BERCERITA MENGENAI IMEJ

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Aiyarkk.. Bohsan tahap gaban aku di opiz ni.. Teda berteman.. Sendirian ja.. Rajin sangat datang opiz even hari ini hari Ahad.. Pagi tadi jak aku kerja.. Sampai skung aku masih di opiz.. Banyak benda yang aku fikir.. Tapi, banyak masa juga aku buang dengan tidoo~~ Hihihihi..

Hari ini aku buka FB, Tagged, Twitter dan YM. Menjelajah melihat kawan2 yang sekadar menjadi kawan di FB tetapi tidak aktive.. Iya lah.. Mungkin mengAdd saja2 tanpa tujuan.. Atau juga mungkin mengAdd sebab tengok kawan2 dia lebih ramai berkawan dengan aku kut.. Huhuhhu.. Layan ja lah.. Janji diorang bahagia.. But for sure, lebih 70% kawan aku di FB semua aku kenal.. Di tagged, hanya ada 20% jer.. Yang lain2 tuh mengAdd.. Aku accept jer lor.. Di Twitter.. Hihihihi semua pun tak di kenal melainkan beberapa orang yang dilabel sebagai artis popular.. Ohohoho.. Bekawan sama artis nih.. bangga siot!!

Cerita hari ini, bangun jam 5 pagi, bersiap semua dan macam biasa jam 5.30 pagi dah bergerak ke pejabat. Tengah on-air tuh lapar lax.. Masa news break jam 7 pagi aku bergegas keluar, pandu keta cari gerai makan.. Nasib baik ada Honey jang jaga konti.. Hihihi.. Thankz Honey.. Last2 aku beli Nasi Lemak am menu di KFC.. Dah takder pilihan. Nak pegi Gaya Street tapi, alamat jamp lah aku di sana.. Hihihi.. Duty di habiskan sehingga jam 10 pagi dengan perasaan gumbira.. Alhamdulillah :)

Dalam aku mengita-intai laman sosial orang tuh, tetiba aku terpandang ngan style budak2 yang sungguh uptodate.. OMG!! Tetiba aku merasa begitu rendah diri.. Aiyoo.. Sungguh tak tahu bergaya.. Bukan apa, aku ni sungguh kedekut dalam mengeluarkan duit.. Khususnya dalam benda2 yang branded2.. Sebab kenabyakan yang branded adalah yang lawa.. Tengok blog seorang kawan.. OMG!! Dia sangat high maintanace sedangkan aku, asal pakai jer.. Terus kau update kat FB, "BILA ANDA PAKAI CANTIK, ORANG AKAN PANDANG PAKAIAN ANDA >> Bila anda pakai selekeh, orang akan pandang MUKA anda.." Betul kan??!! Ramai gak yang respond.. Betul lah.. tak pakai apa2 pun orang akan pandang gak.. Miakaka :P

Tetiba aku terfikir, dalam wordrob aku hanya ada beberapa helai baju kerja yang aku pakai sepenuhnya dalam seminggu.. Corak biasa dan aku akan kelihatan dull kalu pakai.. Baju t agak banyak.. Tapi semua pun tak berkolar.. Lepas tuh, satu patern ja warna.. Hurmm.. Kene carik somthing yang colourfull dan yang lain darik yang lain ney.. Short pants ada 4 helai.. kasut ada 5 bijik.. sandal ada sebijik.. hurmm.. kene ada RM 1000 untuk grooming ney.. Lepas tuh aku dah bosan dengan imej botak.. nak jugak sesekali panjangkan rambut.. Tapi rambut aku i jenis tebal dan kalau di biar alamatnya bulih menjadi salah seorang ahli Alleycats.. Hohohoho.. Speak aku ada sebijik.. tapi skung dah takder.. Sebab aku dah bagik kawan.. Sebab someone prnah cakap ke aku, speak tu tak ngam utk aku.. Dia suggest aku gune speak yang ader corak kat tepi.. huhuhu.. topi?? OMG!! Sebijik pun aku takder.. Sebab aku sungguh tak suke topi.. Kepala aku akan stress kalu pakai topi.. Mafla?? Hohoho.. Jangan cakap ar.. Aku tak suker.. Sebab aku rasa mengganggu lor.. Accecories lax.. Jam aku ada dua.. Brand tepi jalan sebijik dan padini sebijik.. gelang tangan?? hahaha.. panjang ceritanya.. Aku ada dua bijik. Magnetic tuh aku jumpe.. Hihihi dan sebijik lagi kawan aku kasi.. Hahaha.. Aiyarkk~~ Aku sungguh kedekut lorr..!!

Kawan aku rela hati menawarkan diri untuk menjadi penasihat imej aku.. Dan aku dah kluarkan RM 250 untuk sehelai sluo, baju kemeja lengan panjang dan sehelai nectai. tak di lupakan sehelai lagik blezzer kpop style.. Aiyark!! Kopak domet aku!! Mahal siot.. Sebab aku sungguh berkira!! Hohoho.. kejam sungguh si penasihat imej aku kan!! lagi.. Toiletries lax aku pakai mandian kakak aku.. Antabax, deodoran aku pakai Nivea, shampoo aku pakai clear.. fashial foam aku pakai garnier.. Minyak wangi?? OMG!! Aku takder minyak wangi.. Aku pakai mist jer.. dari Cosway.. bau bunga2an.. hahaha.. Kawan aku perkenalkan.. Jap lagi, confirm penasihat imej aku ubah!! Aiyoo~~ Duit!! Duit!! Hahaha.. Sapa nak beli diri aku?? Meh aku jual.. Hahaha :P

Tapi yang pasti, keadaan ini membuatkan aku berfikir.. Aku mesti membuat satu anjakan paradigma dalam diri.. Supaya si Saat hari ini akan jadi outstanding person pada masa akan datang.. Mampukah aku?? My Name Is SAAT

No comments: