PENANGAN TANAH SUCI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Wink~~ Wink~~ Semalam.. ndak sempat mau update status.. Sibuk sangat!! Hahaha.. Maklum lah, semalam aku pegi maen badminton. Sangat letih sebenarnya.. Malam ni aku di ajak lagi.. But i dont think akan pegi.. Uhuhuhu.. Penat sangat lor.. Lagipun, sangat jauh itu Putatan.. Nak sejam juga aku drive pulang..

Sebenarnya, dua orang rakan setugas aku baru balik dari Tanah Suci bagi mengerjakan umrah.. Mereka ialah, Kak Suhani dan Abg Maidan.. Best jer diorang ni kan.. Tetiba aku terasa 'rindu' untuk ke sana.. Teringat ngan sorang kawan seusia, yang kini sudah bergelar cikgu di sekolah kami dulu.. Dia sudah pergi mengunjungi Tanah Suci itu.. Waaa.. Tahniah untuk dia.. Aku?? Memang sangat teingin.. Kawan aku bercerita, suhu di sana adalah 50 Darjah Celcius.. Panas tuh kan?? Sedangkan di Malaysia ni, baru 34 Darjah sudah ndak ketahanan rasanya untuk berada di luar lama-lama.. Uhuhuhu.. Tapi, cuba bayangkan kat sana.. Kawan aku cakap, suhu dia memang panas.. Tapi dia langsung tak rasa panas pun.. Malah tak berkeringat pun.. Subhanallah.. 

Kawan aku tuh sempat bergambar di merata lokasi di Tanah Suci itu.. Aku membelek2 setiap helaian gambar.. Sambil itu juga dia bercerita mengenai lokasi2 yang telah dilawatinya.. Dalam hati ku telah mula memasang cita2 untuk ke sana.. Yang pasti, aku kene usaha ke arah itu.. Ermm.. Kene letakkan target ni.. Kalau tak dapat tunaikan Haji, Umrah dulu pun ok juga kan.. Uhuhuhu.. Amin~~

Macam niasa, setiap kali pulang dari satu lokasi, mesti mereka akan membawa pulang bersama cenderadurja untuk diagih2kan kepada rakan sejawat di ofice.. Aku dapat gelang tangan, buah kurma dan kopiah.. Hihihihi.. Dan tiba2 semua lelaki di opiz kami ni berkopiah.. Korang tinguk lah sendiri.. Hahahaha :P

Pelancaran Album INSAF.. Kikikikiki

Roszlan > Syum > Maidan > Me > Wan > Lai
> Saito
Siap Pakai Celak Mata lagi.. ^__^

Apapun, Terima kasih di ucapkan pada Abg dan Kakak sekalian.. Semoga iringan doa dan hadiah yang dibawa dari Makkah akan terus menggamit hati-hati kami jua untuk ke sana.. Aku?? Bila agaknya.. My Name Is SAAT :)

No comments: