SEDIH SI SAHABAT

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini dah masuk hari kedua stakat 6.53 pagi si Sahabat menghilangkan diri dari FB. Aku mengaku, FB dia adalah antara yang aku selalu buka.. Dia selalu buat aku senyum di awal pagi kerana status dia yang kadang2 outspoken.. Dia terlalu jujur dengan wall dia. Aku suka baca.. Sekali terus baca komen2 nakal kawan dia.. Especially kawan dia yang terbaru si Ameera Idora. Kekadang gelak kecil sendiri aku membaca komen dia.. Yang terakhir aku baca, si Sahabat bersedih dengan orang di sekelilingnya yang selalu bercakap tanpa berfikir tentang perasaan dia.. Hurm.. Am i one of them??

Hari ini aku rindu untuk membaca semua itu.. Aku cuba kuat untuk menghantar sms.. Tapi entah kenapa tetiba tangan aku lemah.. Aku takut kalau kedatangan sms aku itu akan buat dia lagi sakit hati.. Kenapa erk?? Dia selalu nasihat aku untuk menjadi kuat dan tabah dalam menghadapi segala bagai rintangan.. Namun, kenapa dia tak kuat?? Dia selalu advice aku untuk kuat sebab di sekeliling aku ada banyak orang yang menginginkan senyuman aku.. Tapi kenapa dia sedih?? Dia tak tahu ker kalau muka sedih dia tu boleh membuatkan orang lari ketakutan?? Mulut dia agak ringan memaki dalam keadaan sedih.. Sebab, makian adalah teraphy untuk dia bangkit.. Itu cara dia..

Sahabat, seperti kata Kazen, semua orang ada masalah.. Dan semua masalah ada jalan penyelesaian melainkan Mati.. Kalau u dah anggap i kawan, u sanggup berbagi dengan i.. I sedih tak dapat bantu u.. Tapi, i menghormati kehendak u.. Apapun, jangan pernah anggap i marah dengan u k.. I tak marah pun.. I terkilan sikit jer.. Hari ini dah ok sket.. Kalau u rase nak share ngan i, then u sms i k.. Walaupun i tau, mungkin masalah u ni hebat dan sukar untuk i selesaikan.. But for sure i boleh jadi pendengar yang baik untuk u.. Apapun sahabat, Doa adalah yang paling perlu.. Love u Very much.. My Name Is SAAT

No comments: