BOHONG vs JUJUR

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Alhamdulillah.. Kenyang sangat2.. Baru ja balik dari Kak Yati Cafe.. Makan mee goreng. Tetiba kepingin itu datang.. Hihihihi.. Hari ini entry aku macam seriusja kan?? Yess.. Aku sangat serius dan sungguh exited untuk menulis entry ini. Tapi yang pasti, bukan entry ini ja aku serius.. Entry yang lain pun aku serius gak.. Cuma, entry ni aku spesifikasikan sebagai sesuatu yang istimewa.. Sebab aku tulis dengan membayangkan dia di hadapanku.. Seolah2 aku sedang bercakap sambil bertentang mata dengan dia.. AMARAN: DILARANG KERAS MUNTAH HIJAU!!! Ngeeee

Dear,
I mintak maaf kalu kata2 i semalam tuh menyakitkan hati u.. Siyes i cakap kat u.. I takder maksud untuk menyakitkan hati u.. I hanye nak tunjukkan kat u betapa cinta i kat u sangat ikhlas.. I hanyer cube memberitahu hal yang sebenar kat u.. I tak nak sembunyikan apa2 dari u.. Sebagaimana u sembunyikan masalah u dari i.. I minta maaf kalu i terlalu bersikap jujur dan lurus dengan u.. Foe sure, i did all this just becoz im in love wit YOU!

Sepupu,
I tetiber raser terpanggil untuk menjawab semua persoalan u... Anyway, thankz again my best pwend sepupu, sebab sudi menemani dear i tatkala dia kesedihan.. Lagipun, dier kan kazen u.. Hihihi.. Plus, both of us love Kazen very much.. Kan? Kan? Kan?.. thankz sebab bagitau I sesuatu yang sangat penting ini. Kalu u tak wrote kat blog u, how can i know everything ttg kazen. Dier just nak kongsi yang gembire jer.. But not yang sedey.. Kalau adew yang sedeh pun, dia hanya nak share yang biasa2 jer.. like kene marah ngan pengarah korang, bz ngan kes.. dan tidak pula berkongsi sesuatu yang lebih dari itu melainkan beberapa perkara yang melibatkan u sepupu dan hal family dier.. I tak nak pakse, mungkin sebab dier ader reason tertentu buat begitu.. U kene selalu update entry u k.. Besides u share somthing about u.. Nak jugak tau pasal dier.. Sebab i takkan pernah puas untuk mengetahui citer pasal dia.. Kan aku dah kene REMOVE dari FB.. Huhuhuhu

Dear,
I betul2 ingat semalam u marah kat I sebab I tak reply mesej u.. I dah sangat mengantuk.. Sebab hari sebelumnyer I hanye tidow 2jam lebih jer.. I dunnow why.. Dan yang pasti, semalam i nak sangat citer panjang lagik ngan u.. Tapi, I tau u drive.. I tak nak, disebabkan bersms ngan i, u di timpa sesuatu yang buruk lax.. Thatz y i minta maaf semalam biler i tunggu hampir 30 minit u tak reply sms i.. Maser tuh i sangatlah bosan. Mater i dah muler syahdu.. I cuber bangun dan melompat2.. Lucu gak kalau i ingat mase tuh.. But i did all that coz i miss u.. Lepas tuh, i baring balik.. I dah tak tahan sangat.. I takut u merajuk lagi.. So, i send sms last, i dah nak tidow.. Dan lepas tuh i tak sedoo dah.. Even kat luo hujan lebat pun i langsung tak sedooo sampai ruang tamu umah i banjir sbb kene tempias hujan tuh..

Dear,
Apa yang sepupu cakap tu betul.. Im trying to be honest to u.. I tak nak tipu ngan u.. Dan u also did the same thing kan.. Dan i nak u bacer baik2 jawapan i atas kenyataan u yang si sepupu post kat blog dier..

1. Sepupu aku sgt bosan r lately....
  • U bosan ngan I ker?? Im sory.. Mungkin sebab u bosan menerima kata2 cinta dari i yang ntah paper tuh kan.. For sure.. i tak pernah bercinta begini.. U org yang pertama buat i betul2 gila dengan cinta.. Dan, i tak tau bagaimana nak buat supaye u tak bosan.. Lagipun u pernah cakap kat i, kalu u org yang sangat cepat bosan.. Dan salah satu sebab i sedey semalam adalah disebabkan perkara ini.
2. Sepupu aku appy dowh dpt sms ngan dia...
  • I juger.. Sangat gembira.. Dan setiap sms yang sampai kat i, pasti i balas sambil senyum.. Kekadang i siap golek2 gila2.. Sebab u sangat locok dan kiutt.. Ngee..
3. Sepupu smlm aku pi mall n TC aku jejalan sesorang je....
  • Tapi yang pasti, i temankan u sepanjang u berseorang tuh kan.. I ader dalam HP u.. Dan u sentiasa ada dalam HATI i.. Tak gitu?? Hihihihi
4. Sepupu pas keje smlm aku text ngan dia....
  • Yea.. Sms kita tuh tak putus sampai jam 11 malam kan?? Bahagia sangat malam tuh.. 
5. Sepupu ko tau aku adew kwn baru..namer dia minit..tp dia text aku gune hp budak jambu...
  • Kah Kah Kah.. Minit tu menyibuk jer.. U jangan terpengaruh ngan dier.. Sebab dia memiliki hati yang samer ngan si budak jambu (Owh.. Muke i jadik merah.. LOL).. Eh, u macam dah jatuh hati ngan si Minit lax kan.. Cettt!!
6. Sepupu ko tahu..minit ckp kt aku yg ramai sgt org admire dia....terus aku x dew mood....aku da sememangnyer tension then dpt lak perkhabaran mcm tuh...how do feel..ermmm dammm...sumpah aku tak pernah raser terpuruk camgitu.....
  • Ehehehe.. U tau tak kenaper u raser terpuruk?? Sebab u pun cintew ngan si budak jambu gak.. Dan dia langsung tak tahu kalu u rasa terpuruk begitu.. Dan dia cumer bertindak jujur dengan menceritakan semua yang BENAR berlaku dengan u.. U tanye kenape?? Sebab dia sayang kat u jer.. Siyess!!! Bencik ngan minit.. Jap lagik i nak bunuh beliau..
7. Sepupu,,minit ckp lagik...dia syg aku giler...tp minit x tahu kew aku dh x dew mood biler dia bagik tahu aku yg saat ramai peminat.....urrghhhhhhhhhhhh.....
  • Dear.. I banyak peminat.. Yes.. I doo.. I memang banyak peminat.. Tapi kenapa u nak sedey lax?? Kenapa u nak cuak?? U tak percaye ngan cinta i kat u kew?? I memang adew ramai peminat.. Tapi yang pasti.. I HANYA BERMINAT DEKAT U SORANG JER!! Minitt!! Aku nak cili mulot ko.. Bencikk!!!

8. Sepupu...pastu minit bgik tahu lagik yg ***** adew buzz dia kt wall...***** ckp aku wrote something kt wall aku bout dia...mmg aku ade tulis...tp sekadar nk jeleskan *****..***** tuh bodo kn sepupu..tuh pun nk ngadu..pastu konun dia da blok aku..eh aku x add dia..dia yg sembah aku..pastu emo nk blok aku lak...aku x heran pun...sbb aku da ade dia.....
  • I suke ayat yang last tuh.. Ntah benar atau tak.. Atau sepupu sengajew jak tambah supaya ayat tuh kedengaran lagik sedap dan sempurna.. Tapi, i sangat sedey biler i tau u tulis tuh sebab U NAK KASI CEMBURU *****.. I ingat u maksudkan kata2 u tuh.. Huhuhu.. U nak tau tak.. Semalam i nagez gak.. Kan i adew ckp kat u.. I ni cengeng lor.. Tyme tu lah.. Tapi, i kuat sbb u ader ngan i.. U advice me.. Hihihi.. Tapi i nangis tak lamer.. Kejap jew..
9. Sepupu,,minit ni lawak siot..adew aty nk ngorat aku gak..tp aku reject care molek...even aku tahu minit n dia adalah org yg samer...:(
  • Tak.. Minit tak buat lawak.. Minit siyes.. Dia nak memang nak ngan u.. Dia siyes ngorat u.. Dia nak dapat lebih banyak cinta dari u.. Sebab kamikan orang yang samer.. Dan i sangat tidak puas dengan cinta u.. I nak lagi.. Lagi.. dan Lagi.. U tanye lagik?? Sebab WE love you.. Eh, aper i cakap ni?? I tak nak bermadu ngan si Minit!! Dia sunggoh gedixx.. :P
10. Sepupu..lepas aku tahu yg dia ramai peminat aku jadik cuak..aku drive kete x tahu mane tujuan..sampai minyak nyer bar dh warning yg tank makin kering...naseb baek jumpe petrol pump...aku jadik blur r sepupu..kalo betol aku ni penghalang tuk dia temu cinta dia aku rela quit..tp separuh aty aku dia x pulangkan lagik..that mean aku masih punyer dia....
  • Sekali lagi i nak tegaskan kat sini.. I memang adew banyak peminat.. Tapi adew i kisah dengan mereka?? U yang dulu menambat hati i.. So, kenaper nak mengundur diri?? U sengajer nak tengok i mati kan?? U suker tengok i nagis kerana u kan?? I tak layan mereka pun.. I hanyer layan u sorang jer.. Macam mana i nak buat suapa u percaya erk?? Hurmmm..
11. Sepupu,,u noe wat..tdik pagik dia buzz aku..tp aku ignore sbb aku serba salah....bkn aku nk balas dendam pasal dia x replied sms aku last nite..dia da tidow...so smpi aku jumpe ko ni aku masih x balas text dia..ntah r sepupu..biler minit ckp mcm tuh smlm aku terus moody.......
  • U memang jahat kan.. Suker buat big Question Mark kat kepala i.. Iskk.. I akan pastikan u takkan bersms ngan MINIT Lagik.. I bencikk ngan minit!!! Minit mulut tempayan!! Wekkk~~
12. Sepupu...aku gerak dulu erk..sbb kerja aku byk...even pala aku cumer ingat dia...kekadang aku raser mcm aku ni peronaid lah plak...tp x per lah..ckp ngan ko pun mcm no respond jer...
  • NO KOMEN.. WAKAKAKAKAKKAKA!!! Sepupu jahat!! Hahahaha :P
Dear,
I harap u faham ngan aper yang i cuba sampaikan ni.. Betul cakap sepupu.. Kalu cintew jarak jauh ni.. Yang penting adew kepercayaan.. Kalu dah masing2 tak percaye.. Susah lor.. U kene top-up nilai kepercayaan u kat i.. Wokeyy.. So, skung, u nak i JUJUR atau u nak i BOHONG dengan u?? Choose the best answer and send it via SMS yeaa .. Kepada sepupu, Thankz a lot!!! U ni memang amaizing lor.. LOL yea.. Muaxxx.. My Name Is SAAT :)


No comments: