HURU HARA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hari ini aku bangun lewat sket.. Meskipun semalam tido agak awal.. Hujan di luar tuh.. Sedap ja aku tarik selimut. Bangun2 ja.. Jam sudah tunjuk 7.55.. Mioww~~ Tengok HP, ada dua mizcall dan satu sms.. OMG!! Alex.. Ahaha.. Sory kawan.. Aku sedap sangat tido.. AKu give him call back.. Bagitau dia aku lambat amik dia.. Ihihi.. Cian kawan aku terpaksa menunggu dari jam 6 pagi di Terminal Bas Utara, Inanam. Sebenarnya dia ni baru datang dari Tawau.. Datang untuk kursus katanya.. Dekat Bervely Hotelz.. Waaaaaaaa..

Eh, cakap pasal kursus, aku ndak jadi g kursus.. Alhamdulillah.. Dompet pun dah kopak.. Dua minggu asyik shoping ja kerja.. Hahaha.. OMG!! Aku dah meniru aksi sepupu.. Dia sangat suker berbelanja.. Semua dia nak beli.. Bebaru ni aku bacer blog dia, tetiba katanya tertarik ngan Bonia lax.. Amboi.. Mahal lor.. Walaupun diskaun kan.. Alangkah baik jika u simpan ja duit tuh dalam tabung pendidikan untuk Mian?? Hihihihi.. Ahh.. Tapi, dah jadi tabiat ko kan.. Aku as kawan sokong jer.. Hihihihi.. But make sure aku leh pinjam Bonia ko tu kalu dah beli k.. Hahaha :P

Dalam jam 8.45 aku sampai di Terminal Bas Utara.. Nampak sangat muka kawan aku penat menunggu.. Ahaa.. Perkataan pertama meniti di bibirku.. Sorikkkk!!! Huhuhuhu.. Dia ok ja pun.. So, i ask him nak gi maner, katanya ntah! OMG!!! What do u mean by Ntah!! Setelah diterangkan, barulah aku faham.. Dia hanya boleh chek-in jam 2 pm lor.. Adeii.. Kenapa tak g tau awal2 kan.. Kalu tak leh ko lending2 jer kat umah aku.. Kang tengahari aku amik ar ko.. Huishh..

So, aku bawak ar si Alex ni pegi ofice aku.. Lepak lah dia di Ofice aku sampai jam 2pm.. Cian gak ngan dia.. Kekadang jer aku layan.. Bz siot.. BZ mereka poster untuk Ging Bubut.. Dah, bos suh aku buat kan.. Sampai makan tengahari pun aku tak.. Masih kenyang lagi kut.. Dah sarapan di Kantin tadik. Aku tanya gak Alex, kang kebulor budak tuh kan.. Dia kata ok ja.. So, sharp jam 2 aku hantar terus dia g tempat yang dimaksudkan.. Dekat jer pun ngan bangunan opiz aku ney.. Nampak jelas sangat.. Tapi, kalau jalan kaki confirm jauh.. Hahaha...

Lepas antar tuh, aku balik g opiz balik.. Seperti yang dijanjikan, hari ini aku buat kelas ngan bebudak praktikal tuh.. Ajar durang cipta jingle.. Agak hambar sebab tiga2 pun ndak suka jadi Dj radio.. Dua nak jadi cikgu dan sorang lagi nak jadi reporter.. Tapi, aku ajar gak.. Sebab hal ini penting untuk buat laporan bila dah abis praktikal.. Banyak gak dorang citer ngan aku.. Yo lah.. Dari U yang sama.. Lecturer pun yang sama.. So, ketawa jugak lah.. Dan tak sangka, salah satu budak praktikal ini memiliki rahsia yang cukup besar.. Owh.. Thankz bagitau rahsia ini.. Dan, aku harap ko akan terus kuat yeaa.. Dan yang pasti, diorang juga terkejut biloa aku bagitau aku adalah abang kepada 8 orang adik.. Dan lagi terkejut bila aku bagitau aku masih ada adik yang masih pra-skolah.. Dan sedikit sesi luahan perasaan berlaku sehingga jam 4.30pm..

Macam mana aku akan melalui Ramadan di KK ??
First tyme aku ndak keluar makan hari ini dengan diorang Jiran.. Maklumlah, hari ini aku juga jadi driversi Lai.. Demi untuk menghantar kete Ging Bubut untuk di service di Produa Bundusan. Setelah semuanya selesai, aku menulis lor.. Hurmm.. Hari ini ndak jadi puasa.. Sebab, dah menjadi kebiasaan.. Bangun pagi ja terus minom.. Sah2 botol mineral tuh aku kasi standby sebelah tilam aku.. Kah Kah Kahh.. My Name Is SAAT :)

No comments: