BUAT BUAT BIZI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hye dorangg!! Sehat lah hendaknya semua pembaca sekalian.. Hari ini aku macam biasa jer.. Tekanan darah normal.. Detak jantung pun ok jak iramanya.. Ndak jugak telampau dangsut, ndak jugak telampau rock.. Apa lagi telampau romantik kan.. Biasa2 ja ni.. Ihihihi

Hari ini bangun jam 7 pagi.. Alang2 dah bangun awal.. Tapi aku tido balik.. Alang2 dah tido balik tuh, aku tersedar pada jam 7 pagi.. OMG!! Aku baca berita hari ini.. Terus ku capai HP aku.. Sms si jirann.. Minta tolongg.. Hohoho.. Lepas tuh aku tidoo lagi balik.. Entah kenapa sejak dua menjak ni aku selalu sangat lewat pegi opiz.. Huhuhu.. Sampai opiz dalam jam 9.20 pagi.. Lepas tuh, kawan satu batch aku ajak pegi sarapan dekat kantin.. Hurmm.. Agak lapar jugak sebenarnya, tapi tak per ah.. Aku ikut jugak.. Tapi aku tapau jer.. Biar diorang lepak kat kantin... Hari ni aku sibuk sangat.. Sebab aku sengaja mau sibuk.. Hahaha :P

Pulang dari kantin, aku ikut laluan lain.. Bukan laluan masuk utama.. Tapi laluan tepi yang berdekatan dengan hot spot aku.. Awal pagi lagi dah nak menjamu mata dengan kereta2 lalu lalang sambil menghembus nafas panjang.. Hurmm.. Entah.. Beberapa minit di situ baru aku masuk opiz.. Sampai meja, aku tengok ada surat arahan baru.. Owh.. Sungguh membuatkan aku kelam kabut seketika.. Aku diarah untuk membuat jingle waktu berbuka dan imsak untuk siaran 30 hari sepanjang ramadan.. Lepas tuh, kene lak siapkan tit bits untuk siaran setiap segmen.. OMG!! Wallaweiii.. Gila!!! Aku terus duduk dan buka lappy serta membuat persiapan yang sebaiknya.. Misti buat kerja laju2 sebab tanggal 31 sudah semakin dekat...

Opiz sunyi hari ini.. Sebab kengkawan yang lain pergi rakaman rancangan raya.. Kali ini di rumah anak yatim.. Mo jugak aku pergi, tapi, aku bertugas membaca berita hari ini sehingga jam 4.30 petang.. Jadi, ndak dapat aku join diorang.. So, aku buat lah rancangan aku sambil2 aku tunggu masa untuk membaca berita jam 1.30 tengahari dan 4.30 petang.. Alhamdulillah.. VO semua dah clean sound.. Tinggal compile jak bisuk.. Mudah2an tiada bantahan daripada pihak pengurusan.. Kali ni, pengumuman ini di taja oleh Sazarice.. :)

Semua VO siap di edit jam 7.15 malam.. Dan sekarang aku tengah update entry blog aku lax.. Hari ni aku mo balik awal dan aku mau tido awal.. Sebab esok aku mau bangun awal jugak.. Yeah.. Aku ndak bulih tipu diri aku.. Aku mau tidor awal sebab aku ndak mau ingat apa2.. Aku kan cengeng.. Semakin dekat ramadan ini, semakin sendu rasanya hati.. Semakin dekat tarikh keramat itu, semakin kuat semangat untuk membunuh diri.. Fuh~~ Berikan aku kekuatan!! My Name Is SAAT

No comments: