DEAR MY KAZEN & SEPUPU

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Berkecamuk.. Of coz ia melibatkan perasaan kan?? So, aku pun mau cerita pasal perasaan aku ari ney.. Pertama kali, aku nak cerita pasal si Kazen dan si Sepupu. Situasinya begini.. Si Kazen mody sejak semalam.. Datang bulan kot.. Huwahuwa.. Lepas tuh, si Sepupu lax kene tempias akibat keMody-an si Kazen.. Uhuhuhu.. Yang pasti, masalah ini berpunca dari satu masalah.. Interview untuk dipindahkan.. 

Aku sudah melalui perkara ini.. Dan sedang membiasakan diri dengan keadaan. Kalau korang mau tau, kedua orang kawan aku ini yang banyak memberikan sokongan dan semangat pada aku. Even aku jauh dari mereka, namun keadaan itu tidak menjadi masalah untuk diorang bersama aku.. Sedih aku, sunyi aku, gembira aku, sedih aku.. Kebanyakan diorang yang paling concern.. Banyak memberikan motivasi agar aku lebey kuat dan tabah menjalani cobaan hidup yang sangat extravaganza ini.. Alhamdulillah, aku semakin biasa melaluinya walapun kadang2 air mata itu jatuh kerana rindu yang tak tertanggung pada desa tercinta..

Si Kazen tadi buzz aku.. Nyata dia cuba untuk sembunyikan perasaan sedih dia.. Banyak dia tanyer pasal KK.. Aku naik bingung lor.. Kenapa lax ngan dia ni kan?? Korek punya korek, akhirnya aku dapat tau dia MUNGKIN akan di pindahkan ke KK. Huh!! Gembira?? Sedih?? Terkejut?? Yupz.. Aku terkejut.. Sangat!! OMG!! Apa agaknya yang akan berlaku.. AKu gembira?? Seriusly aku ndak sangat gembira akan berita ini. Aku takut sangat.. Yes.. Aku takut untuk entertain beliau di sini.. Walaupun kami banyak kongsi cerita dan pengalaman bersama, namun, kami belum pernah jumpa.. So, terasa agak janggal juga lah.. Lagipun, si Kazen ni mempunyai gaya hidup yang baik.. Kalau banding dengan aku memang sangat jauh.. Umpama gigi dengan kaki.. Erk?? Ada meh peribahasa ini?? AKakaka..

For sure, aku sebagai kawan kepada si Kazen sangat gembira jika aku mampu untuk memberikan yang terbaik untuk beliau JIKA dia akan ke KK.. Namun, aku sungguh takut jika si Kazen ini tidak puas hati dengan layanan yang bakal aku berikan.. Maklumlah, kehidupan aku yang sangat ringkas dan 'asal ada'.. Ndak macam dia yang menginginkan kesempurnaan meskipun pada dasarnya dia selalu menyatakan bahawasanya dia tidak kisah.. Dear Kazen, kalau u akan ke KK, plz, bagitau dengan i.. And i akan berusaha untuk membahagiakan u di KK ni.. I hope sangat u tak segan silu datang jumpe ngan i.. But, u kene janji satu.. U kene BERANI untuk hidup susah bersama i.. Ngee.. Boleh kan?? Plz.. I takkan benarkan u tinggal hotel.. Walapun i tau u loded sangat :P

Aku suka dengan ayat si Sepupu dalam blog dia.. Ni aku copy untuk tatapan korang..

"awok dpt promotion pergilah jgn lah smpi emo bagai..mcm lah org anto awok pergi berjuang kt palestin tuh,,ni nk suh pi sabah or serawak..tp dia punyer emo mcm borneo tuh nun ujung dunia...macam borneo tuh adew 4 musim....relax r dude..aku tahu ko x nk pergi byk sebab...n aku tahu aku pun dlm list mengape ko sebolehnyer nk reject..babe aku tahu handle dirik lah..dun worry...pasal parent tuh,,alah dia tahu kan...aku pun paham ko kt sane x dew kawan n aku tahu ko sgt memilih kawan that y ko mcm cuak kan...aku x pernah doakn tuk ko gagal dlm interview..but ko kene tahu kalo ko berjaye aku r yg paling appy but at de same tyme aku r yg paling sedey sbb aku bakal kehilangan de best ever kazen merangkap kawan...."

Dear Sepupu lax.. Im sory bagi pihak kazen yang hangin satu badan.. Tak pasal2 ko pun terkene hangen dier gak kan.. Dan disebabkan itu, ko pun hangen gak satu badan.. For sure, aku sangat suka tindakan ko dengan memberikan ruang pada diri ko untuk get out dari masalah.. Pegi tengok Polo.. Gud Idea lor.. Ingat k.. U sayang Kazen.. Begitu gak ngan Kazen.. So, kalu sorang tengah marah, make sure sorang lagi take part as penunjuk jalan kluo.. Susah peranan tuh.. Tapi kalu salah satu korang mampu lakukannya, u olz akan lebih menghargai antara satu dengan yang lain..

Sepupu, ko memang sungguh kiut.. Dan u should know, u sangat penting bagik Kazen.. U pemberi inspirasi kepada Kazen.. Kalu Kazen adew masalah, dia takkan cari sesiapa.. Even i pun dia tak carik.. Dia akan carik u.. And u should know WHY.. Kazen.. U sangat sayang Sepupu.. Sebagaimana Sepupu menyatakan sayangnya pada u.. Best Ever Kazen and Pwendz.. And u should know WHY too.. So, u olz kene lah saling bertolong bantu k.. Jangan gaduh2.. Sebab ada satu fakta yang benar2 berlaku pada i.. Kalau u two berhantam, im the one yang paling sedey.. Sebab i tak leh nak tolong u olz to solved the problems kan..

Jangan Gaduh2 arr.. ^__^

Dear My Kazen & Sepupu.. Walau apa pun yang terjadi kat kita, jangan pernah anggap kita sudah di timpa nasib malang. Walau apa pun yang berlaku pada masa depan kita, jangan pernah rasa ada seseorang yang merancang kemusnahannya.. Sebab yang maha  tahu itu hanyalah Tuhan di atas sana.. Dia boleh lakukan apa saja.. Kerana dia berkuasa pada setiap yang di ciptanya.. "Kun Fa Ya Kun".. Dan semestinya, setiap yang terjadi, pasti ada hikmah di sebaliknya.. Lambat atau cepat, itu bukan urusan kita.. To Kazen, Gud Luck untuk u.. Jangan ikotkan sangat baran u.. Untuk Sepupu, tahniah atas semangat u.. Dan, kurangkanlah sikit mencarot k.. Hihihihi.. Lots Of Love Guyz.. My Name Is SAAT :)

No comments: