BILA HATI BERBISIK

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hurm.. Hati aku seolah2 meronta ingin mengatakan sesuatu.. Ntah.. Aku rasa macam hati aku tidak berapa sihat.. Dia sedih jer.. Ndak gembira.. Ntah mengapa keadaan ini berlaku.. Aku sendiri sebagai pemilik hati ni pun rasa macam ndak tenang.. Aku sendiri ndak tau di mana nak mula.. Tapi, aku tau kalau semua ini berpunca dari kekhilafan aku.. Yea.. Susah betul mau jaga hati sendiri ni kan.. Apa lagi kalau menjaga hati orang.. Hurmmm..


Hati si Pencinta Microfon berkata-kata ^_^

"Bila hati berbisik...
Korang pernah tak bercinta?? Sudah tentu kan?? Ihihi.. Soalan apakah itu wahai Cik Hati?? Adesss.. Ntah.. Aku teda pengalaman cinta.. Yes!! Ini adalah pengalaman aku yang pertama. Yang aku rasa bahagia.. Macam sentiasa terbang di awan.. Terasa manis.. Sakit hati tu rasa cepat ja sembuh bila aku bersama dia.. Walaupun kenyataannya kami berjauhan.. Yeaa.. Inilah hakikatnya.. Cinta jarak jauh yang sukar untuk di lengkapkan.. Tapi, bila dah cinta.. Semua pun terasa manis.. Kan??

Aku rasa aku ndak pernah rasa kegembiraan itu.. Berganda2.. Semua ku lakukan bersama dia tidak pernah puas. Aku mesti mau.. Mau.. Mau.. dan Mau lagi.. Nampak sangat aku tamak kan?? Hahaha.. Ini semua kerana sayang.. Yea.. Aku ndak tau.. Berapa banyak kali sudah aku mengaku di blog si Saat ni.. Banyak kali sudah aku lauhkan rasa sayang aku ni pada orang itu.. Dan, aku harap dia ndak bosan dengan cinta aku.. Sebab dia pernah bagitau aku, dia jenis orang yang cepat bosan..

Hurmm.. Dan sekarang ni, aku selaku hati si Saat ini merasakan sesuatu perubahan.. Aku rasa si dia sudah sangat jauh.. Aku ndak dapat merasa kasih sayang dia melalui sms yang dia hantar sama aku... Kalau dulu, si Saat mesti luah senyuman aku menerusi bibirnya.. Aku hanya boleh berbunga2 ja.. Walau orang lain ndak nampak.. Tapi yang penting aku boleh rasa benda itu.. Bermula dari PM di FB, SMS dan kini di Blog si sepupu. Walau dia ndak pernah tulis, namun si sepupu setiasa update somthing pasal dia di blog dia.. Itu pun aku masih tidak puas.. Aku mau lagi.. Yea!! Aku ndak kisah di bilang tamak.. Sebab aku memang dahagakan kasih sayang dia..

Kejadian 10 digit tempoh hari telah menukar segalanya.. Di situ segalanya bermula.. Dia rasa terhina sangat.. Dan aku ndak tau apa mau buat.. Aku dah minta maaf.. Sangat ikhlas.. Tapi, aku masih rasa kalau dia ndak memaafkan aku sepenuhnya.. Tapi, aku ndak mau paksa dia.. Aku mau biar dia ikhlas.. Biar dia jujur dengan hati dia.. Sebab aku ndak mau dia buat keputusan sebab mau menjaga hati aku.. Aku mau dia membuat keputusan berdasarkan hati dia.. Sebab aku juga hati yang tidak suka untuk di paksa2.. Kalau betul suka, katakan saja.. Kalau benar cinta itu sudah pudar.. Luahkan saja... Jangan risau pasal Saat atau aku.. Hatinya.. Kerana kami berdua akan bersama saling menjaga.. Kalau aku sakit, Saat selaku taun aku juga akan merana.. Kalau Saat terseksa, aku selaku sebahagian daripada dia akan turut merasa kepedihannya.. Tapi jangan risau.. Selagi belum jauh melangkah, aku yakin.. Cahaya masih ada untuk kami berdua..
Hanya HMAM yang ada ubat hati aku ^_^

Tapi sejujurnya, aku sangat cintakan dia.. Aku sangat susah untuk melupakan dia. Meskipun aku di beri peluang untuk melupakan dia.. Aku masih ndak tau, berapa panjang masa yang perlu diperuntukkan untuk aku agar segalanya bebas dari dia.. Ahh!! Kenapa dia ndak tau itu?? Kalau dah U sayang dengan Saat.. Kenapa perlu siksa batin u??"

Ehehehe... Maaflah.. Hati ku ni sesuka suki hati beliau ja kan?? But for sure.. Dia memang tak suka di paksa.. Apa lagi di kongkong.. Dia juga jenis yang tak suka memaksa.. Tapi dia sangat lembut. Cepat jelous dan sangat rapuh.. Kalau dia dah bilang suka, dia akan bilang YA.. Walaupun dia terpaksa pendam saja perasaan itu.. Sebab si pemilik hati ni sungguh pemalu untuk meluahkan apa2.. Bukan saja untuk meluahkan apa2.. Namun untuk menyatakan cinta juga begitu.. Sebab itulah, perhubungan aku dengan si dia.. Bukan aku yang memulakan.. si dia yang offer.. Itu pun setelah aku di pujuk beberapa kali.. Sebelum aku menyerah kalah.. Hihihihi.. Aku rindu dia saat ini.. Harap dia juga begitu.. My Name Is SAAT 


No comments: