STOP DERAMING!!!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini perasaan aku bercambur aduk.. Sedih dan gembira.. Ada dua fasa perubahan perasaan.. Ntah laa.. Aku ni manja sangat kot.. Jadik, akibat sesuatu yang sepatutnya aku terima, tapi aku tak terima hari tu membuatkan aku jadi sedih.. Aku ndak suka sebenarnya perasaan ini.. Tapi, kenapa agaknya aku memberika ia layanan yang cukup istimewa??

Mungkin jawapannya.. IYA.. sebab aku dah lama tak menerima satu perasaan yang indah ini. Namun, aku seringkali rasa takut bila kecewa itu muncul di pertengahannya.. Huwaaa.. Dulu.. Lagu yang paling menjadi kegilaan ku adalah lagu ST 12.. Saat terakhir.. Bukan sebab ada nama aku di awal tajuk lagu itu.. Cuma mungkin susunan kata dalam lirik lagu itu membuatkan aku begitu terbawa2 sehingga pernah sekali aku menagis tatkala mendengarkan lagu itu.. Dan kini, lagu kegilaan ku pulak adalah lagu Elkasih, Kau Tigakan Cinta.. Mungkin sebab aku berada dalam cinta tiga dimensi.. HAH??? Iyaaa.. Tiga dimensi.. Aku izinkan ianya terus berjalan. Kadang kala sedih menerpa.. Namun, terpaksa ku gagahi kerana aku mahu belajar berkongsi.. Namun persoalannya kini.. MAMPUKAH AKU? SUDI KAH DIA? dan AKAN BAHAGIAKAH KAMI? Huhayyy.. Bingung kan??

Bila sesuatu yang diinginkan tidak mampu ditunaikan. Tapi begitulah hubungan. Pasti diulit dengan perasaan Bosan.. Inginkan satu perubahan. Namun, apakah perubahan yang perlu aku lakukan?? Sekali lagi aku bingung.. Tidak pernah terlintas akan menjalani kehidupan seperti ini. Dan yang pasti, ini adalah suratan yang sudah termnaktub. Hanya perlu laluinya dengan berhati-hati, kerana Tuhan berada di mana-mana..

Yang pasti, semua ini adalah kenyataan yang mengajar aku untuk lebih dewasa. Lebih memahami apakah ia kehidupan yang sebenar.. Belajar untuk berpijak di bumi yang nyata.. Juga belajar untuk melupakan sesuatu yang membahagiakan.. Memang sukar.. Namun, langkah harus diteruskan.. My Name Is SAAT :)

No comments: