MACAM SMARTIES

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Sebelum aku pulang, hari ini aku telah menjadi medan untuk meluah perasaan oleh bos aku.. Bos yang sama dengan aku masa di Tawau, tapi telah di pindahkan ke sini.. So, we meet again lah.. Banyak benda yang dia mau buat di pejabat kami ni.. Namun, dia juga terpaksa berhadapan dengan pelbagai tekanan dan karenah.. Semalam dia cakap kalau dia lepak di water front sampai jam 1 pagi.. OMG!! "Dengan sapa bos?" Dia cakap sorang2 jaa.. Fuh. Kesian bos aku.. Dia oghe klate.. Bagus jugak.. Tapi kadang2 bikin panas jugak.. Miakaka.. Tapi, selaku anak buah, Bos adalah orang atas yang perlu di hormat.. Even dia salah, jangan pernah salahkan dia.. Sebab dia adalah Bos.. Dia ada kuasa terhadap kita.. Dan yang paling penting, kuasa pemutus ada dengan dia..

Daripada cerita yang dia kasi tau ke aku, dapat aku simpulkan kalau kehidupan ini sangat warna warni macam smarties.. Hati warna warni, rambut warna warni, baju warna warni.. Semua pun ada warna tersendiri.. Tapi, semua masih sama.. Bukan di mata kita, namun di mata yang maha Esa.. Walau apa pun yang terjadi, cakap bos aku ni kan.. Kena lah kuat dan jangan cepat melatah.. Hidup memang indah kalau kita pandai memandunya.. Tapi jangan di sangka, setiap keindahan hidup itu akan selamanya indah.. Oleh itu itu katanya, kita mesti sentiasa bersedia.. Macam yang dia hadapi sekarang..

Ehehe.,. Best jugak bos aku nih.. Secara tidak langsung, dia memotivasikan aku jugak.. Masa di Tawau dulu, dia ndak rapat sangat dengan aku.. Cik Pit dan Aziyan Gie adalah orang yang paling dia rapat.. Selalu sangat diorang bertukar2 pendapat.. Aku?? Mengelak.. Segan lah.. Ini kali pun dia datang sendiri duduk depan meja aku.. Hohoho.. Macam aku lax yang bos.. Ngee.. ANyway, tahankz bos.. Kita buat baik pun orang marah.. Ini kan pula buat jahat.. Sebab katanya, orang tidak pernah berfikir panjang sebelum membuat sesuatu keputusan.. Oleh itu, sentiasalah memaafkan orang.. Dia pun setuju dengan aku.. Hidup memang macam smarties.. Cukup berwarna warni.. Kalau di nikmati ia akan manis.. Tapi kalau asyik merasa kemanisan hidup tanpa merasa susah payah, nescaya, kencing manis atau diabetes akan bersama kita di penghujung usia.. Fheww...

Berbelit jugak kan.. Tapi yang pasti.. Aku semakin percaya.. Hidup bukan saja seperti smarties.. Hidup juga macam ais krim.. Nikmatinya sebelum cair.. My Name Is SAAT

No comments: