LANGKAH KAKI YANG SUGUL

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Huiii.. Semoga semuanya sihat saja hari ini yeah.. TGIF!! Alhamdulillah.. Sekali lagi aku dipertemukan dengan jumaat yang membahagiakan.. Huh.. Hari semakin pantas bergerak.. Dan 8 Rejab hari ini kan.. Dan, aku semakin buntu dengan kehendak hati aku.. Adakah aku harus ikut kan keinginan dia atau aku harus sekali sekala membelakangkan dia?? Ayoo.. Susah mau buat keputusan bah..

Semalam, macam biasa.. Aku sendiri.. Teda sesiapa.. Sunyi nya malam ku nikmati tanpa teman.. Nampak langit, dengar bunyik katak.. Wah.. Tiba2 aku teringat kat kampong kuh.. Kalau tyme hujan memang begitu.. Seolah2 ada pesta katak pulak kan.. Serius!! Aku sangat sakit sekarang ini.. Aku mau balik kampong bah.. Kenapa teda yang mau mengerti aku?? Ahh!! Aku benci dengan dugaan ini...

Hari ini hari Jumaat.. Aku buat post awal.. Sebab hari ini aku balik awal.. Lepas semayang jumaat aku mo balik sudah.. 24/7 rasanya aku kerja.. Balik rumah untuk tidor ja.. Terasa macam aku kehilangan tenaga.. Baju di umah pun dah penuh satu bakol.. Mintak aku cuci.. Arghh!! Esok sabtu, aku akan berada di rumah sepenuhnya.. Ndak mau kemana2.. Di opiz ni pun aku dah rasa macam lain.. Benci dengan mereka yang suka bercakap belakang.. Aku dah beberapa kali tegasakan.. Aku lebih suka kalau ko berterus terang.. Kalu ko cakap belakang ko pikir ko hebat ka?? Adoii.. Bla lah wei... Selama ini aku hormat sama kau.. Kalau dah tau apa kami buat tu salah.. Mana pergi mulut ko?? Tegur lah.. Ko pikir kami mau marah ka?? Kami jugak manusia biasa bha.. Sama macam ko jugak.. So, plz!! Walaupun ia menyakitkan.. JUJUR saja.. Kalau cakap belakang tu kan PENAKUT namanya..

Aku buzz kak Zee di FB. Katanya aku dah banyak changing.. OMG.. dari segi apa agaknya?? Oh, Kak.. Seriusly, aku masih merasakan aku seperti yang dulu.. Cuma tekanan yang aku terima di sini lebih hebat daripada di Tawau.. Lain lagi tekanan dalam diri yang tidak pernah hilang.. Owh.. Kadang2 berfikir jugak aku untuk tidor seminggu.. Ndak payah bangun2.. Supaya aku boleh lupa seketika masalah yang datang.. Namun, sampai bila aku mesti lari dengan masalah kan?? So, pada yang bermasalah dengan aku tu.. Pliss.. Come to papa.. My Name Is SAAT :-|

No comments: