka Facebook dan Email.. Sambil2 tu jugak aku typing somthing di Blog aku ni.. Lama ya ndak bercurhat sama blog.. hihihihi..

Esok dah masuk Puasa yang kedua.. Pagi tadi aku ndak makan Sahur sebab makcik aku ndak masak.. pening kepala dia sampai dia tidur dengan enak sekali.. hihihihi.. ndakpalah.. kebetulan aku ndak kerja jugak, jadi most of the day aku di rumah sak.. kurang pendedahan dengan matahari, jadi kuranglah terasa laparnya...

Untuk kali ini aku ndak bersahur bersama keluarga.. Ingat masa study dulu.. Sahur dengan kawan2.. beli makanan di Cafe.. Malas mau bersahur di Cafe tu sebab bauk makanan.. jadi bersahur di bilik.. kadang2 bersahur dengan megi saja.. berbuka pun kadang2 dengan megi jugak.. tapi yang best, kami semua sama2.. huhuhu rindu pulak dengan keadaan itu..

Untuk Ramadhan kali ini, aku belum sempat untuk menunaikan terawih secara berjemaah.. sedangkana ku mau berterawih Full untuk kali ini.. mudah2an aku masih sempat sampai ke ramadhan yang berikutnya.. Namun, Ramadhan kali ini jangan di sia2kan pulak yeaa..

semalam, aku ada terasa hati sikit dengan kawan.. dia cakap pasal kedudukan aku di pejabat tu sebagai pegawai piacemil yang berjawatan kontrak.. tapi mau sombing2 sama dorang.. ahh.. memang gterasa hati.. tapi, aku mesti jugak terima.. sebab itu memang keadaannya.. memang itu realitinya.. Yang pasti keadaan itu menguatkan kembali semangat untuk terus berjuang untuk memperolehi jawatan tetap di jabatan "itu".. Insya-Allah.. aku yakin dengan rezeki tuhan.. kalau IYA rezeki aku di sana.. ia tidak akan kemana2 dengan izin-Nya, dan sekarang ini aku sedang di BLOCK di FBnya :)

Esok aku kerja pagi.. bermula 6.45 sampai jam 11 pagi.. dan minggu hadapan, aku mau BALIK KAMPUNG.. aku rasa aku mau berpuasa di sana.. dengan keadaanku sekarang ini.. aku YAKIN, untuk seketika, aku akan menjalani kehidupan seperti dulu.. Back To basic.. OPIS>RUMAH>OPIS>RUMAH dan begitulah seterusnya.. Bila agaknya masa untuk aku melepak seperti dulu akan berulang kembali?? Huhayy.. mudah2an ndak lama ini keadaan..

Hahahahaaa.. Cuba untuk ketawa.. namun hati sentiasa mengingatkan tasa sekelumit rasa sepi dan kosong yang ia miliki.. mau cerita pasal cinta.. sebelum aku bertolak ke KK hari itu, aku ada berjumpa dengan si DIA.. dan sempat dia meninggalkan PARUT dikawasan strategik (hehehhee) sebelum dia pulang.. tapi yang pasti, itu adalah kali yang terakhir.. aku mengaku, aku memang cinta dan sayang dengan dia.. namun, aku tau, hubungan ini tidak akan sampai kemana sebab dia mempunyai seseorang yang lebih dia cinta.. walau manis manapun bicaranya, aku mampu mengesan ada sesuatu di hatinya.. jdi, selepas ini kita adalah KAWAN.. aku JANJI!!!

Hari semakin larut.. esok mau bangun lagi untuk sahur.. masa untuk menutup mata.. apajua yang berlaku hari ini adalah satu pengajaran yang cukup besar.. dan apa jugak dugaan yang aku alami hari ini merupakan satu luka yang aku cipta sendiri dan aku hanya mampu menantikan ubat daripada mereka yang kini aku gelar sebagai "UPIN DAN IPIN" My Name Is SAAT :(

No comments: