SELAMAT HARI IBU

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hey.. Kamu tau ka bagaimana rasa rindu ku dengan mama ku sekarang?? Argh!! Rindunya aku.. Maunya ku kucup dahinya.. Mak.. Aku mau balik Tawau bah.. Rindu aku sama mamak ni.. Lama ku ndak jumpa. Betelepon ndak puas rasanya mendengarkan suara mamak. Lama rasanya ndak begosip ngan mamak..

Alhamdulillah, semuanya sihat saja di sana.. Tapi aku di sini?? Sangat sakit.. Sakit rindu yang teramat sangat.. Mak, kalau lah aku ada banyak duit, aku boleh beli rumah di sini. Lepas tu ajak semua kita tinggal di sini. Mesti besh kan mak?? Tapi hakikatnya skung, aku sendirian ja di sini mak. Pagi2 pigi kerja, malam jam 7-8 baru balik rumah. Tiada sapa yang sambut aku mak. Rindunya aku teriakan adik2 tu.. Mesti dorang cari duit syiling ku di bag bila ku sampai rumah. Ndak pun, pesan susu kacang soya sebelum ku pulang kan mak??

Ahh.. rindunya aku mak.. Mau makan masakan mak ni. Walau ndak sedap macam cef wan masak, tapi mamak ada kasi masuk rasa sayang mamak ketika masak kan mak?? Di sini, aku masak sendiri.. Untuk aku makan sendiri.. Kalau lah boleh aku minta kirim bekal dari kampung pigi sini kan bagus?? Mesti hari2 aku suruh mamak kirimkan aku makanan kan??

Mak.. Malam2 aku sunyi betul.. DI rumah teda kawan ku mak.. Becakap sama dinding jak kerjaku.. Hahaha.. Tapi, mamak jangan risau, anak mu ni belum gila lagi mak.. Cuma barang kali gila merindu mamak dan bapak serta adik2 semua.. Aduhh.. Kalau lah aku ada pilihan lain kan mak.. Kalau lah aku boleh pilih kerja di Tawau kan best.. Mak!!!

Mamak ndak rindu aku ka?? Mak.. Mamak tau, nasib baik ada comel ku di sini mak. Dia yang selalu temankan aku pigi kerja. Nasib baik betul.. Kalau endak?? Sendiri2 betul anak mu di sini.. Hihihi.. Mak, nanti kalau ada masa aku balik ya mak.. Ndak tau bila.. Sebab sekarang ni ndak da duit. Dalam akaun pun tinggal sikit sudah. Kan tu hari kena rompak. Jadi, habis dah ku pakai berurusan. Mau beli tiket pun bepikir 10 kali.. Eheee.. Nasib baik kita bukan orang kaya kan mak?? Kalau kita orang kaya, boleh jugak aku sewa kapal terbang untuk balik tawau hari2.. Hihihihi..

Mak!!!!!!!! Mak dengar ka ni?? Rindunya aku.. Mak!!! Aku sendiri di sini mak.. Bila mau datang sini mak.. Rindu betul.. Kalau mamak di sini, kompom ku peluk kuat2.. Ndak mau lepas.. Sampai ku puas.. Hehehe.. Mak.. Hidup ni penuh dengan dugaan kan mak.. AKu berdoa semoga mamak dan bapak dan adik2 di panjangkan umur.. Kalau di takdirkan aku pergi dulu.. Mamak maafkan dosaku ya.. Banyak betul ni dosaku sama mamak dan bapak.. Ingat lagi masa kecik.. Kena tali pinggang kalau buat salah.. Sakit.. Tapi di ulang jugak kesilapan sama.. Bila sudah besar, baru tau.. Oh.. Dosa rupanya.. Hihihi

Ya mak! AKu sayang sama mamak dan bapak.. Adik2 jugak.. Rindu nyaaaaaaa!!! My Name Is SAAT :)

No comments: