DOUBLE 'S'

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Doranggg!!! Aku sungguh penat!! Adess.. Mengeluh lah pulak kan.. Huhuhu.. Tapi yang pasti aku bahagia.. Hari ini duty dengan si Jiran.. Locok.. Macam biasa.. Kami memang patner yang sungguh serasi di udara.. Banyak dapat pujian.. Ngee.. Alhamdulillah.. Bukan pujian yang di cari.. Cuma menginginkan sedikit kepuasan dalam tugas. Walaupun tugas aku ni sangat berbahaya.. Sebab sebelah kaki dah ader kat mahkamah.. Salah cakap jer.. Confirm masuk jail.. ISA atau yang sewaktu dengannya.. Uhukk.. Dah namanya cita2.. So aku sangat gembira meniti laluan ini..

Alhamdulillah.. Thank God Its Friday.. TGIF.. Ini adalah singkatan yang diperkenal kepada aku oleh sepupu dan si Kazen.. Dan yang terbaharu adalah 3B.. Atau Buat Buat Bizi.. Keh Keh Keh.. Aku pun adew satu lagik singkatan.. SS.. Bukan Saat dan Sofea.. tapi, Syok Sendiri.. SYok sendiri kah aku?? Hurmm... Panjang aku berfikir...

Sangat sibuk hari ini sehingga aku tak sms si Kazen sehari. Dalam jam 5 gitu dia sms aku.. Masa tuh aku tengah bermain FB dengan si sepupu.. Thankz sebab memberikan senyuman pada aku setiap hari.. And thank to God yang telah mempertemukan kita.. Aku tak perasan pun, dalam perbincangan aku dengan si sepupu, rupanya si Kazen ada masuk sekali. Siyess.. Aku memang tak nampak komen dia. Sekali di selidik, aku dah block akaun dia suatu masa dulu.. Disebabkan sesuatu yang berlaku.. So, aku unblock balik.. Dan aku dapati si Kazen dah merajuk.. Huhuhu.. Im sory dear.. Dan, aku rasa aku nak add dia balik.. Tapi aku takut.. Malu.. Semua berkecamuk.. Bercampur aduk... Make sure u jaga kesihatan k.. Semalam dia keracunan makanan, Dan tetiber aku teringat ngan isu Pucuk Jambu.. :P

Hari ni, kawan aku, si Fendi (tvac team) bernikah dengan wanita pilihannya di Weston, Beaufort. Dia ajak aku pegi sekali.. Nak sangat!! Tapi, apakan daya, aku bertugas sepanjang hari ini. So, kawan2 aku yang dari Tawau (tvac team) lor yang mengiringi beliau dengan berkonvoi beramai2 ke sana.. Encik Chomel tak dapat join sekali.. Sedey gak.. Tapi, apa leh aku buat.. Dah tuntutan tugas..

Abis kerja, kami ada mesyuarat pasal Playlist. Around 11.30 baru abezz.. Lepas tuh aku gerak gi Masjid Negeri.. Ari ni, bos baru aku tompang aku ke Masjid. Adess.. Malu lor.. Sebab si Encik Chomel sangat comot.. Dalam keta bersepah.. Dengan t-shirt, sluar sukan, kasut sukan, raket badminton.. Ahuuu.. Maluu lor.. Tapi, nasib baek diew ok gak. Dier ni orang Kelantan. Bos aku mase kat Tawau dulu. Tapi di pindahkan ke opiz induk awal Jun ni.. Baru jugak.... So, tak lah kekok sangat.. Tapi masih adew gab. Sebab dia boz aku.. Uhuhuhu..

Abis semayang Jumaat, ada perbincangan pasal backdrop untuk radio @ location yang akan berlangsung pada 8 Jun ini di Kompleks Sukan Likas bersempena Sabah Mega Carnival 2011.. Adess.. Confirm akan penat tahap gaban.. Uhuuu... Tapi, aku suka kesibukan begini. Daripada aku dok kat umah, bergolek depan tv.. makan tidor jew kan.. Keh Keh Keh.. Opsttt.. Berat aku dah naek 2kg lor.. 58kg dah.. Huwaaa!! Tak nak..!! Hurmm.. Keje sume dah settle.. Esok, for the first tyme aku on-Air tengahari.. Sebelum ni aku keje pagi jer.. Wish me luck yeaa.. Bergerak solo..

Berbalik kepada Double S atau SS atau Syok Sendiri ni.. Aku tetiba terfikir sesuatu.. Aku cuba meyakinkan diri aku dengan menjadi lebih positif.. So, aku senyum balik.. Walaupun sedikit hambar.. Aku kene yakin bahawa aku TIDAK SYOK SENDIRI DENGAN CINTA SANG KAZEN.. Lots Of Love.. My Name Is SAAT :)

No comments: