AKU SEMAKIN GUM-BIE-RAH

Asalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Entah sampai bila atau mungkinkah tiada penghujungnya.. Namun kenyataannya aku sedang menikmati waktu kegembiraan ku.. Alhamdulillah.. Setiap masalah mesti ada jalan penyelesaiannya kan?? Dan yakinlah, bahawa setiap ujian yang datang itu ada sebabnya.. Macam biasa, aku suka berkongsi. Sebab blog ni umpama diari aku. Umpama tempat untuk aku meluahkan perasaan. Medan untuk aku menceritakan segala-galanya.. Eh.. Segala-galanya ker?? Hahahaha!! Not really :P

SEMALAM.. Aku di opiz sampai jam 8.30malam. Lepas tu aku terus ke rumah si Esah. Seperti yang di janjikan, dia dan si Jess masak. Jadi, aku membawa perut ja lah.. Makan Sup Sayur Perisa Tom Yam dan Ayam Goreng. Dorang yang masak kan.. Kenak2 lagi masa tu aku lapar banget.. Hahaha.. Anyway, thankz to Esah dan Jess.. Tapi malam tu aku kena kutuk oleh dua wartawan Borneo Post ini!! Sebab aku memang sungguh tak update pasal Filem2 yang terbaharu di panggong. Aku kan malas menegok wayang.. Melainkan dibelanja.. Hahaha.. Jadi, selepas makan tuh, aku menGOPI lah wayang2 yang ada dalam external dorang masuk dalam lappy aku.. Mau di layan di rumah tyme hujung minggu agar tidak sunyi.. Masalahnya, adakah hujung minggu untuk aku?? OMG!! Scedule June memang sangat padat. Tapi I like.. :)

Balik dari sana jam 10.40 lebih kurang. Sampai umah jam 11.30 malam. Jauh bha rumah dorang tuh. Di Jalan Lintas.. Aku tinggal di Telipok. Dari hujung ke hujung.. Owh.. Dan di sana lah nanti letaknya opiz baru kami yang sudah 90% siap. Insya-Allah, dalam bulan September ni kitorang pindah ke sana. Apa yang pasti, konti radio yang paling last di kasi pindah.. Huwarghh.. Sampai umah ja ku lihat HP. Eh, langsung tiada SMS. Hurm.. Aku nak buzz kazen. Tapi ini jam tidur dia. So, aku matikan ja hajat aku di situ.. Terus tutup mata..

Ahh!! Susahnya mau tido. Memang ndak bulih tido. Ntah.. Ingat sepupu dan si kazen. Dorang ok dah ker?? Aku kan suka kasi sakit hati dorang. OMG!! Aku cepat2 amik HP. Search blog beliau. Waa!! Updated.. Gud! Aku begitu fokus membaca. Satu-satu ayatnya aku baca. Owh.. Begitu ceritanya.. Hahaha.. Di awalnya aku sungguh terkejut. Sebab si sepupu asyik memaki hamun.. Perasaan kasihan tetiba muncul dalam hati. Kalau aku.. Ndak sanggup ku kasi begitu kawan ku.. Wei.. 14 tahun bersahabat okhey.. Tapi.. Ya lah.. Dah di kasi sakit hati kaw2.. So, Gud Bye kaw2 jugak lah kepada kawan begitu.

Memang tak wajar seseorang kawan memburuk2kan kawan dia.. Apalagi kawan yang baik. Aku?? Ada erk?? Mungkin juga ada.. Tapi, kerana nak menyelamatkan kawan.. Yes! I do.. and Im willing to do.. Untuk kebaikan kan..

Untuk sepupu, sekali lagi aku mintak maaf.. Ko jangan lah bawa diri ke mana2.. Duduk diam2 dengan kami k.. We are gud friendz.. U, Me and Kazen. LOL!! Lots Of Love.. Bukan LEAKS of Love kan?? Hihihihi.. Ko jangan pernah rasa terpinggir. Kalau pun kau tetiba terasa terpinggir.. Ko jangan larikan diri. Ko stay.. Dan ko marah lah kami.. Tapi satu ja ku mintak. Jangan marah lelamer k.. Ngee.. Aku sayang ko bah! Daripada aku kehilangan kawan macam ko.. Ehehe.. Sebenarnya, aku nak pinjam satu beg beso ko.. Nak memborong kat Sogo.. Bulih?? Hahahaha Just kidding :P

HARI INI.. Aku datang opiz lambat. Dah tidow lambat kan. Sepatutnya hari ni ku mau mintak Off. Tapi, hari ni jugak ada mesyuarat ngan bahagian TV mengenai siaran tv i- Bagus Bah. So, fokus utama adalah Ka'amatan. Sebab masa bersiaran tu kan mengenai Ka'amatan. Overall, aku dah nampak dah sinopsis nya. Rehasal akan diadakan pada hari Sabtu ini, jam 10 pagi. Lepas bertugas, terus gi Rehasal ni.. Adoi~~ Mudah2an semuanya ok.. Sebab aku ndak pernah begini.. Debaran itu sungguh rancak.. Huhuhu

Selepas makan tengahari yang dibelanja oleh Dj Niza (baru dapat 'tamparan' dari Dj Hafrina) aku terfikir kat sepupu. Ah!! Sms dia lah.. Tak lama sms. Kejap jer.. Sebab dia sibuk ngan Kes.. Takut mengganggu lax. Si Kazen, pagi tadi dah sms.. Pun tak nak ganggu. Sebab hari ini dia nak pegi service kereta.. Aku doakan mereka berdua ni bahagia selalu. Sebab, aku ndak mau lagi merasai kesedihan dalam kelompok kami bertiga. Sandi sungguh kesedihannya.. Hati macam di hiris-hiris ni.. Maklumlah, dorangkan aku sayang.. :P

Bolehkah aku jadi macam mereka?? Lambat sudah bah kan? ^_^

MALAM INI.. Aku akan bermain badminton di dua lokasi. Pertama di Maktab Sabah dan yang kedua, di Kompleks Belia dan Sukan Putatan.. Jam 5 sampai jam ?? Hahaha.. Bestnya bah!! My Name Is SAAT :)

No comments: