SANGAT TAK SELESA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Semalam balik awal.. Dan hari ini, pada jam ini aku masih lagi berada di opiz.. Semalam balik awal untuk tido awal.. Tapi malam ni aku balik lewat sebab aku ada banyak kerja untuk di siapkan.. Semakin dekat dengan ramadan, aku semakin sibuk dengan persediaan untuk menghadapinya.. Bagus jugak begini.. Sekurang2nya aku tidak terlalu memikirkan kesedihan yang semakin bertambah lagi hari ini.. Ouchh!! Pedih~~

Seperti yangh dicita-citakan, aku bangun awal hari ini.. Bukan tidur baloik tapi terus bergerak ke kamar mandi untuk memulakan hari.. Setelah semuanya selesai, ku pandu si Chomel dengan berhati2 ke pejabat.. tidak sampai 30 minit, aku sudah sampai.. Awal lagik.. Terus aku masuk konti.. Oishh!! Hari ini masuk konti 'standby' sebab konti kami yang selalu tu sedang di selenggara dek kerana bau busuk yang datang akibat kelembapan.. Dan ada yang menyatakan ia seumpama bau bangkai tikus.. Huh.. Malas nak amik kisah.. Janji, aku menjalankan tugas macam biasa.. Hari ni bersama si Yati.. 

Jam 10 pagi, tugas selesai dilakukan.. Masuk ke opiz, sunyiii saja.. Sebab yang lain semua ke Ibu Pejabat Polis Negeri Sabah di Kepayan.. Ada rakaman Pantun Raya dan Hari Kebangsaan di sana.. Mau jugak pegi.. Tapi, macam aku banyak kerja di opiz.. So, aku batalkan saja niat tuh.. Macam biasa, duduk di meja dan melayan si Lappy.. Mula buat kerja sedikit demi sedikit.. Jam 11, si ibu mengandung ajak pegi kantin.. Aku sungguh tidak berselera.. Tapi, demi untuk menjaga hati si ibu mengandung, aku temankan juga dia pergi.. Aku?? Langsung tak beli apa2.. Teda selera sungguh..

Jam 12, opiz mula diisi oleh kengkawan aku yang dah balik dari membuat rakaman.. Balik membawa mata berbagai cerita.. Konsentrasi aku tetap pada lappy aku.. Sedang membuat Jingle Pengumuman Waktu Imsak dan Berbuka untuk siaran sepanjang ramadan.. Fuh~~ Jiran aku tegur.. Aku cuma senyum biasa ja.. Sempat juga dia memerli aku "Nampak sangat tak ikhlas" Huih!! Asal lax.. DIa cakap kalau muka aku ni sungguh tidak ada mood.. Aku menjelaskan dengan panjang lebar.. Kalau aku OK.. Mood aku sungguh OK.. Cuma mungkin kali ini aku tidak mahu bergurau atau apa2.. Sebab aku nak konsentrate pada kerja aku.. DIa cakap lagi.. "Ahh!! Alasan" Sambil di sokong oley si Honey.. Nah!! Kalau dah dua2 bercakap, aku mengiyakan saja sambil ketawa2 kecil.. Fuh..

Membuat kerja dengan penuh konsentrasi memang membosankan.. Dan ntah bila masanya aku terlelap di atas kerusi.. Sangat tidak selesa.. Aku bergerak ke belakang untuk meluruskan badan.. Wahh!! Syok sungguh.. Dan pada masa itu aku memang sungguh ndak da mood.. Hurmm.. Entah lah.. Memang salah aku pun.. Ah!! AKu memang sudah bosan.. Asyik buat salah jak sama dia.. Ntah sampai bila agaknya baru aku akan berhenti buat salah.. Dan nampak sangat kalau maaf aku dengan dia sudah tidak berguna... Ahh.. Aku nagis pun ndak guna.. Jadi, aku mesti gembirakan diri sendiri.. 

Dalam jam 4 begitu aku tersedar.. AKu terus bagun dan pergi ke toilet.. Terasa sangat kalau mata aku bengkak.. Ah!! Ada aku kesah?! Sampai ja di meja aku, ada nota kecil.. "Esok di minta hadir ke pejabat untuk sesi bergambar sebagai **** Sabah Fm" OMG!! Tekanan lagik.. Satu tugas yang berat.. Bukan itu saja.. Persoalannya sekarang, Why Me!! Urghh!! Malas nak fikir.. Redho saja..

Dan sekarang aku dah nak balik.. Semalam aku pergi Perdana Park, menenagkan diri sebelum aku balik.. Locok kalau ku ingat.. Macam bodoh2 ja aku rasa.. Nanti aku upload gambar yea.. Tapi malam ni dah lewat sangat untuk ke sana.. So, Balik terus jak lah.. Dan untuk malam yang ke 5, aku sendirian di rumah.. My Name Is SAAT

No comments: