CORETAN HARI INI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hye olz.. Pe khabo?? Sihat lah hendaknyer kan.. Hari ini teda banyak perkara yang nak di skongsikan.. Cuma yang pasti, aku dah dapat kembali senyuman aku.. Yeaa.. Ndak banyak.. Tapi sekurang2nya aku ikhlas untuk senyum.. Dan semua ini berlaku kerana dia.. Terima kasih kerana telah mencerikana hidup aku yang semakin suram..

Setelah beberapa hari asyik hujan ja di KK ni.. So, si Enchek Chomel pun semakin comot.. So, tengahari tadi, aku kluo makan sambil memandikan si Chomel.. Luar dalam sumer aku suh kasi bersih.. Uhuhuhu.. Wangi dah si Chomel.. Sebelum ni badan dia ada yang conteng.. "Saat, i luv u :)" Haaa.. Bancik sia.. Betul2 bancik sama tu orang.. Pandai2 ja menulis sana.. Penat aku kasi ilang tu ayat.. Bikin panas betol.. Macam mengolok2 kan.. Mentang2 keta aku kotor.. Aishhh.. Tapi, hari ini, si Chomel dah mengkilat.. Harap2 lebih mengkilat dari Puan Havivahh dan Encik Semaun.. Akakakaka :P

Hari ini aku bangun lambat.. Akibat terlalu penat semalam lah tuh.. Sampai aku ndak sempat mengasitau si dia yang sedang bersms dengan aku.. Tidor lorr.. Depan TV.. Minom susu sambil makan biskot.. Bangun2 jer.. Semot dah mengerumuni susu aku.. Maksud aku, susu dalam gelas okheysss.. Hihihihi..

Semalam aku meluahkan semua yang aku rasa ndak selesa sama dia.. Dia cakap aku fikir bukan2.. Yupz.. Mungkin juga.. Itupun sebab aku sayang dia.. Dan dia semalam ndak pegi pub.. Sebab dia sayang aku.. Hihihi.. Tapi aku kesian lor sama dia.. Dia pun mau hapy2 gak sama pwendz dia kan.. Tapi, boleh kah kalau bukan di tempat itu?? Urban sangat lor.. Tak pasal2 si sepupu pun badmood kerana aku.. Uhuhuhu.. Rasa bersalah pulekk.. Tapi yang pasti, bukan aku ja yang larang durang tuh.. Semua orang tua pun ndak suka pegi tempat tuh.. Melainkan orang tua yang "kesunyian" kut.. Eh.. chop!! Aku masih muda bha.. Huwahuwahuwa

Tadi pagi si sepupu call aku.. Dia suh aku remove someone dalam friendlist aku.. Aku tak banyak sual.. Sebab aku percaya mereka.. They do this for our hapiness.. Thankz sepupu.. But ampunnn.. Sebab petang baru bukak FB lor.. Uhuhuhuhu.. Sambil bukak FB tuh, aku seperti biasa meninjau2 blog kawan.. Blog sepupu adalah lokasi wajib aku kunjungi.. Waaa... Teruja sangat!! Thankz sepupu atas doanya.. Semoga aku berjaya kan.. But for sure, jawatan yang aku pohon tuh masih low class lagik k.. Laen lah kalu macam u olz.. Memang dah sah2 aku kene panggil tuan.. Ngeeee... :P

Semalam, masa drive pulang tuh hujan turun renyai2.. Aku sms sambil drive.. Suddenly aku cuak giler when i saw an accident happend di jalan sebelah.. MyVi langgo buntut Saga BLM.. Remok abezz.. Aku malas nak singgah.. Lihat sepintas jer.. Lepas tuh, aku dah tak sms dah sampai umah.. Huhuhuhu.. Ngeri woo.. 

Ahh!! Aku memang sangat lemah kalau bab2 C.I.N.T.A!!
Hari ini juga, jiran aku stress dengan masalah dia.. Kesian dier.. Masuk opiz dah marah2.. Aku ndak amik pusing.. Teruskan ja dengan lawak2 bodoh aku tuh.. Dan akhirnya dia tersenyum.. Hihihi.. Tabahkan hati ko ar Jiran ku.. Semoga ko tabah menjalani kehidupan.. Kadang2 kita terpaksa melepaskan sesuatu untuk sementara waktu untuk mencapai kebahagiaan di masa hadapan.. Aku yakin, ko boleh hadapinya.. Begitu juga dengan kawan aku.. si Aziyan Gie yang telah putus cinta.. Aloo.. Kesian u.. Hadapi kehidupan dengan tabah.. Dan pastinya kata takdir itu benar.. AJal maut dan Jodoh pertemuan telah tersurat.. Tugas kita.. Mencari yang terbaik.. Be strong yeaa.. :) Esok pagi, aku duty pagi.. As usual dengan si Jiran.. Tajuk kami?? Siapa kau tanpa duit??.. My Name Is SAAT :)

No comments: